Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register
This site may earn commission on affiliate links.
Eens!

De bijgeleverde Vossen centreerringen waren bij de achterwielen door de krachten (optrekken en remmen) dusdanig vervormd dat ze er los inzaten en ze er uit vielen.
De ringen op de voorwielen hadden dit ook wel maar duidelijk minder.
Het zal ook nog moeten blijken hoe de nieuwe ringen het gaan uithouden van de winter en of het euvel van trillen toch weer op gaat treden.


Remkracht van een Polo is nog altijd veel meer dan het koppel bij optrekken van een Tesla, alleen dan de andere kant op gericht.
Het argument "met veel koppel" is dus totaal niet relevant want de echte krachten treden pas op bij remmen, niet bij optrekken.

Los daarvan kan het best zijn dat die bepaalde alu ring "strakker" past dan de kunstof ring. In dat geval heb je dus voordeel door die alu ring te kiezen.
 
Weet je wel zeker dat wat jij centreerringen noemt geen spacers zijn? Die kunnen vervormd zijn door het vermaledijde torkx boutje dat uit het flensvlak steekt, net zoals bij LuckyLuke.

Als dit het geval is dan zal dat met de volgende set ook weer gebeuren.

Dit boutje dus:
attachment.php?attachmentid=51095&d=1402155831.jpg
 
Heren bandenexperts,

Het is bijna tijd voor een setje winterbanden. Daarvoor heb ik enige tijd geleden de T-Sportline velgen gekocht, via Erwin's groupbuy.

Deze velgen zijn NET een tikje anders dan de standaard 19" van Tesla:
  • Tesla factory 19" wheel: 19x8.0"+40
  • T Sportline Model TST wheel: 19x8.5"+35

Twee vragen:

Capture.JPG
 
Iemand nog tips met het bestellen van T-sportline velgen?
Ik was langs de Tesla store gegaan en het pakket die ze nu aanbieden voor 19-Inch Standaard winter banden en velgen is maar liefs 4100 Euro! Daarnaast komt er nog een kleine 100-150 euro aan opslag kosten bovenop. Beetje raar aangezien via de online tesla store in de USA het hele pakket voor 2500 Dollar te koop staat incl montage zonder opslag.
Ik zou heel graag de T-sportline velgen willen bestellen maar weet niet of er nog invoerrechten betaald moeten worden en waar ik nog meer rekening mee moet houden.
Alle tips zijn welkom.
Gr
Dave

- - - Updated - - -

Wat is jou ervaring met het bestllen van deze velgen? Ik wil ook een setje bestellen maar waar ben jij nog tegen aan gelopen?

Gr
Dave
 
Heren bandenexperts,

Het is bijna tijd voor een setje winterbanden. Daarvoor heb ik enige tijd geleden de T-Sportline velgen gekocht, via Erwin's groupbuy.

Deze velgen zijn NET een tikje anders dan de standaard 19" van Tesla:
  • Tesla factory 19" wheel: 19x8.0"+40
  • T Sportline Model TST wheel: 19x8.5"+35

Twee vragen:
Inderdaad is 255 geen verkeerde keuze, meer rubber tussen stoep- en velgrand. Soms moet - naar verluid - het binnenwerk van de voorspatborden wat aangepast worden als het toch wat aanloopt.
Dat sommige banden directional zijn is alleen maar lastig bij het rouleren van links naar rechts. (Omdat jouw velgen voor en achter gelijk zijn, kun je altijd rouleren van voor naar achter.)
Uit deze twee zou ik dus de goedkoopste nemen, de cijfers zijn verder toch gelijk.
 
Iemand nog tips met het bestellen van T-sportline velgen?
Ik was langs de Tesla store gegaan en het pakket die ze nu aanbieden voor 19-Inch Standaard winter banden en velgen is maar liefs 4100 Euro! Daarnaast komt er nog een kleine 100-150 euro aan opslag kosten bovenop. Beetje raar aangezien via de online tesla store in de USA het hele pakket voor 2500 Dollar te koop staat incl montage zonder opslag.
Ik zou heel graag de T-sportline velgen willen bestellen maar weet niet of er nog invoerrechten betaald moeten worden en waar ik nog meer rekening mee moet houden.
Alle tips zijn welkom.
Gr
Dave

- - - Updated - - -

Wat is jou ervaring met het bestllen van deze velgen? Ik wil ook een setje bestellen maar waar ben jij nog tegen aan gelopen?

Gr
Dave

Wanneer ik kies voor kopen auto, krijg ik wel de mogelijkheid om voor € 2.400 19"velgen + banden te kopen.
 
Heren bandenexperts,

Het is bijna tijd voor een setje winterbanden. Daarvoor heb ik enige tijd geleden de T-Sportline velgen gekocht, via Erwin's groupbuy.

Deze velgen zijn NET een tikje anders dan de standaard 19" van Tesla:
  • Tesla factory 19" wheel: 19x8.0"+40
  • T Sportline Model TST wheel: 19x8.5"+35

Twee vragen:

View attachment 61941
De Michelins staan bij mij ook bovenaan vwb winterbanden. Lijkt het beste compromis. Wat meer rubber buiten de velgen lijkt me heeeel geruststellend. Echter heb ik altijd geleerd dat je voor winterrubber beter voor een smallere band kan kiezen geeft meer druk/cm2 en dus grip.
 
Heeft iemand ervaring met banden omleggen op velg? Dus standaard banden eraf en winterbanden op de bestaande velg. Bij de vorige auto heb ik dat altijd laten doen en eigenlijk prima bevallen.
Tesla rijders die er hetzelfde over denken?

Met de Tesla heb ik aparte velgen voor de winterbanden, om dat nu ook maar eens te proberen.
Bij mijn vorige auto, een VW Phaeton, deed ik het precies zoals jij voorstelt en dat is eigenlijk ook altijd goed gegaan. Gewoon bij KwikFit.
 
Heb horror verhalen gelezen in dit verband in het Engelstalige gedeelde van TMC. Problemen met onzorgvuldige uitlijning af fabriek die extreme slijtage veroorzaken (achterste banden te vervangen elke 8000 Km bij de 21"). Hier hoor ik daar precies minder klachten over?

Het hangt er volledig van af hoe je rijdt. Ik reed eerder Audi S6 en mijn banden gingen 50.000 km mee. Andere S6 en RS6 rijders rookten iedere 10.000 km een set banden op. Op mijn 10.000 km bereden Michelin Pilots zit nog 7,5 mm (voor) en 7,5 mm profiel (achter). Nieuw zat er 8 mm profiel op deze 21" banden.
Ik ga er vanuit dat ik ook met deze banden gewoon weer 50.000 km ga afleggen.