Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Verzekering

This site may earn commission on affiliate links.
Ik ben eigenlijk wel nieuwsgierig door wat voor soort schades de last zo hoog wordt. Is dat diefstal van auto's? Of juist de middelgrote schades die heel duur zijn doordat reparatie bij Tesla duur is? Bij relatief kleine schades kan claimen volgens mij toch niet uit omdat je het dan vervolgens door verhoogde premies in de loop van de tijd toch weer terug betaald.....
 
Misschien een idee om (in een permanent draadje) de actuele verzekeraars met hun premie en voorwaarden in een overzicht te zetten? Handig voor nieuwkomers en zo heb je een overzicht wat de markt situatie is. Het staat hier ook wel verspreid maar het overzicht is een beetje zoek.

Misschien nog handiger om een Google docs document te maken waarin je per verzekeraar een tabje maakt en dat iedereen daar zijn premie in kan zetten? Er zit namelijk nogal verschil in de premies. Of je zou de berekening op basis van de variabelen moeten achterhalen, maar dat zal wel lastig zijn......
 
Brokken maken betekent een groot deel van de schade in een aantal jaren zelf betalen.
Niet zo'n gek idee. Gelukkig word je wel goed beschermd als je je mooie Tesla total loss rijdt.
Geen brokken gemaakt hoor....
Ik heb 8 schade vrije jaren..had er 3 op mijn oude wagen en nu 5 in mijn huidige wagen.
Ik ging er vanuit dat je de schadevrije jaren bij mekaar mocht op tellen maar helaas...
 
Ik voel wel wat voor het gezamenlijk bijhouden van een overzicht zoals voorgesteld door DukeU en IndustryofCool hierboven.

Al was het maar omdat ik vanochtend gebeld ben door EAS en zojuist de volgende mail ter bevestiging van dat gesprek kreeg:
---------------------
Zoals telefonisch met u besproken, heeft uw huidige Tesla verzekeraar AMLIN besloten haar verzekeringsactiviteiten in de klein zakelijke markt niet langer voort te zetten. Door dit besluit zal uw Tesla verzekering per 1 januari 2018 komen te vervallen. Deze beleidsbeslissing van de verzekeraar betreuren wij zeer.


Wij zenden u binnenkort een nieuwe offerte en zullen contact met u opnemen om deze offerte met u te bespreken.
-------------------------
:eek:

En dat tegen de achtergrond van het hele jaar schadevrij rijden en het tonen van goede wil vooraf, door het accepteren van een eigen risico van 1000,-- per gebeurtenis, aan mij heeft het dus zeker niet gelegen....:mad:

Kortom 'het spel is dus weer op de wagen...'.
Elk jaar weer hetzelfde liedje, zoals ook eerder in deze thread te lezen valt: de verzekeraar met een acceptabele premie houdt er na een jaar alweer mee op en we kunnen allemaal weer opnieuw beginnen met offertes aanvragen, gesprekken voeren etc...vergelijk ook de situatie eind 2015 en 2016...

Punt is natuurlijk vooral dat ik als kleine zzp-er / ondernemer (die natuurlijk heel zuinig met zijn Tesla omspringt en deze in principe altijd zelf rijdt:cool:) niet jaarlijks een dag of twee wil besteden aan het voorkomen van een onwaarschijnlijke premie verhoging.... En mijn ervaring vorig jaar was ook dat sowieso driekwart van de verzekeraars uiteindelijk niet eens een offerte wil maken vanwege een conservatieve instelling ('oh jee... dat is toch met die autopilot' :eek:) en in mijn ogen een extreem risicomijdend gedrag vertoont. Maar ja, het zijn natuurlijk verzekeraars.

Iemand nog een actuele tip mbt een verzekeraar die op dit moment nog wel accepteert tegen redelijke tarieven?

En zijn er mensen die ervaring hebben met de vraag of verzekeren 'als particulier' in mijn geval ook mogelijk en aantrekkelijk is? Ik ben zelfstandig consultant en rijd tenslotte niet in een bestelbus of als taxichauffeur... Op mijn huidige polis staat vermeld 'gebruik: particulier en bedrijfsmatig' maar misschien had ik vorig jaar wel wat uitgebreider mijn situatie moeten schetsen? Want als ik me niet vergis kan het rijden naar een klus ook gewoon gelden als woon-werkverkeer, toch?
 
