Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register
This site may earn commission on affiliate links.
Heb zowel met Tesla als Euromaster gesproken. Tesla bied in samenwerking met Euromaster een velgenset en bandenset aan. De velgen set is toch wel aan de prijzige kant, maar wel incl. bandjes. Komt ongeveer op 2900,- incl banden voor 19" en 3500 incl 20" velgen staggered (opslag nog los). Terwijl een banden set Pirelli staggered rond de 1200,- incl opslag en wisselen. Nadeel van de velgenset is de levertijd. Zal toch ver in december worden voordat ze onder mijn auto liggen en dat word erg.. krap. Dus laat ze nu wel met een bandelwissel erop leggen en zie van de zomer wel of ik een velgenset kan laten bestellen of weer laat wisselen. Euromaster gaf aan dat ze al erg veel ervaring hebben met bandenwissels op originele Tesla velgen en nooit problemen ondervonden.
 
62993F29-4F29-4607-ADD2-F2605CCD7CD9.jpeg
Dat is 9000000-W2-A Sonic Carbon.
En ze zitten gemonteerd en in de kleur Sonic Carbon gespoten met Pirelli winterbanden erop.
 
Goedemorgen, 2 vragen voor de ochtendrondvraag:
- Hoe zit dat nu met dat schuim dat in Tesla banden zou zitten? Wordt dat overgezet bij het wisselen van banden of is het een fabeltje??
- Wat is er tegen om de winter- en zomerbanden gewoon op dezelfde velgen te wisselen?
Thnx!
 
Dat schuim zit aan de binnenkant van het loopvlak geplakt dus gaat gewoon mee over op de nieuwe velg.
Dat schuim is overigens niet als het schuim wat je op je cappuchino wenst, maar een soort foam als in een matras.
Nadeel van alleen rubber wisselen, het is duurder per wissel en je loopt meer kans je velgen te beschadigen.
 
Ik hoor net van mijn bandenman dat er in nieuwe banden, bijvoorbeeld Nokian WR4, geen schuim zit. Betaat er dan van bepaalde banden een speciale Tesla versie? Of rijdt iedereen gewoon zonder schuim na de eerste bandenset?

De WR A4 heb ik er ook net onder en inderdaad geen schuim. Wel een stille band. Onder mijn S100D niet overdreven meer (if any, heb meestal muziek luid aan) geluid dan met de Michelin TO-spec. Je kunt de Michelin Pilot Sport 3 TO (Tesla Original = met acoustic schuim) gewoon aftermarket verkrijgen.

Ik ken geen winterbanden met schuim, ik denk dat bij winterbanden de prioriteit wat minder het afrolgeluid is.
 
  • Informative
Reactions: GPMX
View attachment 354120 View attachment 354121

Voor 245 en achter 255 in 21 inch.
Gelijk in de Gyeon glascoating laten zetten, zijn ze gelijk goed beschermd voor de winter
Fraaie velgen! Waar heb je deze laten spuiten en wat kostte het?

Het spuiten is verzorgd door het bedrijf waar ik deze nieuwe velgen met winterbanden heb gekocht, was €75,00 per velg.
Maar je kunt dat bij iedere autospuiterij of velgen hersteller laten doen.
 
Zolang er geen neerslag is niet echt een probleem en anders gewoon de auto laten staan maar echt de sneeuw opzoeken met zomerbanden zou niet slim zijn. Ook niet met all season banden.
Gevaarlijk opmerking Ramonneke. Ook op droog wegdek neemt de remweg met zomerbanden bij temperaturen onder 7 graden C significant toe. Reken op een 6 meter langere remweg bij snelheden vanaf 100 km/u.
Betekent in grensgevallen met winterbanden net op tijd stil staan, met zomerbanden een crash met vele duizenden euro's schade.
 
Gevaarlijk opmerking Ramonneke. Ook op droog wegdek neemt de remweg met zomerbanden bij temperaturen onder 7 graden C significant toe.

Daar heb je zeker gelijk @Wim S. maar natuurlijk niet zo extreem als in het filmpje. Ik geef ook aan dat met winterse omstandigheden je beter ook niet met all-season banden kunt rijden. Dat laatste eigenlijk omdat vaak het profiel te laag is bij velen die op all-season banden rijden in winterse omstandigheden.
 
Gevaarlijk opmerking Ramonneke. Ook op droog wegdek neemt de remweg met zomerbanden bij temperaturen onder 7 graden C significant toe. Reken op een 6 meter langere remweg bij snelheden vanaf 100 km/u.
Betekent in grensgevallen met winterbanden net op tijd stil staan, met zomerbanden een crash met vele duizenden euro's schade.
Die man van TyreReview woont in zuid London en beschrijft vaak wat het beste is voor het noorden en zuiden van de VK qua winterbanden. Hij kijkt dus niet naar alleen sneeuw en zijn testen wijzen uit dat winterbanden pas bij temp onder 4 graden hoeft bij weer types zoals zuid London waar je maar sporadisch sneeuw krijgt (dus ook NL).