Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register
This site may earn commission on affiliate links.
Sinds vrijdag ik rij ik met 255/45 R20 Continental Premium 6 FR XL (voor) en de 275/45 R20 Continental Premium 6 FR XL (achter).
Wat mij opvalt is het geluid, deze is laag tov. van de vorige set. (Opmerking: had er al 50k mee gereden). Een ander punt is het verbruik, deze is hoger dan met banden uit de fabriek. Exacte cijfers heb ik niet maar die komen na mijn vakantie.
 
even een andere vraag. Ik heb nieuwe banden nodig voor mijn model X 255/45R20 en 275/45R20. Michelin Latitude Sport 3 zijn dit jaar kennelijk niet meer leverbaar. Ik heb begrepen dat het belangrijk is dat er een foamlaag in de band zit.
Welke andere banden komen dan nog in aanmerking?
Ik heb origineel Continental Sport contact. En nu heb ik op mijn Arachnids Michelin Pilot Super Sport. Echter maken die veel meer lawaai dan de Conti’s. Dus ik ga niet meer voor Michelin. Accoustic heeft wel degelijk meerwaarde en wil ik niet meer missen. Je merkt dit vooral met brugdekken en dwarsrichels. Normale banden geven daar een veel grotere dreun dan accoustic die veel meer gedempt zijn.
 
Vorige week bij Euromaster (Spijkenisse) een uitlijnings check laten doen. Nu 10k op m'n zomerbanden dus vond het wel een mooi moment om voor de Frankrijk crampeer route de uitlijning te controleren.

Auto is van september 2018 dus 10 maanden oud:

IMG_20190722_164729.jpg


De monteur had een kleine aanpassing gemaakt linksvoor. Echter, geen idee hoe ik dit moet interpreteren en of het goede waardes zijn :).
 
Niet zo moeilijk:
- Vooraf --> gemeten
- Actueel --> na correctie
Bij jouw hetzelfde..... dus je hebt de eindmeting na correctie niet.

Bereik. specif. --> range waarin de waarde moet zitten.

Dus groen is binnen de specificaties, rood niet.
Alles moet eigenlijk groen zijn. Correctie askanteling gedaan....... alleen weet je niet of de delta (verschil l/r) nu goed is.
 
  • Informative
Reactions: DeHakkelaar
Hi there,

ik heb jammer genoeg 2 van mijn mooie 20" standaard velgen (M3 performance) beschadigd. Nu kan ik ze laten herstellen en herlakken in de originele kleur, of meteen herstellen en alle 4 in satijn zwart poedercoaten. Ik heb een rode mp3, met een satijn-zwarte chrome-delete. Iemand ergens al eens een foto tegengekomen van de standaard 20" in het zwart?

greets,

Phil
 
Gister bij Kwikfit een band laten repareren. Er zat helaas een flinke schroef in de achterband. In eerste instantie dachten ze dat deze niet te repareren was, want speciale tesla-banden...
Nadat ik had uitgelegd, dat dit een "normale" band is, hebben ze die toch gerepareerd.

Ik reed al enkele weken met een schroef rond. Als de ramen niet open waren, bij het wegrijden, had ik niks gemerkt. Ik merkte het al eerder met wegrijden een paar weken geleden, maar kon toen niks vinden. Afgelopen weekend viel het geluid en daarna de schroef op. Hierbij vraag ik me wel af, als ik nu gewoon was doorgereden, hoeveel risico neem ik dan?

Doorrijden met lekke band kan: Privacy settings :)

Wat betreft service verlenen vanuit Tesla, heb ik niet meegemaakt dat ze daar moeilijk over doen. Over twee maanden gaat de auto weer na Tesla voor APK keuring en 160.000 km beurt.
 
Last edited:
Geen vreemd verhaal, want financieel gewin voor hen.
Maar wel volkomen onwaar.
Verkoperstrucje om je een duurdere keuze te laten maken.
En jij weet nu gratis en voor niets dat je daar nooit meer hoeft te komen. Of ze proberen je een loer te draaien of ze zijn echt zo dom. Allebei reden genoeg om er nooit meer te komen.

Uiteindelijk omdat euromaster de aangewezen bandenpartner van tesla is hier toch heen geweest. Wel voor de pirellis gekozen want dat zijn gewoon prima banden die onder de S kunnen. Enorm spijt van.