En zijn er mensen die ervaring hebben met de vraag of verzekeren 'als particulier' in mijn geval ook mogelijk en aantrekkelijk is? Ik ben zelfstandig consultant en rijd tenslotte niet in een bestelbus of als taxichauffeur... Op mijn huidige polis staat vermeld 'gebruik: particulier en bedrijfsmatig' maar misschien had ik vorig jaar wel wat uitgebreider mijn situatie moeten schetsen? Want als ik me niet vergis kan het rijden naar een klus ook gewoon gelden als woon-werkverkeer, toch?

Bel eens met Van Tol, vraag naar Ruben. Die weet precies wat er speelt, en geven goed advies.

upload_2017-10-10_15-12-54.png
 
  • Like
Reactions: jm71, basvk and HWS
Ik heb nog niets van EAS gehoord trouwens. Ik wacht het af. Ik vind het overigens wel bizar dat je zelf pas na een jaar onder een contract uitkan, maar dat de verzekeraar blijkbaar eenzijdig kan stoppen wanneer hij wil.

Is dit zo langzamerhand niet iets voor de AFM? De markt wordt er niet gezonder op.
Punt is natuurlijk vooral dat ik als kleine zzp-er / ondernemer (die natuurlijk heel zuinig met zijn Tesla omspringt en deze in principe altijd zelf rijdt:cool:) niet jaarlijks een dag of twee wil besteden aan het voorkomen van een onwaarschijnlijke premie verhoging....
Dat is exact ook mijn probleem. Ik rij al 20 jaar schadevrij (op 1x kleine blikschade na, tien jaar terug). Mijn berekeningen gaven aan dat koop-lease als ZZP'er een optie was, maar ik had er niet rekening mee gehouden dat de premies zo hoog zouden uitvallen.

En als je ooit eens serieuze schade hebt, gaf je nóg veel meer betalen (zoals een paar pagina's terug te lezen is).
Ik ben maar even begonnen met een spreadsheet.
Ik zal vanavond eens kijken naar mijn offertes van twee weken geleden. Kloppen deze bedragen nu al of nog niet?
 
Heren/dames, na een hoop bellen en offertes(die ik nog toe zal voegen aan de sheet) ben ik eruit. Na de idioot hoge offerte van EAS een verademing. Ik ga voor allianz, deze komt op 1800 euro pj en vereist geen extra tracking of dergelijke(op mail bevestigd). Ook het eigen risico is minimaal en km onbeperkt dus plus 36 maanden nieuwwaarde. Lijkt mij een goede deal?! Ook Veenstra was niet verkeerd maar het gemak van geen lowjack hoeven te installeren en onbeperkte km heeft mij voor allianz doen kiezen.

Tot snel bij de supercharger ;-) en alvast bedankt voor de feedback
 
  • Informative
Reactions: Qualiture and basvk
Ik ben maar even begonnen met een spreadsheet. Heb 1 van de premies die ik heb aangevraagd erin gezet alvast, zal de rest nog aanvullen. Het is een publiek Google docs document dus iedereen kan vullen en wijzigen. Laat het maar weten als er wensen zijn!

Tesla verzekeringen landschap

Goed initiatief, ik zal zo mijn gegevens erbij zetten. Wellicht is het nog wel zinvol om geboortejaar erbij op te nemen. Dat telt vaak mee in de hoogte van de premie (net als postcode, maar dat gaat wat ver).
 
Ik ben maar even begonnen met een spreadsheet. Heb 1 van de premies die ik heb aangevraagd erin gezet alvast, zal de rest nog aanvullen. Het is een publiek Google docs document dus iedereen kan vullen en wijzigen. Laat het maar weten als er wensen zijn!

Tesla verzekeringen landschap

Super @IndustryofCool ! Cuddo’s ! Ik zit nu nog bij EAS per half februari, maar verwacht ook die brief. 22 jaar schadevrij dus zal meevallen, maar dit zijn geen grappen.
 
