Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Verzekering

This site may earn commission on affiliate links.
Beste Maurice,

Bedankt voor je reactie. Ik zal kijken. Ik heb helaas pas drie schadevrije jaren.
Heb jezelf voor 5 jaar de aankoopwaarde bij total loss?
Weet ook niet wat handig is. Als je dat op 3 jaar zet en hem daarna total loss zou rijden.

Zelf heb ik de WA+ verzekering. Met de eerste 3 jaar de aanschafwaarde terug. Ik heb de auto tweedehands met 3 levensjaren overgenomen.
 
Zelf heb ik de WA+ verzekering. Met de eerste 3 jaar de aanschafwaarde terug. Ik heb de auto tweedehands met 3 levensjaren overgenomen.

Dat klinkt goed, nu bij ASR uitgekomen voor 74 euro WA+ maar ze zijn aan het uitzoeken of de Tesla beveiliging voldoet aan hun voorwaarden. Ze vragen namelijk een certificaat... die heb ik niet (of kan ik daar aan komen?).

Welke maatschappij heb jij afgesloten en wat is de cataloguswaarde en aantal schadevrije jaren? even om te vergelijken ;)
 
Dat klinkt goed, nu bij ASR uitgekomen voor 74 euro WA+ maar ze zijn aan het uitzoeken of de Tesla beveiliging voldoet aan hun voorwaarden. Ze vragen namelijk een certificaat... die heb ik niet (of kan ik daar aan komen?).

Welke maatschappij heb jij afgesloten en wat is de cataloguswaarde en aantal schadevrije jaren? even om te vergelijken ;)
Maatschappij: Centraal Beheer, Cataloguswaarde 104.000,- Bij 8 schadevrijejaren net geen 70 euro (locatie is ook belangrijk :)). incl. rechtsbijstand.
Certificaat voor SCM krijg je alleen bij installatie van een goedgekeurd alarmsysteem. Bij Model X is deze standaard vanaf fabriek. Bij Model S helaas niet. Geen idee waarom dit verschil:oops:.
 
Ik heb hier eerder "reclame"gemaakt voor interpolis met en lage premie, geen genag over Lo-jacks of SCM.
Hier komt mijn 360 graden ervaring, lang verhaal.
Had mijn zinnen gezet op een M3 (reservering in 2016), maar ongeduldig als ik ben heb ik 5 maart 2018 toch maar een tweedehands MS bij (of eigenlijk meer via) die aardige jongens uit Almere met een goede garantie gekocht. Een paar dagen voor levering dacht ik, ga m toch maar eens aanmelden bij de verzekering en jullie raden het al. SCM-eisen all over the place. Dus ik werd al zenuwachtig en heb zelfs twee dagen WA gereden (in mijn duurste wagen ooit, weliswaar tweedehands, maar duurder dan mijn duurste drie nieuwe auto's ervoor bij elkaar opgeteld, dus wat was ik bang da'k m in de prak zou rijden). Maar bij afhalen kreeg ik al een gouden tip van bijtellingsvriendelijke Martijn.
Dus ik keek bij Interpolis en kon niet geloven hoe snel ik daar door de aanvraagprocedure heen kwam. Je moet wel een RABOrekening hebben overigens (sorry guys & dolls :( ) Geen gezeur over extra beveiliging en een premie van 127 euro per maand bij 75 % no claim, inclusief no-claimbeschermer. Veel geld vond ik, maar niks geks vergeleken met wat ik hier tegenkom.
27 januari 2019 raakte mijn MS steeds uit balans en ondanks tempoverlaging raakte de auto in een slip. Vangrail voor en daarna achter. Geen letsel, ongemak of anderen betrokken in het ongeval o_O(filmpje *volgt in het schadetopic, misschien vanavond nog zelfs) Total Loss bleek een paar dagen later (ze waren bij 40.000 euro maar gestopt met rekenen:eek:)
Dus ik denk... F.. dat wordt een discussie over de dagwaarde. De Expert belde me de volgende dag en verraste me compleet. Ondanks dat het een tweedehandsje was krijg ik (want binnen 36 maanden) de aanschafwaarde. Dat kon ik amper geloven, vandaar dat ik niet eerder wilde posten dan dat ik dat (vrij zeker) weet. Maar bij een telefoontje met Interpolis vandaag bleek dat op zich te kloppen al hadden ze de rapportage van de expert nog niet binnen en hielden ze over het total loss verhaal een slag om de arm. "Maar als ie total loss is en de restwaarde hoog genoeg krijgt u inderdaad de aanschafwaarde (JE MOET WEL EEN FACTUUR HEBBEN OVERIGENS, maar die had ik) uitgekeerd, binnen 5 dagen"

