Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Verzekering in België.

This site may earn commission on affiliate links.
Vivium.
1 vd twee enige opties die er volgens dit forum 4 jaar geleden waren aan een aanvaardbare prijs.

Was toen nog Belfius, maar was vorig jaar reeds overgedragen aan Vivium door onze welgekende makelaar. Dat was al een teken aan de wand. Maar dat maakt het wel extra moeilijk om een nieuwe verzekeraar te vinden. Het schadeverleden moet bij twee maatschappijen opgevraagd worden, wat weer een rode lamp doet branden bij de kandidaat nieuwe verzekeraar.
Nu via mijn huismakelaar een dramatische offerte gekregen van KBC, maar ik zal geen keus hebben vrees ik. :(
Probeer Aedes via makelaar [email protected] eens. Ik betaal iets van 1450/jaar.
 
  • Informative
Reactions: Phil V
Ik betaal bij Ethias 882 € , BA + full omnium , geen vrijstelling , dit voor mijn Tesla model 3 SR 2020, mijn model S (2015 ) bij Van Dessel 1339 € BA + , full omnium, 650€ vrijstelling . Deze model S is zojuist verkocht , mijn nieuwe model Y kost me bij Ethias 1190€ /jaar ( BA + full omnium , geen vrijstelling, )
 
Iemand ervaring met verzekeraar Yzzu?

Één van mijn dochters net een auto gekocht en zoekende naar een verzekering was ze op Yzzu uitgekomen waar ze een zeer aantrekkelijk voorstel kreeg voor een full omnium verzekering voor haar nieuwe auto.
Ben dan maar zelf eens door de online offerte vraagstellingen gelopen en voor een full-omnium engelse franchise met alle ‘extra’s’ geselecteerd zou de premie op mijn mY ongeveer 30% lager zijn dan mijn huidige polis.
 
Iemand ervaring met verzekeraar Yzzu?

Één van mijn dochters net een auto gekocht en zoekende naar een verzekering was ze op Yzzu uitgekomen waar ze een zeer aantrekkelijk voorstel kreeg voor een full omnium verzekering voor haar nieuwe auto.
Ben dan maar zelf eens door de online offerte vraagstellingen gelopen en voor een full-omnium engelse franchise met alle ‘extra’s’ geselecteerd zou de premie op mijn mY ongeveer 30% lager zijn dan mijn huidige polis.
Yuzzu is het oude Touring. Een paar jaar geleden zaten zij achter Tesla Insurance. Zelf geen ervaring mee, maar het is dus geen eenmanszaak.
 
Iemand ervaring met verzekeraar Yzzu?

Één van mijn dochters net een auto gekocht en zoekende naar een verzekering was ze op Yzzu uitgekomen waar ze een zeer aantrekkelijk voorstel kreeg voor een full omnium verzekering voor haar nieuwe auto.
Ben dan maar zelf eens door de online offerte vraagstellingen gelopen en voor een full-omnium engelse franchise met alle ‘extra’s’ geselecteerd zou de premie op mijn mY ongeveer 30% lager zijn dan mijn huidige polis.
Engelse franchise van 2,5% van de waarde van je voertuig, dat is toch behoorlijk hoog.
 
Iemand offertes opgevraagd voor een Model Y of Model Y Performance in België?

Waar kijk ik best? Alvast bedankt!
Ik heb een offerte gekregen voor die v mij te verzekeren bij de KBC. 1994€ per jaar.

Hierbij bezorg ik u ons tarief voor de Tesla, zie gedetailleerde offerte in bijlage.



  • Het betreft een alle risicoverzekering
  • De franchise wordt enkel toegepast bij eigen schade (niet bij brand, natuurgeweld, glasbreuk, diefstal)
  • We verzekeren o.b.v. een leasebedrag van 62.793,39 €
  • De eerste 30 maanden aankoopgarantie, daarna 1% afschrijving per maand
  • Bij totaal verlies/diefstal wordt er steeds 10% extra uitgekeerd
  • Uitgebreide bijstandsverzekering is inbegrepen in de omnium:
    • Wereldwijde personenbijstand (= reisverzekering)
    • Voertuigbijstand in gans geografisch Europa
    • Vervangwagen in België gedurende 7 dagen in samenwerking met de VAB


Vaste franchise €250
bij eigen schade
Burgerlijke aansprakelijkheid€ 426,12
Rechtsbijstand€ 70,80
Volledige omnium€ 1449,72
Uitgebreide bijstandsverzekeringIncl. in omnium
Ongevallenverzekering bestuurder€ 48,00
TOTAAL per jaar€ 1994,64
 
Ik heb een offerte gekregen voor die v mij te verzekeren bij de KBC. 1994€ per jaar.

Hierbij bezorg ik u ons tarief voor de Tesla, zie gedetailleerde offerte in bijlage.



  • Het betreft een alle risicoverzekering
  • De franchise wordt enkel toegepast bij eigen schade (niet bij brand, natuurgeweld, glasbreuk, diefstal)
  • We verzekeren o.b.v. een leasebedrag van 62.793,39 €
  • De eerste 30 maanden aankoopgarantie, daarna 1% afschrijving per maand
  • Bij totaal verlies/diefstal wordt er steeds 10% extra uitgekeerd
  • Uitgebreide bijstandsverzekering is inbegrepen in de omnium:
    • Wereldwijde personenbijstand (= reisverzekering)
    • Voertuigbijstand in gans geografisch Europa
    • Vervangwagen in België gedurende 7 dagen in samenwerking met de VAB


Vaste franchise €250
bij eigen schade
Burgerlijke aansprakelijkheid€ 426,12
Rechtsbijstand€ 70,80
Volledige omnium€ 1449,72
Uitgebreide bijstandsverzekeringIncl. in omnium
Ongevallenverzekering bestuurder€ 48,00
TOTAAL per jaar€ 1994,64


Van Dessel verzekering voor een Model Y Performance:

Burgerlijke aansprakelijkheid
Rechtsbijstand
Volledige omnium - afschrijving 36 maanden
Dekking Brand, diefstal, glasbraak, aanrijding met wild, natuurkrachten, eigen schade Vrijstelling € 650 (enkel bij eigen schade)

Totaal: 1.250 €

Opties
Bestuurdersverzekering (gemeen recht) 40,00 €
Bijstand voertuig & personen 85,00 €