Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register
This site may earn commission on affiliate links.
Andersoortige vraag. Ik heb mijn model x in bestelling staan met 22” onyx. Nu is ie in bestelling en zie ik bij het referral programma 22” Turbine velgen staan.

Zijn deze referral velgen nou dezelfde velgen als die je bij een nieuwe kunt bestellen? Bij nieuw wordt gesproken over Onyx en bij referral over Turbine, vandaar

Iemand die dat weet hier?
 
Andersoortige vraag. Ik heb mijn model x in bestelling staan met 22” onyx. Nu is ie in bestelling en zie ik bij het referral programma 22” Turbine velgen staan.

Zijn deze referral velgen nou dezelfde velgen als die je bij een nieuwe kunt bestellen? Bij nieuw wordt gesproken over Onyx en bij referral over Turbine, vandaar

Iemand die dat weet hier?
 
Ik wil velgen bestellen uit de USA bij TSportsline.com. Heeft iemand van jullie dit al eens gedaan en wat zijn de invoerheffingen en hoe lang blijft het pakket bij de douane liggen?
Ja, via een groupbuy wel eens gedaan.
Zie foto voor de bijkomende kosten. De velgen hebben volgens mij maar een dag bij de douane gelegen. Prijs was 1900 euro, hoewel de douane de prijs iets lager heeft ingeschat, gezien het BTW bedrag.

228E0D49-BC73-4969-983A-114A3F4EC11D.jpeg
 
+zPEXQXLSCSEuhqHpvm8Hw.jpg Mannen, vraagje:
Ik heb de referal Arachnids onder mijn S. Ik heb de antraciet 21" turbine's over, deze wil ik voor de winter(banden) gaan gebruiken. Er zit nu voor 245 en achter 265 op. Echter, ik kan op de voor de hand liggende verkoopkanalen geen winterbanden in de maat 265/35/21 vinden. Vreemd, want volgens mij zie ik ook in de winter genoeg MS'jes op 21" mét winterbanden rondrijden!? Kan iemand mij (uit de droom) helpen? Thanks!
 
Ik heb de referal Arachnids onder mijn S. Ik heb de antraciet 21" turbine's over, deze wil ik voor de winter(banden) gaan gebruiken. Er zit nu voor 245 en achter 265 op. Echter, ik kan op de voor de hand liggende verkoopkanalen geen winterbanden in de maat 265/35/21 vinden. Vreemd, want volgens mij zie ik ook in de winter genoeg MS'jes op 21" mét winterbanden rondrijden!? Kan iemand mij (uit de droom) helpen? Thanks!
ben je heel duur uit met de
PIRELLI WINTER SOTTOZERO 3 245/35 R21 96 W
Pirelli Winter Sottozero 3 245/35 R21 96 W

persoonlijk denk ik dat je beter af bent om voor een paar weken op 19 inch te gaan, maar dat is mijn mening.

edit: lees net dat je 265 zoekt, gewoon de 245 erop, ik vermoed dat er inderdaad geen 265 zijn voor de winterset.
 
View attachment 326041 Mannen, vraagje:
Ik heb de referal Arachnids onder mijn S. Ik heb de antraciet 21" turbine's over, deze wil ik voor de winter(banden) gaan gebruiken. Er zit nu voor 245 en achter 265 op. Echter, ik kan op de voor de hand liggende verkoopkanalen geen winterbanden in de maat 265/35/21 vinden. Vreemd, want volgens mij zie ik ook in de winter genoeg MS'jes op 21" mét winterbanden rondrijden!? Kan iemand mij (uit de droom) helpen? Thanks!
Inderdaad gewoon voor en achter dezelfde 245/35-21 banden erop, zoals iedereen.
 
  • Funny
Reactions: FVO
ben je heel duur uit met de
PIRELLI WINTER SOTTOZERO 3 245/35 R21 96 W
Pirelli Winter Sottozero 3 245/35 R21 96 W

persoonlijk denk ik dat je beter af bent om voor een paar weken op 19 inch te gaan, maar dat is mijn mening.

edit: lees net dat je 265 zoekt, gewoon de 245 erop, ik vermoed dat er inderdaad geen 265 zijn voor de winterset.
Inderdaad gewoon voor en achter dezelfde 245/35-21 banden erop, zoals iedereen.

