Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register
This site may earn commission on affiliate links.
Ik zie dat model Brock B33 alleen met ET 35 bij 8,5Jx19 in de 5x120 steek. Die gaan echt niet te ver naar binnen.

Waarschijnlijk is het probleem onvoldoende vrijloop om de remschoenen e.d., daar heb ik hier ook al eens voor gewaarschuwd.

Zal dus een ander model velg moeten worden, vrees ik.
 
Ik vermoed dat de velg klem zat op het schroefdraad aan de onderkant van de hub van de voorwielophanging. Met de standaard 19" velgen zit hier minder dan 1 cm ruimte in de hoogte. De Brock B33 heeft het verlaagde deel van het 'loopvlak' van de velg verder naar de binnenkant zitten. Zie deze foto:

4eza6uhe.jpg


Ik heb het bij mijn eigen ATS velgen een keer nagekeken (foto lukt niet goed omdat het al donker is), ruimte tussen bout en balansgewicht is maar een paar millimeter.

Update: met een zaklamp erbij lukt de foto wel. Je ziet hier de onderkant van de hub van het rechter voorwiel. De speling is maar een paar millimeter.

va6y2yhy.jpg
 
Last edited:
Bedankt voor jullie reacties jongens! Het was inderdaad geen ET of remschoenenprobleem, óók niet de bouten aan de onderzijde van de draagarmen, maar de linkerhoek van één draagarm kwam tegen de binnenzijde van de velg aan. Op de foto zie je het. Het probleem bij deze velg is dat hij halverwege naar binnen komt. Ik zal dus om moeten kijken naar een andere velg, maar ik vind deze zelf zo ontzettend mooi passen bij een zwarte tesla en het chroom. Misschien heeft iemand hier de supertip?


foto (4).JPG
 
Bedankt voor jullie reacties jongens! Het was inderdaad geen ET of remschoenenprobleem, óók niet de bouten aan de onderzijde van de draagarmen, maar de linkerhoek van één draagarm kwam tegen de binnenzijde van de velg aan. Op de foto zie je het. Het probleem bij deze velg is dat hij halverwege naar binnen komt. Ik zal dus om moeten kijken naar een andere velg, maar ik vind deze zelf zo ontzettend mooi passen bij een zwarte tesla en het chroom. Misschien heeft iemand hier de supertip?


View attachment 45122

Is het niet LuckyLuke die ook soortgelijke velgen heeft?
 
...Ik zal dus om moeten kijken naar een andere velg, maar ik vind deze zelf zo ontzettend mooi passen bij een zwarte tesla en het chroom. Misschien heeft iemand hier de supertip?
Als je van hoogglanzend metaal i.c.m. met zwart velgbed bent, heb ik wel een tip voor je, ja.
De LXM 1 van Soleil Wheels.
LXM-1_FP_R21.jpg

Laat ze maandag monteren in breedset uitvoering:
FA: 8,5J x 20, ET32 met 245/40-20 Pirelli PZero Energielabel C
RA: 10,0J x 20, ET35 met 285/35-20 Pirelli PZero Energielabel C
Totale kosten << € 3.000,00 incl. TPMS sensoren, centreerringen, extra lange moeren, montage en BTW

Zal maandag een kiekje posten als ze erop zitten.
 
Zien er goed uit!!! Ben benieuwd naar de foto Maandag..... als ze erop zitten. 3000,- is een hele mooie prijs......!!

Als je van hoogglanzend metaal i.c.m. met zwart velgbed bent, heb ik wel een tip voor je, ja.
De LXM 1 van Soleil Wheels.

Laat ze maandag monteren in breedset uitvoering:
FA: 8,5J x 20, ET32 met 245/40-20 Pirelli PZero Energielabel C
RA: 10,0J x 20, ET35 met 285/35-20 Pirelli PZero Energielabel C
Totale kosten << € 3.000,00 incl. TPMS sensoren, centreerringen, extra lange moeren, montage en BTW

Zal maandag een kiekje posten als ze erop zitten.
 
Bedankt voor jullie reacties jongens! Het was inderdaad geen ET of remschoenenprobleem, óók niet de bouten aan de onderzijde van de draagarmen, maar de linkerhoek van één draagarm kwam tegen de binnenzijde van de velg aan. Op de foto zie je het. Het probleem bij deze velg is dat hij halverwege naar binnen komt.

Ah, ik zie 'm. Thanks! Voor de volledigheid is dit niet een draagarm, maar de hub. Het schroefdraad waar ik het steeds over had valt dan waarschijnlijk net buiten het deel van de velg dat naar binnen komt.

Ik heb een tijdje gedacht dat de Ispiri ISR5 mijn keus zou worden, maar die heeft een vergelijkbaar probleem: Ispiri

Aan tips voor alternatieven waag ik me verder niet, de keuze voor de ideale, mooie velg is zo ontzettend persoonlijk..,
 
Toch een tip: ik vind de velgen die Xfrank onder zijn Model S heeft erg mooi. Dat zijn deze velgen, die er op deze voorbeeld foto niet zo aantrekkelijk uit zien, maar in het echt veel mooier zijn: 19 inch ZCW ZM1 Zwart Gepolijst velg in 5x120 ET40 - [31898] | Online-Velgen

Hier een paar foto's van zijn wagen. Er is een mooiere shoot geweest, maar die kan ik zo snel niet vinden. Velgen en banden - Page 53

Thanks!
Deze misschien?
Pictures of Model S in Belgium and the Netherlands - Page 16