De mannen van euromaster hebben er een potje van gemaakt. Ik heb de nieuwe 21' turbines met grote kapjes en dat bleek toch wel lastig om te verwijderen. Dus zijn de kapjes met een schroevendraaier eruit gehaald ipv geduld en beleid. Gevolg is dat ik nu allerlei plekjes/krasjes rond de bouten/kapjes op de velgen heb en beschadigde en zelfs 1 kapot kapje.

De reactie van euromaster, goh wat vervelend, we bestellen nieuwe kapjes maar de velgen gaan we niks aan doen. Door al aanwezige stoeprandschade maken die paar plekjes meer niets uit qua waardevermindering. Uit coulance willen ze me 50,- overmaken en daarmee is voor hun de kous af. Ik vind het onvoorstelbaar, nooit meer euromaster voor mij.
 
Ik ga nooit naar een bandenboer...... lompers zijn het, altijd of de garage die ik ken, met de monteur die ik ken of een tuner.... die doen niks anders dan dure grote velgen onder dure auto's.......ik koop de banden zelf en betaal ze gewoon dubbel voor montage (nog steeds goedkoper uit).

Ik ga gewoon al vele jaren naar de bandenboer die ik ken met daar de monteurs die ik ken. En die doen allerlei soorten velgen en banden voor allerlei soorten auto's. Groot, klein, duur, goedkoop maar altijd met prima service en vakbekwame mensen met liefde voor auto's.

Dat elke bandenboer lompers zijn is dus wat kort door de bocht.
 
Uiteindelijk omdat euromaster de aangewezen bandenpartner van tesla is hier toch heen geweest. Wel voor de pirellis gekozen want dat zijn gewoon prima banden die onder de S kunnen. Enorm spijt van.

De mannen van euromaster hebben er een potje van gemaakt. Ik heb de nieuwe 21' turbines met grote kapjes en dat bleek toch wel lastig om te verwijderen. Dus zijn de kapjes met een schroevendraaier eruit gehaald ipv geduld en beleid. Gevolg is dat ik nu allerlei plekjes/krasjes rond de bouten/kapjes op de velgen heb en beschadigde en zelfs 1 kapot kapje.

De reactie van euromaster, goh wat vervelend, we bestellen nieuwe kapjes maar de velgen gaan we niks aan doen. Door al aanwezige stoeprandschade maken die paar plekjes meer niets uit qua waardevermindering. Uit coulance willen ze me 50,- overmaken en daarmee is voor hun de kous af. Ik vind het onvoorstelbaar, nooit meer euromaster voor mij.
Zou er bij Euromaster niet ergens 57 cent in de kassa liggen? AliExpress

Schermafbeelding 2019-08-14 om 21.52.29.png
 
  • Love
Reactions: PaulusdB
Die werken niet voor de kapjes van de 21" turbines. Dat zijn echt hele vervelende kapjes. Inderdaad met geduld en beleid los wiebelen.
Precies dit tooltje gebruik ik om de kapjes van mijn 21" turbines los te halen.
Gaat prima, zowel de lage kapjes van mijn lange wielmoeren als de hoge kapjes van mijn nieuwe lage wielmoeren zijn uitstekend los te halen met dit tooltje.
 
Oops, auw, stoeprandje.

Naast dat de velg beschadigd is, is er ook een stuk rubber weg van de velgrandbescherming op de band.
Zou het nodig zijn om de band te vervangen ?

Bij Tesla kost de band 251 ex BTW, ex arbeid, dus sowieso een andere leverancier zoeken.

IMG_3532.jpg
 
Oops, auw, stoeprandje.

Naast dat de velg beschadigd is, is er ook een stuk rubber weg van de velgrandbescherming op de band.
Zou het nodig zijn om de band te vervangen ?

Bij Tesla kost de band 251 ex BTW, ex arbeid, dus sowieso een andere leverancier zoeken.

View attachment 441958
Nee, hoor. Gewoon mee doorrijden, mits je met de voortdurende publieke vernedering kunt leven.
 
