Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Verzekering

This site may earn commission on affiliate links.
Tesla stuurt in de bevestigingsemail voor de daadwerkelijke aflevering inderdaad een link mee naar tesla-Insurance.nl van EAS. Daar had ik na het bestellen van de Tesla ook een offerte opgevraagd, vandaag werd ik spontaan door EAS gebeld dat de offerte niet meer geldig was omdat de verzekeringsmaatschappij ermee was gestopt Tesla's te verzekeren. Gezien de meldingen hier op het forum had ik dat al verwacht en ben ik akkoord gegaan met de offerte van Centraal Beheer die wel iets duurder was dan de oorspronkelijke offerte van EAS.
 
  • Helpful
Reactions: Riestad
vreemd, mijn collega heeft twee weken geleden nog een nieuwe verzekering afgesloten via EAS (volgens hem door Tesla aangeraden). Zou die dan ook per 1 januari stoppen?

Werd vandaag gebeld door EAS. Zei gaven aan dat de offerte die ze me vorige maand hadden aangeboden niet meer van toepassing is, maar dat ze voor mijn nieuw te leveren auto een nieuwe offerte willen aanbieden namens Turien.
 
vreemd, mijn collega heeft twee weken geleden nog een nieuwe verzekering afgesloten via EAS (volgens hem door Tesla aangeraden). Zou die dan ook per 1 januari stoppen?

EAS is een tussenpersoon dus het ligt eraan welke verzekeraar er uiteindelijk achter zit. Als dat Amlin is meen ik, wordt zijn verzekering inderdaad geroyeerd.

Turien blijft zover ik nu weet wel verzekeren maar is duurder. Zelf heb ik nu nog een offerteaanvraag bij Allianz lopen, omdat ik hier las dat die ook nog Tesla’s verzekeren.
 
Ik kwam dit bericht vandaag tegen: AutoleaseWereld :: Nieuws
Wellicht helpt dit voor jullie discussie met de verzekeraars....

repeating_backg_line.gif

Kiwa SCM certificeert Tesla Model X

De af-fabriek startonderbreker van de Tesla Model X is door Kiwa SCM als Klasse Startonderbreker goedgekeurd en gecertificeerd. Daarmee is de Model X het eerste Tesla model dat af-fabriek een alarmklasse certificering heeft. Vanaf heden kunnen verzekeraars daarmee een TV01 certificering eisen op de Tesla Model X
 
'te snel' en 'te duur'
Is het niet het doel van een verzekering om risico's te spreiden en niet om ze uit de weg te gaan.
Ik ga een verzekering oprichten voor wagens onder de 1000 cc, alleen voor mannen tussen 60 en 70, die max 10000km/jaar doen, met een snelheidsbegrenzer op 90km/u, alleen buiten komen tussen 10u en 15u, met een garage met alarmsysteem en ik zal ze ook nog met een geel zwaailicht laten rijden. En als ze een schadegeval hebben, vliegen ze er uit.
 
Dit is zeer interessant. Nu nog kijken hoe we aan zo'n certificaat komen.
Ik ben ook wel benieuwd of dit voor een Model S kan worden ingebouwd. Je kunt er op rekenen dat de verzekeraars dat gaan eisen.

Vraagje aan @herb_k , ik lees dat er een SCM klasse TV01 is vereist.
Hieronder staat de lijst van de KIWA, met daarop de system die zijn goedgekeurd voor de Model X. Ik neem aan dat één van deze ook volstaat voor een Model S. Daarnaast kwam ik ook deze nog tegen, de mi9 van Moving Intelligence: https://movingintelligence.com/nl/producten/peilzenders/ Er zijn er dus meer. Valt de LoJack die jullie leveren daar ook onder?

upload_2017-10-12_13-18-45.png
 
Ik ben ook wel benieuwd of dit voor een Model S kan worden ingebouwd. Je kunt er op rekenen dat de verzekeraars dat gaan eisen.

Vraagje aan @herb_k , ik lees dat er een SCM klasse TV01 is vereist.
Hieronder staat de lijst van de KIWA, met daarop de system die zijn goedgekeurd voor de Model X. Ik neem aan dat één van deze ook volstaat voor een Model S. Daarnaast kwam ik ook deze nog tegen, de mi9 van Moving Intelligence: Mi Peilzenders - GPS/GSM terugvindsysteem - Moving Intelligence Er zijn er dus meer. Valt de LoJack die jullie leveren daar ook onder?

View attachment 253461

LoJack is een "na diefstal systeem", die niet gecertificeerd is. Maar door de resultaten zijn er een aantal verzekeringen die dit systeem eisen, dus dan moet het maar.
 
Ook in de USA en Canada is Tesla nu gestart met het aanbieden van verzekeringen (InsureMyTesla).
John McNeill van Tesla had dit al beloofd, indien verzekeraars niet de door Tesla gewenste tarieven hanteren.

Binnenkort is John McNeill in Nederland, op het Tesla Social event. Het zou toch mooi zijn als hij dan het InsureMyTesla plan voor de Benelux aankondigt.

Tesla is expanding its insurance program to the US and Canada
 
Via mijn tussenpersoon heeft Turien mij medegedeeld dat (en vanaf nu citeer ik): "...zolang het vereiste alarmsysteem nog niet ingebouwd is de onderstaande voorwaarden gelden:

· Eigen risico bij inbraak of diefstal van 10% over de oorspronkelijke cataloguswaarde.
· Indien het verzekerd motorrijtuig tussen 20.00 uur en 08.00 uur van de daarop volgende dag zich bevindt binnen een straal van een kilometer van het woonadres van verzekeringsnemer of bestuurder dient het motorrijtuig te zijn gestald in een deugdelijk afgesloten ruimte in de directe omgeving van het woonadres. Diefstal- en inbraakschaden worden slechts vergoed na aantoonbare braak aan deze afgesloten ruimte.
· Indien verzekeringnemer voornemens is om met het voertuig naar het buitenland te gaan, dient vooraf overleg te worden gepleegd met de afdeling motorrijtuigen acceptatie."

Dusss....
 
Via mijn tussenpersoon heeft Turien mij medegedeeld dat (en vanaf nu citeer ik): "...zolang het vereiste alarmsysteem nog niet ingebouwd is de onderstaande voorwaarden gelden:

· Eigen risico bij inbraak of diefstal van 10% over de oorspronkelijke cataloguswaarde.
· Indien het verzekerd motorrijtuig tussen 20.00 uur en 08.00 uur van de daarop volgende dag zich bevindt binnen een straal van een kilometer van het woonadres van verzekeringsnemer of bestuurder dient het motorrijtuig te zijn gestald in een deugdelijk afgesloten ruimte in de directe omgeving van het woonadres. Diefstal- en inbraakschaden worden slechts vergoed na aantoonbare braak aan deze afgesloten ruimte.
· Indien verzekeringnemer voornemens is om met het voertuig naar het buitenland te gaan, dient vooraf overleg te worden gepleegd met de afdeling motorrijtuigen acceptatie."

Dusss....
Heb je een borrel nodig :confused: