Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register
This site may earn commission on affiliate links.
Heb een Tesla model Y besteld met de zwarte 20" Induction-velgen( levering feb/maart ) . Nu zag ik een review waarbij die velgenrand vrij ver uitsteekt tov de band en dus heel kwetsbaar zijn . Het is de eerste keer dat ik 20 " velgen en banden heb . Ik krijg ondertussen wat twijfels over deze bandenmaat. Mijn vorige model S had 19" velgen/banden en ook luchtvering. Mijn nieuw model Y heeft geen luchtvering en dus ook iets grotere banden . Ik vermoed dat de 19 " velgen/banden op een model Y een beter comfort geven dan de 20 "velg/banden . Zou dit echt een groot verschil geven ? Iemand hier ervaring mee ?
 
en daarbovenop, wil er iemand delen hoeveel zomervelgen + tpms + zomerbanden kosten voor een tesla model y? zit met hetzelfde issue als jij peterkr.

door de gemini velgen te nemen (kan je dan als wintervelg gebruiken, moet je er wel winterbanden op kopen), kan je voor de 2200 extra een zomerset kopen. dan heb je dus voor de meerprijs van de induction velgen een zomer én winterset.
 
Tesla vraagt 3000euro voor de 19inc winterbanden/velg combo
Daar zitten dan ook de BT sensoren in? Hoeveel goedkoper kom je uit als je zelf velgen kiest, BT sensoren aankoopt en dezelfde banden gebruikt?
Zit er veel verschil op (meer dan 500euro?) of valt het mee?

1643017158612.png
 
Tesla vraagt 3000euro voor de 19inc winterbanden/velg combo
Daar zitten dan ook de BT sensoren in? Hoeveel goedkoper kom je uit als je zelf velgen kiest, BT sensoren aankoopt en dezelfde banden gebruikt?
Zit er veel verschil op (meer dan 500euro?) of valt het mee?
1643018304568.png


Dus ja, de sensoren zitten erbij. De banden zelf zijn ongeveer €900- €1000, velgen kan je (nieuw) kopen voor €200-€250, maar ook veel meer ;)
De sensoren zijn ook redelijk prijzig ruim €100 per stuk, zit je ook zo op €400
Nog montage kosten van €25-35 per band. Dus ergens tussen de €2500-€3000 ben je zo kwijt.
Zo gek is de prijs voor die set dus nog niet. Is helaas al geruime tijd niet los in de shop verkrijgbaar, dus mee bestellen met een bestelling is het beste.
Mijn vermoeden is dat elke velg die ze kunnen scoren (supply chain problemen) op een nieuwe auto gaat.
 
Ik wil graag de Model Y performance maar mogelijk toch liever (voor het comfort) de 20inch wielen. Spijtig dat je het zo niet kan configureren. Dan zou je moeten kunnen afspreken met iemand in de buurt die ook een model Y gekocht heeft en ze ruilen als ze nieuw zijn?
 
Ik wil graag de Model Y performance maar mogelijk toch liever (voor het comfort) de 20inch wielen. Spijtig dat je het zo niet kan configureren. Dan zou je moeten kunnen afspreken met iemand in de buurt die ook een model Y gekocht heeft en ze ruilen als ze nieuw zijn?
Je kan altijd in Het vraag en aanbod draadje proberen, maar alleszins op de Model 3 kan je de 20" wielen niet monteren op een Performance omdat de remklauwen en schijven te groot zijn om in het 20" wiel te passen.
 
  • Like
Reactions: job-lek
Je kan altijd in Het vraag en aanbod draadje proberen, maar alleszins op de Model 3 kan je de 20" wielen niet monteren op een Performance omdat de remklauwen en schijven te groot zijn om in het 20" wiel te passen.
De model 3 wordt geleverd met 18, 19 en 20" velgen de 18 en 19" model 3 velgen passen niet op een model 3 performance omdat de performance een extra randje op de naaf heeft.
De remschijven en remklauwen van een performance zijn anders dan bij de niet performance model 3 maar er kunnen weldegelijk 18" velgen op (om) als ze maar ruimte hebben voor het extra randje van de performance naaf.
 
Kan iemand een bandenspecialist aanraden in de omgeving Walcheren, het liefst met Tesla ervaring? Het gaat dus om een M2 RWD. 50.000 km, linksvoor aan de binnenzijde helemaal kaal 👩‍🦲

Lijkt me een uitlijningsprobleem. Het algemene advies is elke 15.000km je uitlijning te laten controleren of na het raken van een stoeprand of ander object. Zelf hou ik me er niet aan tenzij m'n velg een tik krijgt. b.v. keer gedaan nadat ik een giga gat in het wegdek in reed in het donker met 100km/u ofzo.
 
Helaas even iets negatiefs. Ik was tot op heden tevreden over Karelsen Banden in Soest (Home - Karelsenbanden Soest). Ik heb daar oa winterbanden en velgen gekocht.

Probleem is dat ze om een of andere reden de pest aan AlloyGators hebben. Koop je twee nieuwe banden en liggen de AlloyGators er naast! Verhaal: je hebt er speciaal gereedschap voor nodig en wij hebben dat niet. Dat is helaas een regelrechte leugen: een tang, hamer en enige vakkennis is voldoende.

Ik ben er wel klaar mee. Bij de winterbandenwissel gaan de zomerbanden achterin en rij ik naar Tesland.
 
Helaas even iets negatiefs. Ik was tot op heden tevreden over Karelsen Banden in Soest (Home - Karelsenbanden Soest). Ik heb daar oa winterbanden en velgen gekocht.

Probleem is dat ze om een of andere reden de pest aan AlloyGators hebben. Koop je twee nieuwe banden en liggen de AlloyGators er naast! Verhaal: je hebt er speciaal gereedschap voor nodig en wij hebben dat niet. Dat is helaas een regelrechte leugen: een tang, hamer en enige vakkennis is voldoende.

Ik ben er wel klaar mee. Bij de winterbandenwissel gaan de zomerbanden achterin en rij ik naar Tesland.
Is het niet dat het meer tijd kost en dat ze er daarom geen interesse in hebben?
 
Lijkt mij dat je dan je dan je klant de keus zou moeten geven. En ik verzin dit niet: dit is wat ze zelf zeggen.
Soms zie je dat die alloygators er af springen en serieus wat schade veroorzaken. Ik kan me prima voorstellen dat ze dat risico niet willen lopen en er liever hun handen volledig afhouden. Anderzijds mogen ze dat natuurlijk wel melden voor ze aan de wissel beginnen.
 
Soms zie je dat die alloygators er af springen en serieus wat schade veroorzaken. Ik kan me prima voorstellen dat ze dat risico niet willen lopen en er liever hun handen volledig afhouden. Anderzijds mogen ze dat natuurlijk wel melden voor ze aan de wissel beginnen.
Nogmaals, het gaat erom dat er een verhaal wordt opgehangen over benodigd speciaal gereedschap enz...

Toen ik bij TeslaHoofddorp de APK heb laten verzorgen moest ik twee nieuwe achterbanden. Daar geen enkel probleem met de alloygators :)
 
Had je gemeld dat er op uw velgen Alloygators zit?

Want ik deed dat altijd wanneer ik banden laat wisselen (offerte aanvragen + vermeldingen) en dan komt er altijd wel een klein prijsje + waarschuwing erbij

Ik denk dat ze gewoon geen verantwoordelijkheid wil nemen nadien als het niet goed is gemonteerd

verschillende quotes van verschillende autocentraal

Dank je wel voor uw prijsvraag.

Hierbij voorstel voor nieuwe banden , met Tesla homologatie. We doen ons uiterste best bij de demontage de Alloygators niet te beschadigen .

Maar we kunnen niet verantwoordelijk zijn als deze loskomen. Eventueel kunnen we proberen ze terug vast te maken.

Onze algemene voorwaarden zijn per mail te verkrijgen .
Prijs inclusief hermontage alloygators indien zij nog goed zijn (zonder beschadiging)