*dank @herb_k voor de dashcam-inbouw maart 2018.

Dus ik heb 0 afschrijving in het afgelopen jaar en kon direct een M3 bestellen (woensdag maar vast gedaan en iemand die mij goed geholpen en gematst heeft blij gemaakt met een referral.) Ik ben echt heel blij met INTERPOLIS en mijn M3 gaat daar ook verzekerd worden .
In het vraag en aanbod draadje zijn eerdaags de nodige spullen voor een RWD Model S te koop te vinden
Schermafbeelding 2019-02-01 om 17.41.48.png
 
Ik heb hier eerder "reclame"gemaakt voor interpolis met en lage premie, geen genag over Lo-jacks of SCM.
Hier komt mijn 360 graden ervaring, lang verhaal.
Had mijn zinnen gezet op een M3 (reservering in 2016), maar ongeduldig als ik ben heb ik 5 maart 2018 toch maar een tweedehands MS bij (of eigenlijk meer via) die aardige jongens uit Almere met een goede garantie gekocht. Een paar dagen voor levering dacht ik, ga m toch maar eens aanmelden bij de verzekering en jullie raden het al. SCM-eisen all over the place. Dus ik werd al zenuwachtig en heb zelfs twee dagen WA gereden (in mijn duurste wagen ooit, weliswaar tweedehands, maar duurder dan mijn duurste drie nieuwe auto's ervoor bij elkaar opgeteld, dus wat was ik bang da'k m in de prak zou rijden). Maar bij afhalen kreeg ik al een gouden tip van bijtellingsvriendelijke Martijn.
Dus ik keek bij Interpolis en kon niet geloven hoe snel ik daar door de aanvraagprocedure heen kwam. Je moet wel een RABOrekening hebben overigens (sorry guys & dolls :( ) Geen gezeur over extra beveiliging en een premie van 127 euro per maand bij 75 % no claim, inclusief no-claimbeschermer. Veel geld vond ik, maar niks geks vergeleken met wat ik hier tegenkom.
27 januari 2019 raakte mijn MS steeds uit balans en ondanks tempoverlaging raakte de auto in een slip. Vangrail voor en daarna achter. Geen letsel, ongemak of anderen betrokken in het ongeval o_O(filmpje *volgt in het schadetopic, misschien vanavond nog zelfs) Total Loss bleek een paar dagen later (ze waren bij 40.000 euro maar gestopt met rekenen:eek:)
Dus ik denk... F.. dat wordt een discussie over de dagwaarde. De Expert belde me de volgende dag en verraste me compleet. Ondanks dat het een tweedehandsje was krijg ik (want binnen 36 maanden) de aanschafwaarde. Dat kon ik amper geloven, vandaar dat ik niet eerder wilde posten dan dat ik dat (vrij zeker) weet. Maar bij een telefoontje met Interpolis vandaag bleek dat op zich te kloppen al hadden ze de rapportage van de expert nog niet binnen en hielden ze over het total loss verhaal een slag om de arm. "Maar als ie total loss is en de restwaarde hoog genoeg krijgt u inderdaad de aanschafwaarde (JE MOET WEL EEN FACTUUR HEBBEN OVERIGENS, maar die had ik) uitgekeerd, binnen 5 dagen"

*dank @herb_k voor de dashcam-inbouw maart 2018.