Dit soort kapjes gaat het dan om. Daar is vziw inderdaad geen tool voor.
View attachment 441952
Wat handig als "tool" hiervoor gebruikt kan worden is een zuignap van bijvoorbeeld een dashcam, die je aan voorruit vastzet, zie foto.
Ik wilde de T van Tomason velgen vervangen door een T van Tesla ;)
 

Attachments

  • zuignap dashcam.jpg
    zuignap dashcam.jpg
    92.5 KB · Views: 96
Last edited:
  • Informative
Reactions: eelcodb
Uiteindelijk omdat euromaster de aangewezen bandenpartner van tesla is hier toch heen geweest. Wel voor de pirellis gekozen want dat zijn gewoon prima banden die onder de S kunnen. Enorm spijt van.

De mannen van euromaster hebben er een potje van gemaakt. Ik heb de nieuwe 21' turbines met grote kapjes en dat bleek toch wel lastig om te verwijderen. Dus zijn de kapjes met een schroevendraaier eruit gehaald ipv geduld en beleid. Gevolg is dat ik nu allerlei plekjes/krasjes rond de bouten/kapjes op de velgen heb en beschadigde en zelfs 1 kapot kapje.

De reactie van euromaster, goh wat vervelend, we bestellen nieuwe kapjes maar de velgen gaan we niks aan doen. Door al aanwezige stoeprandschade maken die paar plekjes meer niets uit qua waardevermindering. Uit coulance willen ze me 50,- overmaken en daarmee is voor hun de kous af. Ik vind het onvoorstelbaar, nooit meer euromaster voor mij.
De moerkapjes behoor je met een daarvoor bedoeld tooltje te verwijderen. Uit het feit dat ze dat niet doen blijkt dat het gewoon prutsers zijn. Voor €0,41 heb je het tooltje thuis.
€ 0,41 26% Off | Wiel Lug Moer Cover Caps Removal Tool Ontmantelen Voor VW Audi 8D0012244A Pincet Wiel Stud Auto Reparatie Tools
€ 0,41 26% Off | Wiel Lug Moer Cover Caps Removal Tool Ontmantelen Voor VW Audi 8D0012244A Pincet Wiel Stud Auto Reparatie Tools
 
Uiteindelijk omdat euromaster de aangewezen bandenpartner van tesla is hier toch heen geweest. Wel voor de pirellis gekozen want dat zijn gewoon prima banden die onder de S kunnen. Enorm spijt van.

De mannen van euromaster hebben er een potje van gemaakt. Ik heb de nieuwe 21' turbines met grote kapjes en dat bleek toch wel lastig om te verwijderen. Dus zijn de kapjes met een schroevendraaier eruit gehaald ipv geduld en beleid. Gevolg is dat ik nu allerlei plekjes/krasjes rond de bouten/kapjes op de velgen heb en beschadigde en zelfs 1 kapot kapje.

De reactie van euromaster, goh wat vervelend, we bestellen nieuwe kapjes maar de velgen gaan we niks aan doen. Door al aanwezige stoeprandschade maken die paar plekjes meer niets uit qua waardevermindering. Uit coulance willen ze me 50,- overmaken en daarmee is voor hun de kous af. Ik vind het onvoorstelbaar, nooit meer euromaster voor mij.
De moerkapjes behoor je met een daarvoor bedoeld tooltje te verwijderen. Uit het feit dat ze dat niet doen blijkt dat het gewoon prutsers zijn. Voor €0,41 heb je het tooltje thuis.
€ 0,41 26% Off | Wiel Lug Moer Cover Caps Removal Tool Ontmantelen Voor VW Audi 8D0012244A Pincet Wiel Stud Auto Reparatie Tools
€ 0,41 26% Off | Wiel Lug Moer Cover Caps Removal Tool Ontmantelen Voor VW Audi 8D0012244A Pincet Wiel Stud Auto Reparatie Tools
Precies dit tooltje gebruik ik om de kapjes van mijn 21" turbines los te halen.
Gaat prima, zowel de lage kapjes van mijn lange wielmoeren als de hoge kapjes van mijn nieuwe lage wielmoeren zijn uitstekend los te halen met dit tooltje.
De centercaps kan je alleen verwijderen vanuit de binnenzijde door ze naar buiten te drukken, of met een zuignap vanaf de buitenzijde. Deze verwijderen ze enkel om te balanceren. Ik zie de noodzaak ook niet om ze uit een gemonteerde velg te halen.