Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Verzekering

This site may earn commission on affiliate links.
Het echte probleem in de systemen van de verzekeraars blijft het vermogen van Tesla’s.
Ik heb problemen met mijn verzekering. Als ik mijn schadeverleden zie, kan ik ze eigenlijk geen ongelijk geven. In 4 jaar 5 gevallen die ik met een andere wagen wellicht niet zou gehad hebben.
  • Buurman aan de SuC liet zijn stekker op mijn wagen vallen, wat voor serieuze kras zorgde. Is door zijn verzekering vergoed, maar staat op mijn schadeverleden
  • Panne hoogspanningscircuit in Engeland. Bijstandsverzekering voor slepen en repatriëring en terugvliegen om de wagen af te halen. Kan ik niets aan doen, maar staat op mijn schadeverleden
  • Sleutelkras (vandalisme?) in 2 deuren tijd. Wellicht afgunst tav Tesla, maar staat op mijn schadeverleden
  • Verkeerde pedaal incident door mijn vrouw. Daarna is dit onmogelijk gemaakt door een update en door de ‘Chill’ optie (is dit een schuldbekentenis?) staat wel op mijn schadeverleden
  • User fout: Vrachtwagen naast mij in file geraakt. Wagen stond op TACC, terwijl ik dacht dat hij op AP stond. Schhof geleidelijk uit zijn rijvak. Terecht in mijn schadeverleden
Daarbij komt nog dat de kosten van herstellingen veel hoger zijn dan bij de conventionele merken. Daar mag ook eens iets aan gedaan worden.
 
In 4 jaar 5 gevallen die ik met een andere wagen wellicht niet zou gehad hebben.

Waarom staan die incidenten in je schadeverleden? Heb je aanspraak gemaakt op je volledig casco? De laatste 2 lijken door eigen schuld, de eerste was verhaalbaar dus deze beinvloed niet jouw premie, de 2e is een claim op je reisverzekering dus beinvloed niet je premie, de 3e is bij een Tesla S/X niet zinvol om te claimen.

2x een flinke schade tijdens het rijden. Dan zak je al 10 schadevrije jaren. Claim je die kras dan zak je er 15 (11). Dat is toch niet anders als welk ander merk? Je hebt helaas weinig tot geen schadevrije jaren meer en daardoor een hoge premie.

Zo had ik vroeger een leasebak bij een werkgever. Schades moesten verplicht gemeld worden. Krassen, deukjes, etc. door derden resulteerden over ruim 10 jaar leaseauto's rijden ik weggeteld 3 schadevrije jaren had opgebouwd :). Echt een vet pot..... dank voor de idiote policies.
 
  • Like
Reactions: Dim70
Premie omlaag! Tesla vrienden, zomaar een vraagje waar ik het weekend aan dacht. In december 2018 kost ik een MS 75Dop de zaak. Een slordige 95k. De moeite om ook goed te verzekeren. Ik kwam met mijn schadevrije jaren terecht bij Insuremytesla. (Victor/ Marsh) De premie is natuurlijk zoals bij elke verzekeraar gebaseerd op de nieuwwaarde van de auto. Normaal gaat die nieuwaarde alleen maar omhoog bij ICE auto's.

Nu is die nieuwwaarde van een S75 drastisch gedaald en nu al niet eens meer leverbaar. Rijd ik hem totalloss dan is de kostprijs van een MS100D al lager dan de 75D. Kan ik van mijn verzekeraar verwachten dat daarom de premie van mijn 75D omlaag gaat? Het risico wordt imeers alleen maar kleiner,. Iemand daar ervaring mee? of zit iemand toevallig in de verzekeringen hier?

thanks

Ik zit in de verzekeringen. Ik weet niet wat de nieuwwaarderegeling is bij Marsh maar als je nog in die regeling zit krijg je de nieuwwaarde uitgekeerd, zoals afgesproken in de polis (staat in je polisvoorwaarden). Wellicht kan je het verzoek doen. Al geprobeerd inmiddels?
 
Dit voorstel heb ik inderdaad gehad, betrof een bedrag van € 4000,- ex btw.
Een Concullega welke ook bij Carmeleon verzekerd is kreeg bij zijn prolongatie ook een verhoging van zo'n € 60,- p/mnd en hij had geen schade gereden. Dat mijn premie zou stijgen (5 tredes terug) was mij wel bekend maar met een bedrag van € 250,- per maand wel ietsje :cool: aan de hoge kant....

Heb zojuist een nieuwe polis binnen gekregen van Insure My Tesla, deze vragen zo'n € 1900,- op jaarbasis, ik moet nog even goed de polisvoorwaarden lezen maar dit valt mij enorm mee en het kan dus met dezelfde voorwaarden toch goedkoper lijkt het (zelfs met het huidige maandbedrag van €197,-) ....
Ook bij independer kreeg ik al een aantal mogelijkheden te zien welke al een heel stuk onder Carmeleon lagen dus met 1 zuiver schadevrij jaar.....
Carmeleon (ASR) is denk ik niet meer interessant voor de Tesla rijder als ik het zo mag opvatten.