Dus ik heb 0 afschrijving in het afgelopen jaar en kon direct een M3 bestellen (woensdag maar vast gedaan en iemand die mij goed geholpen en gematst heeft blij gemaakt met een referral.) Ik ben echt heel blij met INTERPOLIS en mijn M3 gaat daar ook verzekerd worden .
In het vraag en aanbod draadje zijn eerdaags de nodige spullen voor een RWD Model S te koop te vinden
View attachment 373668
Ik zit nu ook bij Interpolis maar twijfel omdat de aanschafwaarde/nieuwwaarde regeling niet geldt bij 50k+. Dan wordt het dagwaarde + 10%. Ze hebben geen formule of tabelletje als je hypothetisch wilt weten wat dat voor financiële consequenties kan hebben. Dus voor een auto van 66k wel een fors risico het eerste jaar als je het mij vraagt.
 
Ik zit nu ook bij Interpolis maar twijfel omdat de aanschafwaarde/nieuwwaarde regeling niet geldt bij 50k+. Dan wordt het dagwaarde + 10%. Ze hebben geen formule of tabelletje als je hypothetisch wilt weten wat dat voor financiële consequenties kan hebben. Dus voor een auto van 66k wel een fors risico het eerste jaar als je het mij vraagt.
Waar lees jij dat? mijn aanschafwaarde was 57.000 en zal gewoon worden vergoed begreep ik (nog niet zwart op wit trouwens...)

edit: WTF inderdaad op P19
47 Hoe regelen we schade als de auto duurder was dan e 50.000,-? We betalen de reparatiekosten. Geen reparatie als de kosten hoger zijn dan 2/3 van de dagwaarde. • U levert de auto in + sleutels, accessoires en delen kentekenbewijs. • We betalen de dagwaarde van de auto + 10%. – De dagwaarde wordt vastgesteld door onze expert. Deze regeling geldt alleen als u de auto 3 jaar of korter heeft. Bij Begrippen vindt u de volledige uitleg over de aanschafwaarde.



MMM ik word ineens een stuk minder enthousiast, maar wacht nog even af en zal die expert (die maandag terugbelt) herinneren aan zijn belofte en als P19 op mij ook van toepassing is de dagwaarde maar wat hoger vaststellen, want die M3 moet toch betaald kunnen worden... :mad:
 
Last edited:
Pas geleden werd het al voorgesteld om een lijstje op te stellen. Dit om wellicht ergens collectief een verzekering te kunnen nemen. Wie laat nou b.v. 30 Tesla rijders qua omzet mislopen? Daar moet toch een goede deal uit te halen zijn.

Om het lijstje maar ergens te beginnen hier mijn gegevens

TMC verzekering

Mocht je niet je username willen invoeren geef dan pseudoniem op waar in je op een later moment in ieder geval voor jezelf bent te identificeren.
Gegevens toegevoegd
 
Pas geleden werd het al voorgesteld om een lijstje op te stellen. Dit om wellicht ergens collectief een verzekering te kunnen nemen. Wie laat nou b.v. 30 Tesla rijders qua omzet mislopen? Daar moet toch een goede deal uit te halen zijn.

Om het lijstje maar ergens te beginnen hier mijn gegevens

TMC verzekering

Mocht je niet je username willen invoeren geef dan pseudoniem op waar in je op een later moment in ieder geval voor jezelf bent te identificeren.
@ramonneke, wat is de verdere bedoeling van de lijst. Ga jij achter een collectieve inkoop aan? En wij welke verzekeraar/tussenpersoon? Voor mij en ik denk voor mijn Model 3 lotgenoten wordt het deze maand tijd om een verzekering te kiezen. Als de inkoopactie te laat komt zit ik iig aan een jaarcontract vast met een desbetreffende verzekeraar. ik heb voorkeur voor eentje met 3 nieuwwaarde regeling en geen extra peilzenders. Eventueel BM beschermer en uiteraard voorwaarden die we als algemeen kunnen beschouwen (hoop ik).
 
