Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register
This site may earn commission on affiliate links.
Ik had de referral begin september. Weet iemand wat levertijd is? Of straks een vloed over het land van Tesla sets.
Heb hier al verhalen gezien van een half jaar tot jaar levertijd.
Maar dat half jaar zit jij ook al aan dus.
Gezien de stroom TWC’s afgelopen weken zal dat misschien met de velgen ook wel zo gaan?! Ik wacht er met smart op in ieder geval hoop alleen niet tot in de eeuwigheid.:confused:
 
Mijn achterbanden op mijn x zijn na 38000 km scheef afgesleten. Kan ik alleen de achterste
vervangen of moeten de vier gewisseld worden. Volgens mij heeft de x nooit goed uitgelijnd
gestaan, ze hebben hem nu bij het sec uitgelijnd maar ik weet natuurlijk niet op welk niveau van
de vering. Iemand in Aartselaar te pakken krijgen die echt weet hoe het zit is erg lastig.
De banden kosten bij de plaatselijke bandencentrale 252.6 ex btw per stuk voor een 20 inch.
 
  • Helpful
Reactions: MX-HH
Klopt niet. Bandenbreedte en gewichtsspecs zijn verschillend.

Origineel :
Voor : Michelin 255/45 R20 105Y Latitude Sport 3
Achter : 275/45 R20 110Y

Ik heb ook moeten wisselen aan 42.000 km. Normaal rijd ik 60.000 km met banden. Maar het “droogzwierdergeluid” van de achterste banden werd irritant door de gekende slijtage aan de binnenkant door het camber van de banden.
Ik koos voor Continentals contisilents (zeker evenwaardig aan Michelin, maar nog stiller) ; heb prijsofferte gevraagd aan meerdere centrales en betaalde all-in 205 voor de voorbanden en 210 voor de achterste (ex BTW) (20 inch). Voor Continental moet je vooraan wel volgens de handleiding van de X maat 265 leggen ipv 255.
 
Last edited:
Klopt niet. Bandenbreedte en gewichtsspecs zijn verschillend.

Origineel :
Voor : Michelin 255/45 R20 105Y Latitude Sport 3
Achter : 275/45 R20 110Y

Ik heb ook moeten wisselen aan 42.000 km. Normaal rijd ik 60.000 km met banden. Maar het “droogzwierdergeluid” van de achterste banden werd irritant door de gekende slijtage aan de binnenkant door het camber van de banden.
Ik koos voor Continentals contisilents (zeker evenwaardig aan Michelin, maar nog stiller) ; heb prijsofferte gevraagd aan meerdere centrales en betaalde all-in 205 voor de voorbanden en 210 voor de achterste (ex BTW) (20 inch). Voor Continental moet je vooraan wel volgens de handleiding van de X maat 265 leggen ipv 255.


Heb je een idee van prestatie of verbruik verschil door die bredere banden dan standaard? Had graag je eerlijke mening geweten aangezien ik het ook overweeg
 
upload_2019-4-26_11-34-34.png


Net nieuwe 18" Model 3 velgen + sensoren opgepikt bij Tesla SeC Rotterdam. Nu de 235/45r18 98V Nokian WRA4 winterbanden er nog op, in Oktober worden ze dan vw. 'de eerste keer inleren' of is het inlezen van de sensoren :rolleyes: gemonteerd in R'dam... Deo volente is dit voorlopig ( op de keyfob na dan.. ) de laatste Model 3 uitgave!
 
Last edited:
Vorige maand de nieuwe 21" Sonic Carbon Twin Turbine ( 265 & 245/35 staggered) laten monteren door Tesla. Echter, neig ik toch om zilveren 21 inch te nemen, omdat ik deze bij nader inzien beter vind staan bij mijn blauwe S.

Heeft er iemand interesse om zijn originele zilveren 21 inch turbine velgen te ruilen voor de 21" Sonic Carbon Twin Turbine? Of heeft iemand nog 21 inch zilveren turbines liggen en wilt graag de nieuwe carbon? Deze zijn gloedhagel nieuw, ik heb er ongeveer 700 KM mee gereden, en schade vrij. Er zitten originele tesla slotbouten bij.
 

Attachments

  • IMG_4603.jpeg
    IMG_4603.jpeg
    512.3 KB · Views: 59
Ik heb bij EV wheel direct 19" turbine wheels besteld.
Nu is de standaard band die tesla levert bij de 19" sport wheel de Continental Procontact RX - 235/40R19 96W. Dit is echter een all-season band. Heeft iemand enig idee waarom Tesla standaard deze en geen zomerband levert?
Kan ik met deze band Duitsland in in de winter(sneeuwvloksymbool nodig)?