Hoe hoog zou je premie worden bij Independer als je die 4K alsnog terug betaald en de auto met de 'oude' svj verzekerd bij Independer?
 
Waarom staan die incidenten in je schadeverleden? Heb je aanspraak gemaakt op je volledig casco? De laatste 2 lijken door eigen schuld, de eerste was verhaalbaar dus deze beinvloed niet jouw premie, de 2e is een claim op je reisverzekering dus beinvloed niet je premie, de 3e is bij een Tesla S/X niet zinvol om te claimen.

2x een flinke schade tijdens het rijden. Dan zak je al 10 schadevrije jaren. Claim je die kras dan zak je er 15 (11). Dat is toch niet anders als welk ander merk? Je hebt helaas weinig tot geen schadevrije jaren meer en daardoor een hoge premie.

Zo had ik vroeger een leasebak bij een werkgever. Schades moesten verplicht gemeld worden. Krassen, deukjes, etc. door derden resulteerden over ruim 10 jaar leaseauto's rijden ik weggeteld 3 schadevrije jaren had opgebouwd :). Echt een vet pot..... dank voor de idiote policies.

Alle schademeldingen worden geregistreerd. Er zijn zelf partijen die een informatief belletje over een schade (gewoon advies over wel/niet claimen) al registeren in fish.

Overigens kijken verzekeraars kritisch naar de frequentie (want ook al kan je er niks aan doen, het zegt vaak wel iets over iemand zijn gedrag). Denk hierbij een teveel ruitschades (dan is iemand vaak een bumperklever).
 
Hoe hoog zou je premie worden bij Independer als je die 4K alsnog terug betaald en de auto met de 'oude' svj verzekerd bij Independer?

Ik begrijp je vraag en heb natuurlijk ook naar het verschil gekeken. Bij Independer betaal ik dan voor de geadviseerde polis (6 zuivere jaren) €199,- dat zou maandelijks dus weinig uitmaken.
Ik weet dat Carmeleon zijn polissen heeft verhoogd en mijn laatste scan bij Independer bevestigd dit....
 
  • Disagree
Reactions: SpeedyEddy
Waarom staan die incidenten in je schadeverleden? Heb je aanspraak gemaakt op je volledig casco? De laatste 2 lijken door eigen schuld, de eerste was verhaalbaar dus deze beinvloed niet jouw premie, de 2e is een claim op je reisverzekering dus beinvloed niet je premie, de 3e is bij een Tesla S/X niet zinvol om te claimen.

2x een flinke schade tijdens het rijden. Dan zak je al 10 schadevrije jaren. Claim je die kras dan zak je er 15 (11). Dat is toch niet anders als welk ander merk? Je hebt helaas weinig tot geen schadevrije jaren meer en daardoor een hoge premie.

Zo had ik vroeger een leasebak bij een werkgever. Schades moesten verplicht gemeld worden. Krassen, deukjes, etc. door derden resulteerden over ruim 10 jaar leaseauto's rijden ik weggeteld 3 schadevrije jaren had opgebouwd :). Echt een vet pot..... dank voor de idiote policies.
Eerste staan in schadeverleden, wellicht worden ze niet mee geteld. Ik zal inderdaad in de toekomst kleinere schades niet meer melden.
Bij 45000 km per jaar is er elk jaar wel iets...
 
Niet de goedkoopste, maar Turien en Co vraagt geen Lo-jack.

Ik heb sinds 14 december een nieuwe Turien & Co polis, bij mij wordt een peilzender zeker wel vereist....
WIN_20201224_09_10_36_Pro_LI.jpg
 
Ik heb sinds 14 december een nieuwe Turien & Co polis, bij mij wordt een peilzender zeker wel vereist....
View attachment 620659

Bijzonder. Ik rijd dezelfde Tesla uit zelfde jaar. Zonder peilzender.
Ik weet niet welke tussenpersoon jij hebt?

Ik zelf zit vanaf 2017 bij Turien via PMP Duurzaam Verzekeren (dit is geen reclame).
Misschien heb ik geluk gehad mbt voorwaarden hierdoor.
Het niet hoeven plaatsen van LoJack, etc was voor mij toen wel uitgangspunt voor keuze van de verzekering

Daarnaast is Turien is duur idd (elk jaar nog steeds stijging; ongelofelijk)

Ik had ruim een jaar geleden ANWB eens bekeken. Volgens mij zijn die behoorlijk goedkoper, maar ik ken de overige voorwaarden niet.
Door omstandigheden ben ik zelf toen toch bij Turien gebleven. Dat was voor mijn situatie goedkoper toen.
 
Bijzonder. Ik rijd dezelfde Tesla uit zelfde jaar. Zonder peilzender.
Ik weet niet welke tussenpersoon jij hebt?