Btw, we zijn er gelukkig wel uitgekomen, Interpolis en ik. Krijg dagwaarde plus 10% en laat dat nou precies ........ drie keer raden. Expert was schatplichtig.

WTF inderdaad op P19
47 Hoe regelen we schade als de auto duurder was dan e 50.000,-? We betalen de reparatiekosten. Geen reparatie als de kosten hoger zijn dan 2/3 van de dagwaarde. • U levert de auto in + sleutels, accessoires en delen kentekenbewijs. • We betalen de dagwaarde van de auto + 10%. – De dagwaarde wordt vastgesteld door onze expert. Deze regeling geldt alleen als u de auto 3 jaar of korter heeft. Bij Begrippen vindt u de volledige uitleg over de aanschafwaarde.



MMM ik word ineens een stuk minder enthousiast, maar wacht nog even af en zal die expert (die maandag terugbelt) herinneren aan zijn belofte en als P19 op mij ook van toepassing is de dagwaarde maar wat hoger vaststellen, want die M3 moet toch betaald kunnen worden... :mad:
 
Ik zou graag een denktank willen formeren om met het lijstje wat momenteel is opgebouwd een plan te maken.

In ieder geval dank voor de registraties want het zijn er inmiddels 60 waarvan 33 model S/X'en.

Mijn huidige idee is de huidige rijen omzetten naar iets wat een zekeraar interessant vind. Ik dacht een paar overzichten waarin de data is getoond op diverse manier bijvoorbeeld:

- Waarde autos tegenover schadevrije jaren
- Aantal per type

In ieder geval iets waar een verzekeraar in geïnteresseerd is. Wellicht moeten hier eerst een paar verzekeraars.

Daarnaast een manier hoe de verzekeraars benaderd kunnen worden. Ik dacht een benadering in de vorm van een 'publiek initiatief voor een collectieve Tesla verzekering' maar jullie input is natuurlijk welkom!

Tevens wil ik in het overzicht opnemen "Datum laatste geclaimde schade".

Ik kan wellicht begrijpen dat mensen problemen hebben hun persoonsgegevens in de sheet te plaatsen. Hier moet ook even een aanpak voor worden gekozen om wellicht één persoon (niet perse ik) deze persoonlijke gegevens privé te aggregeren.

Ik heb ook een 2e tabblad toegevoegd "Verzekeraars" om lijst op te bouwen van verzekeraars of tussenpersonen die we kunnen benaderen. Hierbij heb ik uiteraard ook ieders hulp nodig want ik kan onmogelijk zelf op zoek gaan naar alle verzekeraars.
 
  • Like
Reactions: Fransananas
Ik moet onze X p100d verzekeren en wil geen lojack. Aanbevelingen? Ik kom de gekste premies tegen 550 euro per maand bij diks, goedkoopste is allsecur met 150 euro tot nu toe.
Bij mijn verzekeringsonderzoekje in december viel AllSecur af omdat de nieuwwaardedekking tot € 100.000 beperkt was. Carmeleon was iets goedkoper maar vereiste volgens mij wel een LoJack.
 
  • Informative
Reactions: Mad P***y
Ik moet onze X p100d verzekeren en wil geen lojack. Aanbevelingen? Ik kom de gekste premies tegen 550 euro per maand bij diks, goedkoopste is allsecur met 150 euro tot nu toe.
Na veel vergelijk uiteindelijk bij insuremytesla terecht gekomen. Voor mij (MS 70D) de goedkoopste optie zonder inbouw LoJack, maar denk dat je met de nieuwwaarde van de X P100D niet onder een gps tracker uitkomt, maar informeren schaadt nooit. Succes met de bolide!