Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register
This site may earn commission on affiliate links.
Ik heb via de zoekfunctie gevonden dat een aantal mensen op dit forum via online-velgen.nl wintervelgen en banden besteld hebben. Zijn jullie daar tevreden over want ik heb een mooie set gezien aan nog geen 1500 euro (incl BTW) en zonder de TMPS-sensoren?
..
Vandaar mijn vraag, zijn er nog onder jullie die de velgenwissel zelf doen en valt dat goed mee?
Mijn velgen komen ook van online velgen in Best. Eerst Lenso velgen, maar die bleven trillen. Geen klachten over online velgen, want ze hebben er alles aan gedaan om het probleem te achterhalen en op te lossen. Meermalen nieuwe velgen besteld, maar tenslotte toch maar overgestapt op (duurdere/betere) Borbet velgen.
Dat is m.i. het nadeel van goedkopere velgen: je moet er geluk mee hebben. Zeker in geval van een p85 zou ik het niet riskeren, zijn toch vaak wat mindere kwaliteit lijkt me en dus kans op vervormingen.

Zelf monteren doe ik al jaren. Ik heb een elektrische slagsleutel en een momentsleutel en in 10 minuten wissel ik een wiel (schoonmaken van de velgen kost vervolgens meer tijd).
 
Hebben ze de Lenso-velgen, wat me zeker geen slecht merk lijkt, dan teruggenomen en heb je in de plaats de Borbet-velgen besteld?


Mijn velgen komen ook van online velgen in Best. Eerst Lenso velgen, maar die bleven trillen. Geen klachten over online velgen, want ze hebben er alles aan gedaan om het probleem te achterhalen en op te lossen. Meermalen nieuwe velgen besteld, maar tenslotte toch maar overgestapt op (duurdere/betere) Borbet velgen.
Dat is m.i. het nadeel van goedkopere velgen: je moet er geluk mee hebben. Zeker in geval van een p85 zou ik het niet riskeren, zijn toch vaak wat mindere kwaliteit lijkt me en dus kans op vervormingen.

Zelf monteren doe ik al jaren. Ik heb een elektrische slagsleutel en een momentsleutel en in 10 minuten wissel ik een wiel (schoonmaken van de velgen kost vervolgens meer tijd).
 
Okay, bedankt voor de tip over de open moeren en afschermkapjes, ik zal ermee rekening houden.

En hoe langer ik kijk naar die 100'n verschillende belgen, hoe moeilijker het wordt... En die van jou staan ook in mijn top 5.



Ik heb ze daar besteld en ben er zeer tevreden over. snelle levering (3 a 4 dagen) uitgebalanseerde velgen incl. moeren.
19 inch ZCW ZM1 Zwart Gepolijst velgen (5x120)
Pirelli Sottozero 2 banden - 245/45/19 102V
1230€ heb ik er voor betaald (excl.btw)
als je ze besteld op een Belgische BTWnummer kan je ze kopen zonder BTW.
ik plaats ze ook zelf en had een probleem. De meegeleverde moeren waren niet diep genoeg waardoor ik de velg niet kon vast trekken. ik heb een mail gestuurd en ze hebben toen direct nieuwe open moeren gestuurd. daarbij heb ik dan online metalen afschermkapjes besteld die lijken op gesloten moeren. Bij conrad een krik met hefvermogen van 2 ton en een momentsleutel gekocht.

ik heb nu de wissel al 3 keer zelf gedaan. Ben daar op het gemak een uurtje mee bezig.
bij mij ook zonder sensoren dus ik krijg op mijn display een melding dat de sensoren onderhoud nodig hebben. maar ik kan er mee leven:wink:
deze velgen heb ik er gekocht.


hier kan je de doppen voor de moeren vinden:
Moeren
 
Daarnaast denk ik er ook aan om een goeie krik en een momentsleutel te kopen om de bandenwissel zelf te doen. Terwijl ik ze in de bandencentra waar het redelijk druk was bezig zag,had ik de indruk dat ze het niet allemaal zo nauw namen bij het vastzetten van de bouten. Ze zullen ze wel goed vastzetten, daar twijfel ik niet aan, maar ik heb ergens gelezen dat de bouten van Tesla-velgen met 175 Nm moeten worden vastgezet en dat is iets wat ze misschien niet zo strikt opvolgen?

Vandaar mijn vraag, zijn er nog onder jullie die de velgenwissel zelf doen en valt dat goed mee?

Ik heb mij bij bol.com een kleine 2-ton krik en een momentsleutel gekocht. Even kijken wat het was:
bol.com | Carpoint krik verrijdbaar hydraulisch metaal 2.000 kg | Klussen
bol.com | Skandia momentsleutel 490 mm 1/2 - 30-210 mm | Klussen

Daarnaast nog een goeie doppenset:
bol.com | Ironside Doppenset Chroom Mat - 70 delig - Met 1/4 aansluiting...

Ben tevreden van al deze aankopen en ik ga idd mijn wielen zelf wisselen. Ben een maniak op het vlak van velgbeschadiging en heb dus liever niet dat er om het even hoe en met om het even welk materiaal aan wordt gesleuteld. Ga trouwens ook deze wielmoerdoppen nog kopen tegen D-day: Wielmoerdoppen set BGS 7200
 
Mijn aanloop probleem loopt nog helaas. Deze week heeft het schadeherstelbedrijf dat Tesla gebruikt in Den Haag eraan gewerkt. Er schijnt heel weinig ruimte te zijn achter de wielkastbekleding. In 1e instantie leek het verholpen maar nu hoor ik m toch weer aanlopen. Dinsdag gaan ze er opnieuw naar kijken. Ben wel blij dat ze de moeite nemen. Hoop dat t gaat lukken want de michelin's bevallen goed qua geluid.

Ik heb dezelfde T-Sportline velgen met Michelin PA4 banden (255/45/19) en hetzelfde aanloop-probleem. Tesla had pas tijd op 20 FEB... dus zelf maar 245/45/19 gekozen aan de voorkant.
Elk nadeel heb z'n voordeel, nu alvast 2 mooie reserve achterbanden! :smile:
 
Die prijzen vallen nog goed mee, ik dacht dat deze zaken heel wat duurder waren.


Ik heb mij bij bol.com een kleine 2-ton krik en een momentsleutel gekocht. Even kijken wat het was:
bol.com | Carpoint krik verrijdbaar hydraulisch metaal 2.000 kg | Klussen
bol.com | Skandia momentsleutel 490 mm 1/2 - 30-210 mm | Klussen

Daarnaast nog een goeie doppenset:
bol.com | Ironside Doppenset Chroom Mat - 70 delig - Met 1/4 aansluiting...

Ben tevreden van al deze aankopen en ik ga idd mijn wielen zelf wisselen. Ben een maniak op het vlak van velgbeschadiging en heb dus liever niet dat er om het even hoe en met om het even welk materiaal aan wordt gesleuteld. Ga trouwens ook deze wielmoerdoppen nog kopen tegen D-day: Wielmoerdoppen set BGS 7200
 
Ik heb dezelfde T-Sportline velgen met Michelin PA4 banden (255/45/19) en hetzelfde aanloop-probleem. Tesla had pas tijd op 20 FEB... dus zelf maar 245/45/19 gekozen aan de voorkant.
Elk nadeel heb z'n voordeel, nu alvast 2 mooie reserve achterbanden! :smile:

Ik heb ook hetzelfde probleem sinds 3 weken, maar nog geen tijd gehad om er naar te laten kijken. Welke banden heb je voor gekozen?
 
En het uitlijnen? Mij is verteld dat een P85+ van 19 naar 21 of andersom opnieuw uitgelijnd moet worden.

Mij is verteld door een velgenspecialist dat als de auto goed spoort; vooral afblijven.
Van 21 met 245+265 zomer naar 19 met 255+255 winter gegaan. En nu dus naar 19 met 245+255 ivm aanlopen wielkast.
Geen trillingen, alles goed gebalanceerd da's uiteraard een voorwaarde.
Mijn zomerbanden zaten er 15.000 km op met nog een stukje werkbaar profiel te gaan.
Over slijtage van de winterbanden kan ik nog niets zeggen, as they say your mileage may vary.

- - - Updated - - -

Ook Michelin PA4's?


MICHELIN Pilot Alpin PA4 245/45 R19 102W XL
 
Erg mooie combinatie! Ik wilde zelf ook de 19" Luganos, maar de lokale bandenboer gaf aan dat deze ivm vulling en gewicht van de Tesla niet was aan te bevelen? Verkoopverhaal of zit hier iets in, geen idee. Heb dus nog geen zomervelgen gekocht. Ga eerst als de auto geleverd wordt op 5 januari 2015 de All season omruilen voor Dunlop 3D echte winterbanden. Dus tip welkom voor de zomer.

- - - Updated - - -

View attachment 45239

Vandaag gemonteerd Rial Lugano 19" met zomerbanden van Loek...

Erg mooie combinatie! Ik wilde zelf ook de 19" Luganos, maar de lokale bandenboer gaf aan dat deze ivm vulling en gewicht van de Tesla niet was aan te bevelen? Verkoopverhaal of zit hier iets in, geen idee. Heb dus nog geen zomervelgen gekocht. Ga eerst als de auto geleverd wordt op 5 januari 2015 de All season omruilen voor Dunlop 3D echte winterbanden. Dus tip welkom voor de zomer.