Dank. Als ik het goed begrijp zijn de velgen even groot? Dan inderdaad voor de 245. Ik ging ervan uit dat velgen voor en achter (net als de bandenmaat) afwijkend waren...
 
Hierbij een foto van de gemonteerde Vorsteiner velgen. Voor 245 en achter 265. De voor en achter velg zijn ook verschillend.
De originele 19” laat ik zwart spuiten en gebruik ik voor de winterbanden. Poedercoaten werd me afgeraden omdat het verhitten tijdens het coaten meer kans op breuk geeft.
 

Attachments

  • 2559FC6A-54C2-48ED-96F4-FDF5363D6255.jpeg
    2559FC6A-54C2-48ED-96F4-FDF5363D6255.jpeg
    791.5 KB · Views: 96
  • E752386A-C57B-44A7-8286-4D8F5FFE39B8.jpeg
    E752386A-C57B-44A7-8286-4D8F5FFE39B8.jpeg
    707 KB · Views: 83
  • Like
Reactions: Faiz71
Dank. Als ik het goed begrijp zijn de velgen even groot? Dan inderdaad voor de 245. Ik ging ervan uit dat velgen voor en achter (net als de bandenmaat) afwijkend waren...
De velgen kunnen inderdaad afwijkend zijn (voor 8,5”, achter 9”), maar dan passen de 245 banden nog wel. In de petjes-scene heet dit ‘getrokken’ banden en is het helemaal ‘tha bomb’. En pas op voor stoeprandschade.
Zonder dollen, dit is een tabelletje met de pasmaten voor velgen en banden:
E78998E1-9E69-45D0-8F80-03CD5B0179C3.jpeg
 
ik had mijn Vossenset mooi voorbereid door ze als nieuw te maken met nieuwe sensoren en nieuwe banden.
klaar om op de nieuwe 75D te gaan.
zijn de remklauwen achter dusdanig dat de ventielen no way passen.
Pfff
 

Attachments

  • BDA1B6A9-64A8-4323-BEBE-D77F8CB0FADC.jpg
    BDA1B6A9-64A8-4323-BEBE-D77F8CB0FADC.jpg
    300.6 KB · Views: 82
  • IMG_3733.jpg
    IMG_3733.jpg
    391.1 KB · Views: 71
  • IMG_3732.jpg
    IMG_3732.jpg
    269 KB · Views: 69
Ik was eigenlijk totaal niet geïnteresseerd in banden en velgen. Voel zelfs het verschil niet tussen voor- en achterwielaandrijving bij normaal rijden).
Vanmorgen was ik in Aartselaar voor de vervanging van een kapot dakdragerklepje. Men kwam mij daar melden dat mijn banden toch wel erg versleten waren en dat er op stock lagen en dat ze tijd hadden...

Ik gaf mijn akkoord, zonder naar het type te vragen (interessert mij toch niet en zelfs als ik het type zou horen, zou dat voor mij toch niets betekenen). Zelfs de prijs, die ze wel gaven kon ik niet aftoetsen aan de kennis van wat zoiets normaal kost (altijd leasewagens gereden).
Een uur later vertrokken en er was nu toch iets wat mij direct opviel. Veel minder bandengeluid. Echt extreem veel minder. Als het mij zelfs spontaan opvalt.
Volgens de factuur zijn het Michelin Primacy 3 banden (kenners?). En inderdaad net eens nagekeken en er staat iets op van “acoustic”.
Wat mij betreft, een aanrader dus.
 
Volgens de factuur zijn het Michelin Primacy 3 banden (kenners?). En inderdaad net eens nagekeken en er staat iets op van “acoustic”. Wat mij betreft, een aanrader dus.

Wat mij betreft ook! Heb ze met iets van 1500 km ingereden overgenomen van een forumlid voor 550,- dacht ik. Stilste banden ooit, dus die wil ik volgende keer weer. Wat kosten ze bij Tesla?