Ik zelf zit vanaf 2017 bij Turien via PMP Duurzaam Verzekeren (dit is geen reclame).
Misschien heb ik geluk gehad mbt voorwaarden hierdoor.
Het niet hoeven plaatsen van LoJack, etc was voor mij toen wel uitgangspunt voor keuze van de verzekering

Daarnaast is Turien is duur idd (elk jaar nog steeds stijging; ongelofelijk)

Ik had ruim een jaar geleden ANWB eens bekeken. Volgens mij zijn die behoorlijk goedkoper, maar ik ken de overige voorwaarden niet.
Door omstandigheden ben ik zelf toen toch bij Turien gebleven. Dat was voor mijn situatie goedkoper toen.

Ik zit bij Insure My Tesla, kwam bij Carmeleon vandaan en deze hadden de premie sowieso al een stuk verhoogd waardoor ik bij Turien beter uit kwam.
Aangezien ik een schade had gereden (welke ik uiteindelijk zelf betaald heb) zou mijn premie bij Carmeleon per maand naar €450,- gaan. Heb toen besloten om daar weg te gaan. Na het voldoen van het schadebedrag zou mijn premie naar €216,- gaan. Bij Turien ben ik sowieso een paar tientjes goedkoper uit maar is mijn eigen risico €500,- deze had ik bij Carmeleon niet.
 
Ik heb sinds 14 december een nieuwe Turien & Co polis, bij mij wordt een peilzender zeker wel vereist....
View attachment 620659
Bij mij gaat het om een SR+, misschien dat daar het verschil zit. In eerste instantie moest ik ook een lo-jack monteren, maar na een belletje was dit niet meer nodig omdat de auto een alarm systeem heeft en dit in combinatie met pin to drive en altijd de laatste software versie was genoeg. Ze hebben dit later schriftelijk bevestigd.
 
Bij mij gaat het om een SR+, misschien dat daar het verschil zit. In eerste instantie moest ik ook een lo-jack monteren, maar na een belletje was dit niet meer nodig omdat de auto een alarm systeem heeft en dit in combinatie met pin to drive en altijd de laatste software versie was genoeg. Ze hebben dit later schriftelijk bevestigd.

Denk dat het met de nieuwwaarde te maken heeft, bij alles boven de 100k is een peilzender vereist (dacht ik) al heeft @PrimaTMan een zelfde config auto als dat ik heb en geen LoJack vereiste. Mijn nieuwwaarde staat in de boeken voor 134k.
 
Denk dat het met de nieuwwaarde te maken heeft, bij alles boven de 100k is een peilzender vereist (dacht ik) al heeft @PrimaTMan een zelfde config auto als dat ik heb en geen LoJack vereiste. Mijn nieuwwaarde staat in de boeken voor 134k.

Dat zou idd veranderd kunnen zijn.
Mijn S staat voor 124k catalogusprijs geregistreerd.

Heel dat verzekeren obv oorsponkelijke catalogusprijs ook na X jaren is compleet achterhaald concept. Zeker bij EV op dit moment. Ontwikkelingen gaan razendsnel.

Onzekerheid, dure reparatiekosten van EV’s worden gebruikt als excuus door verzekeringsmaatschappijen voor de hoge premies die meestal elk jaar blijven stijgen.

En auto’s worden meestal minder waard. Niet meer waard.

Bizar dat dit (premie obv catalogusprijs) blijkbaar ‘collectief’ een geaccepteerde, kartel-achtige afspraak blijft.
Behalve gemor van de verzekerden, lees klanten, totaal geen prikkels aanwezig om dit te veranderen.

Alternatief is zelf vanaf jaar X alleen WA verzekeren.
 
  • Like
Reactions: Dim70
Nog 1 jaartje verzeker-ellende en dan gaatie naar prive en kan je bij de ANWB tegen normale prijzen verzekeren. Ik zit nu bij InsureMyTesla maar wacht met grote tegenzin het verlengvoorstel af. 10 maanden nauwelijks gebruik van het wagenpark maar de heren hebben vast wel iets verzonnen waarom de premie echt omhoog moet. En de overheid kijkt weg.
 
  • Like
  • Love
Reactions: Remog and gDrive
Nog 1 jaartje verzeker-ellende en dan gaatie naar prive en kan je bij de ANWB tegen normale prijzen verzekeren. Ik zit nu bij InsureMyTesla maar wacht met grote tegenzin het verlengvoorstel af. 10 maanden nauwelijks gebruik van het wagenpark maar de heren hebben vast wel iets verzonnen waarom de premie echt omhoog moet. En de overheid kijkt weg.
Heb voor de gein eens gekeken wat een WA+ verzekering betekende qua premie bij ANWB versus Centraal Beheer.
ANWB viel mij tegen: Centraal Beheer was goedkoper en niet zo'n klein beetje ook.
Maar ik ben niet uitgebreid de polisvoorwaarden ingedoken, dus de kleine lettertjes zijn buiten beschouwing gebleven.