Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Verzekering

This site may earn commission on affiliate links.
@Energie Gratiz Dat is wel tof van je Klaas, maar afgelopen donderdag kreeg ik bij Rabo te horen dat ik toch eerst een rekening zou moeten openen, en dan pas met de verzekering verder, dat ga ik niet meer redden vóór a.s. woensdag. Bij Carmeleon kom ik met Rotterdamse postcode, cat.w. 110k, 7 jaar schadevrij (pff, 32 jaar zonder schade en dan in 2017 tweemaal raak) op 208 met alles er op en eraan op 208.
 
Last edited:
@Energie Gratiz Dat is wel tof van je Klaas, maar afgelopen donderdag kreeg ik bij Rabo te horen dat ik toch eerst een rekening zou moeten openen, en dan pas met de verzekering verder, dat ga ik niet meer redden vóór a.s. woensdag. Bij Carmeleon kom ik met Rotterdamse postcode, cat.w. 110k, 7 jaar schadevrij (pff, 32 jaar zonder schade en dan in 2017 tweemaal raak) op 208 met alles er op en eraan op 208.
Je hebt 21 dagen bedenk tijd voor een online afgesloten verzekering dus dan kun je ondertussen de raborekening openen. Overigens zijn er veel verzekeringen dagelijks opzegbaar.
 
Helaas wordt uw aanvraag voor een
premieberekening niet geaccepteerd.
Bedankt voor je verzoek van een premieberekening.
Je aanvraag voor een premieberekening is beoordeeld en afgewezen. Verzekeren bij OHRA is helaas niet mogelijk.
De reden van je afwijzing is:

Het vermogen i.c.m. het gewicht van uw auto is te hoog

"Heb je een vraag? Bekijk de veelgestelde vragen op www.ohra.nl/auto
Ja kreeg inderdaad dezelfde melding met een 90D
 
Je hebt 21 dagen bedenk tijd voor een online afgesloten verzekering dus dan kun je ondertussen de raborekening openen. Overigens zijn er veel verzekeringen dagelijks opzegbaar.
Ik snap wat je zegt, maar een verzekeraar (en mezelf, met alle formulieren en dies wat meer zij) lastig vallen voor een verzekering die ik eigenlijk niet wil, om max een paar tientjes in de maand te besparen, dat is me wat teveel van het goede. Ook een extra bankrekening erbij nemen, extra KYC info-verplichtingen en admin, dat alleen als het echt zoden aan de dijk zet (en bijvoorbeeld de eis van een pijlzender vervalt).
 
Ik snap wat je zegt, maar een verzekeraar (en mezelf, met alle formulieren en dies wat meer zij) lastig vallen voor een verzekering die ik eigenlijk niet wil, om max een paar tientjes in de maand te besparen, dat is me wat teveel van het goede. Ook een extra bankrekening erbij nemen, extra KYC info-verplichtingen en admin, dat alleen als het echt zoden aan de dijk zet (en bijvoorbeeld de eis van een pijlzender vervalt).

Die eis verviel bij mij in ieder geval als ik mijn auto via Interpolis zakelijk zou verzekeren. Maar zakelijk overstappen naar de Rabobankzag ik niet zitten. Er zijn meer verzekeraars die de extra alarm eisen hebben laten vallen, alle labels onder Alianz bijvoorbeeld. En die hebben het laten vallen voor zowel prive- als zakelijk.
 
Paar maanden geleden contact gehad met de Rabobank/Interpolis. Aangegeven dat ik ZZP'er ben, de auto zakelijk aanschaf maar dat de auto op mijn eigen naam staat want ZZP. Dat de auto niet voor zakelijke doeleinden wordt gebruikt. Toen gaf Rabobank aan dat het geen probleem was de auto bij te schrijven op mijn privé polisblad bij de overige voertuigen. Afgelopen vrijdag m'n kenteken gekregen en vandaag wilde ik dus de verzekering afsluiten maar je raad het al, het was niet mogelijk!

Ik moest de auto zakelijk verzekeren en natuurlijk moest ik dan opeens ook een zakelijke Rabobank rekening hebben.

S100D met alle opties

Premie particulier: 121,17
Premie zakelijk: 162,09 + 10 = 172,09 euro voor een zakelijke rekening

Enige voordeel is dat ik bij zakelijk GEEN voertuigvolgsysteem hoef te laten plaatsen omdat de zakelijke voorwaarden het Tesla alarm accepteren.

Bij CB was ook de voorwaarde dat de auto niet op de balans mag staan maar bij niemand zie ik dat in de voorwaarden staan. Enkel dat de auto niet verzekerd is voor zakelijk vervoer.

Neem dan gewoon de duidelijke premie berekening van ABN. Premie zakelijk/privé hetzelfde maar zakelijk kun je ex BTW verzekeren waardoor de premie iets zakt. Zeker niet de goedkoopste maar wel lekker duidelijk en logisch.

Premie particulier: 159,30
Premie zakelijk: 155,34
 
Zakelijk verzekeren of niet bij Centraal beheer... hangt er helemaal vanaf wie je aan de lijn krijgt.
Bij schade geldenbde polisvoorwaarden. Staat daar iets in bij de privepolis dat er geen dekking is als de auto ergens op een balans staat...?
Centraal beheer is een drama. Die bellen me net met de mededeling dat ze geen Tesla All-risk verzekeren.
Het alarm accepteren ze niet. En ik mag geen alarm 3 laten inbouwen want dit levert storingen op geven hun aan.
 
Diverse personen hier geven aan dat Carmeleon vaak de goedkoopste is. In de premie berekening komt bij mij de verkeerde catalogus waarde terug. Als ik die corrigeer kom is uit op 204,61 per maand. Niet echt goedkoop met 13 schadevrije jaren.

Ik ga maar voor ABN denk ik. Dan enkel de afweging om een LoJack te plaatsen i.v.m. 2.5% eigen risico. LoJack kost 300 ex BTW, dus eigen risico is voor minder dan 10% van die kosten afgedekt.
 
Verzekering nu afgesloten bij ABN, maar met de mededeling dat met een LoJack de certificerings eis nog steeds niet afdoende is en er 2.5% eigen risico blijft. Zijn er Tesla rijders die bij ABN zitten waar vermeld is dat een LoJack afdoende was?

In ieder geval nu een verzekering nodig want anders kan ik de auto niet ophalen.....
 
Verzekering nu afgesloten bij ABN, maar met de mededeling dat met een LoJack de certificerings eis nog steeds niet afdoende is en er 2.5% eigen risico blijft. Zijn er Tesla rijders die bij ABN zitten waar vermeld is dat een LoJack afdoende was?

In ieder geval nu een verzekering nodig want anders kan ik de auto niet ophalen.....
Ik heb ook die 2,5 % eigen risico bij diefstal of joyriding. Dat bedrag kan ik wel dragen en met de pin code wordt het risico ook een stuk lager.
 
result

Gestolen valt dus wel mee.

Nu maar flink zoeken naar een verzekeraar.
Iemand bekend met moving intelligence voor beveiliging?