Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register
This site may earn commission on affiliate links.
Blijf ze liever voor. Zag een dozijn aan afgesleten achterbanden voorbij komen, waarbij de binnenkant totaal op het canvas weg waren gesleten.

Ook mijn achterbanden slijten bijzonder hard aan de achter binnenkant. Ondanks mijn rustige rijstijl. Ligt dit niet aan de lage stand van de suspension op de X, waardoor camber ontstaat? (scheef staande wielen).
Ik heb begrepen dat de standard suspension stand sinds een software update lager is gezet, om shudder te verminderen.
Met verhoogde bandenslijtage tot gevolg.
 
30A5EBF8-00ED-420E-9154-AC31FE2B154D.jpeg
Ben nieuw op het forum en dit is mijn eerste post
Zal me even voorstellen, ben Marc woon in Chaam (Nederland) en heb een zwarte Tesla Model S P100D van BJ2018.

Zit te kijken naar winterbanden op aftermarket velgen, het liefste wil ik 21 inch blijven rijden.
Wie heeft er ervaring mee met een bepaald type velgenmerk, maar ook niet onbelangrijk winterbanden die goed werken op een Model S.
Misschien zijn er die ook voorbeeld foto’s kunnen posten van hun Model S op 21 inch aftrmarket velgen
 
  • Like
Reactions: nico180
View attachment 342277 Ben nieuw op het forum en dit is mijn eerste post
Zal me even voorstellen, ben Marc woon in Chaam (Nederland) en heb een zwarte Tesla Model S P100D van BJ2018.

Zit te kijken naar winterbanden op aftermarket velgen, het liefste wil ik 21 inch blijven rijden.
Wie heeft er ervaring mee met een bepaald type velgenmerk, maar ook niet onbelangrijk winterbanden die goed werken op een Model S.
Misschien zijn er die ook voorbeeld foto’s kunnen posten van hun Model S op 21 inch aftrmarket velgen
Welkom hier, M.
Waarom moeilijk doen met after-market velgen als je hier en op marktplaats doodgegooid wordt met complete sets 21” Arachnids uit het referralprogramma?
 
  • Informative
Reactions: CJA Hulskamp
View attachment 342277 Ben nieuw op het forum en dit is mijn eerste post
Zal me even voorstellen, ben Marc woon in Chaam (Nederland) en heb een zwarte Tesla Model S P100D van BJ2018.

Zit te kijken naar winterbanden op aftermarket velgen, het liefste wil ik 21 inch blijven rijden.
Wie heeft er ervaring mee met een bepaald type velgenmerk, maar ook niet onbelangrijk winterbanden die goed werken op een Model S.
Misschien zijn er die ook voorbeeld foto’s kunnen posten van hun Model S op 21 inch aftrmarket velgen

Welkom hier ... Black Panther.
Maarre ... weet je dat er al Model S is die ... Black Panther heet?
De mijne. Zie foto :D

WIM_6279.jpg
 
Er is iig (voor zover ik weet) erg weinig keus mbt 21 inch winterbandjes. Sneeuwkettingen is ook iets wat minder gangbaar is.
Wilde in eerste instantie ook 21 inch voor de winter. Maar ben uiteindelijk toch gezwicht voor 20 inch (en daar erg blij mee).

T-sportline 20 inch.
Vredestein 245/40/R20 en 275/40/R20

Aangeschaft bij Teslawheels.nl in Nijkerk
phoca_thumb_l_models-tsportline1.jpg
 
View attachment 342277 Ben nieuw op het forum en dit is mijn eerste post
Zal me even voorstellen, ben Marc woon in Chaam (Nederland) en heb een zwarte Tesla Model S P100D van BJ2018.

Zit te kijken naar winterbanden op aftermarket velgen, het liefste wil ik 21 inch blijven rijden.
Wie heeft er ervaring mee met een bepaald type velgenmerk, maar ook niet onbelangrijk winterbanden die goed werken op een Model S.
Misschien zijn er die ook voorbeeld foto’s kunnen posten van hun Model S op 21 inch aftrmarket velgen

Heb vanmorgen net een winterset besteld bij Karelsen in Soest. Uiteindelijk gekozen voor een mat zwarte Brock velg van 20". Had de optie ook om 21" op mijn Turbines te leggen, maar uiteindelijk toch maar gekozen voor een velgen wissel. Qua maat scheelt het niet superveel, breedte is gelijk, alleen wang wat hoger 245/35 vs 245/40 (Vredestein Wintertrac Xtreme)