Ik heb het overzicht ook eens ingevuld. Wat ben ik toch een jonge Tesla-rijder, dacht ik toen ik mijn geboortejaar invulde. Maar goed, on-topic: met EAS gebeld en inderdaad stopt het voor iedereen dus ook voor mij. Volgende week of de week erna hopen ze mij een offerte te kunnen sturen om vanaf 1-1-2018 bij Turien te verzekeren. Ik ben benieuwd en vrees voor een enorme prijsverhoging. Ik wacht maar af.
 
Aangezien EAS nog niet heeft gereageerd en ik toch verwacht dat die heel wat hoger gaan uitvallen, ben ik nog maar even op zoek gegaan. Inmiddels heb ik een nog betere deal dan ik eerst had, namelijk 106,- per maand. Dat is bij de ANWB. Er zijn voor- en nadelen:

Voordelen
- ANWB leden krijgen 5% korting
- elk kwartaal begin je met 10% extra korting (reset van rijgedrag, zie verderop)
- als je netjes rijdt, kun je zelfs 20% extra korting 'verdienen'

Nadelen
- stick in je auto die je rijgedrag meet (privacy bezwaar?)
- als je slecht rijgedrag vertoont kun 10% malus krijgen (ongeveer 10,- in de maand)

Alles bij elkaar zou je dus ongeveer 120,- per maand kwijt kunnen zijn als je rijgedrag abominabel is. Altijd nog 45,- minder dan bij de goedkoopste deal die ik via EAS had (die nu niet meer kan, Amlin). Let wel op dat je in het tweede jaar 15% korting verliest dus dan zit je op ongeveer 135,- maximaal (slecht rijgedrag).

Het gaat om WA + Volledige casco, voor een Model S100D in Amsterdam.

Hier de details:

upload_2017-10-11_14-30-42.png



EDIT:

Ik heb ook even de versie zonder delen van rijgegevens gezocht, dan kom je inderdaad op die 135,- uit:

upload_2017-10-11_14-42-27.png
 
Last edited:
  • Disagree
Reactions: FairFrank
Aangezien EAS nog niet heeft gereageerd en ik toch verwacht dat die heel wat hoger gaan uitvallen, ben ik nog maar even op zoek gegaan. Inmiddels heb ik een nog betere deal dan ik eerst had, namelijk 106,- per maand. Dat is bij de ANWB. Er zijn voor- en nadelen:

Voordelen
- ANWB leden krijgen 5% korting
- elk kwartaal begin je met 10% extra korting (reset van rijgedrag, zie verderop)
- als je netjes rijdt, kun je zelfs 20% extra korting 'verdienen'

Nadelen
- stick in je auto die je rijgedrag meet (privacy bezwaar?)
- als je slecht rijgedrag vertoont kun 10% malus krijgen (ongeveer 10,- in de maand)

Alles bij elkaar zou je dus ongeveer 120,- per maand kwijt kunnen zijn als je rijgedrag abominabel is. Altijd nog 45,- minder dan bij de goedkoopste deal die ik via EAS had (die nu niet meer kan, Amlin). Let wel op dat je in het tweede jaar 15% korting verliest dus dan zit je op ongeveer 135,- maximaal (slecht rijgedrag).

Het gaat om WA + Volledige casco, voor een Model S100D in Amsterdam.

Hier de details:

View attachment 253271
Weet je zeker dat de ANWB je verzekert? Bedrijfsmatige rijders sowieso niet.
De ANWB laat je op hun website wel een premie berekenen, maar als je de aanvraag verstuurt krijg je per omgaande een afwijzing.
 
  • Informative
Reactions: PascalH
Weet je zeker dat de ANWB je verzekert? Bedrijfsmatige rijders sowieso niet.
De ANWB laat je op hun website wel een premie berekenen, maar als je de aanvraag verstuurt krijg je per omgaande een afwijzing.

Dat weet ik niet inderdaad; ik kan de aanvraag niet versturen omdat het kenteken niet bekend is. Ik zal het eens navragen, dank voor de tip.

EDIT:

Meteen even in de telefoon geklommen. En inderdaad; de ANWB geeft aan dat de auto 'te snel' en 'te duur' is. Maar dat je dat pas krijgt te horen (ondanks dat het op het formulier gewoon ingevuld kan worden) als je verzekering probeert af te sluiten.

Blijkbaar wordt je dus overal online mooi om de tuin geleid wat dit betreft ...
 
Last edited: