Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Verzekering

This site may earn commission on affiliate links.
Je offerte bij Assurico is neem ik aan mede gebaseerd op het aantal schadevrij jaren tot nu toe? Daar komen er dan gewoon vier bij.
Nee ze hebben daar juist een vaste premie zonder bonus malus. Ze rapporteren schadevrije jaren niet aan Roy data dus die komen er dan ook niet bij.

Let ook op andere zaken, nieuwwaarde krijg ik bijvoorbeeld niet rond als de auto met financiering (financial lease) is aangeschaft. De kleine lettertjes zijn er voldoende. Heb nu maar de auto voor dagwaarde verzekerd bij Interpolis (net als de andere bedrijfsauto's).
Yes ik probeer de voorwaarden goed te vergelijken. Geen lease dus dat is al 1 probleem minder :)
 
Hallo,
Op dit moment ben ik verzekerd bij "D.L. Ondernemerspakket" via van Tol & Zn... dit kost mij 1476,20 voor een P85+... echter als ik bij de ANWB ga kijken kost mij een casco/all risk verzekering 888,82, en dan heb ik ook nog vervangend vervoer Europa....
Mis ik hier iets?
 
Hallo,
Op dit moment ben ik verzekerd bij "D.L. Ondernemerspakket" via van Tol & Zn... dit kost mij 1476,20 voor een P85+... echter als ik bij de ANWB ga kijken kost mij een casco/all risk verzekering 888,82, en dan heb ik ook nog vervangend vervoer Europa....
Mis ik hier iets?
Ja, dit is vaker besproken hier (bedoel ik niks mee overigens): ANWB verzekert geen Tesla's. Je bent de zoveelste die op het verkeerde been wordt gezet door dit online te bekijken, maar uiteindelijk zullen ze de verzekeringsaanvraag niet accepteren.
 
  • Informative
Reactions: Highkick
ANWB geeft zelfs per telefoon aan dat het allemaal kan, tot je de polis wil afsluiten.
Twee weken geleden hier een hele vervelende ervaring hiermee gehad toen ik mijn nieuwe auto ging ophalen,
1 week van te voren gebeld wat de kosten zouden zijn en of er nog voorwaarden waren waar ik op moest letten. Toen was er geen probleem, vervolgens toen ik belde op vrijdagmiddag voor het afhalen op zaterdag bleek het niet mogelijk te zijn.
Nee, meneer het is een hele zware auto ook, met heel veel vermogen, dat doen wij niet hoor.

Moet nog een klacht indienen, was hier niet echt heel blij mee.....

Andere vraag, ik wil mijn auto uitlenen en had clixx.nu gevonden via dit forum, als ik daar nu probeer een berekening te laten maken meld hij dat de catalogus waarde te hoog is, weten jullie een andere aanbieder met vergelijkbare diensten?
 
Zozo, verlengingsvoorstel gehad van Turien: 2043,61 euro incl assurantiebelasting, 7 schadevrije jaren berekend. Dat is ruim 500,- meer dan delta loyd en sinds kort eist Turien ook nog een peilzender met abonnement in de auto i.v.m. de diefstallen van de laatste tijd. Die wordt dan wel weer gratis ingebouwd.
Maar daar zit ik eigenlijk helemaal niet op te wachten.

Iemand een tip? Ben al aan het rondzoeken naar andere verzekeraars maar ze zijn helaas dun gezaaid. Ik kan bijv ook geen website vinden van Assicuro.
 
Geen tip, maar wel een met gevoelens gevoede observatie. De hoeveelheid (relatief veel in relatie tot de totale vloot) schades en daarmee, bij Tesla, gepaarde hoge kosten, de recente diefstallen. Het zijn voor de verzekeraars kosten die ze linksom of rechtsom van ons terug willen zien. Ook in de US las ik al de nodige 'concerns' bij en over de kosten van verzekeren.
Het is ongetwijfeld een veilige auto, maar nodigt klaarblijkelijk ook wel uit tot een rijgedrag dat leidt tot iets boven gemiddelde schades (zeker qua kosten)
Een appel aan ons allen, want verzekeren is solidariteit, toch
 
Zozo, verlengingsvoorstel gehad van Turien: 2043,61 euro incl assurantiebelasting, 7 schadevrije jaren berekend. Dat is ruim 500,- meer dan delta loyd en sinds kort eist Turien ook nog een peilzender met abonnement in de auto i.v.m. de diefstallen van de laatste tijd. Die wordt dan wel weer gratis ingebouwd.
Maar daar zit ik eigenlijk helemaal niet op te wachten.

Iemand een tip? Ben al aan het rondzoeken naar andere verzekeraars maar ze zijn helaas dun gezaaid. Ik kan bijv ook geen website vinden van Assicuro.

Mijn verzekering loopt via PMP, is nu verhuist naar andere site http://www.tesla-verzekering.nl/
 
Ik heb het ook al in het draadje 'opgelet, model S gestolen' geschreven. Voor de zekerheid hier ook nog even.

Van Turien & Co ontvingen wij de afgelopen dagen informatie m.b.t. diefstalpreventie.
Turien & Co heeft veel ervaring met het verzekeren van duurdere auto's. Omdat er inmiddels een flink aantal Tesla's zijn gestolen moeten zij dan ook ingrijpen. Zouden zij dat niet doen dan heeft dat straks een flinke premieverhoging tot gevolg. Het uitvoeren van diefstalgevoelige auto's met een peilzender is eerder al succesvol gebleken. Daarom had Turien & Co in eerste instantie gepland de eis van een peilzender in te voeren. Overleg met Tesla leerde echter dat er hard wordt gewerkt aan software die zorgt dat gestolen auto's direct worden geïdentificeerd en stopgezet. Turien ziet dit ook als een nog effectievere oplossing en in afwachting daarvan is de verplichting tot inbouw van een peilzender opgeschort. Als je de afgelopen dagen een voorstel hebt ontvangen waarin de verplichting van een peilzender staat opgenomen dan is het verstandig om even contact op te nemen met de adviseur.
 
  • Informative
Reactions: nico180
Nou, wat offertes binnen en in mijn geval is Assicuro niet veel goedkoper meer dan Turien: grofweg 200 euro per jaar verschil in voordeel van Assicuro.

Echter Assicuro eist nu een lojack systeem, wat je wel zelf moet betalen (599,- ex) in tegenstelling tot Turien. Daarbij komt weer dat Turien bevestigd heeft dat er vooralsnog toch geen peilzender nodig is.

Kortom, de prijzen liggen aardig dicht bij elkaar in de buurt. PMP is nog duurder en eas moet nog binnenkomen.
 
EAS inmiddels ook binnen en ligt op grofweg hetzelfde prijsniveau als Assicuro. Ook EAS eist een lojack systeem. Zover ik kan zien eisen alle 'usual suspects' vanaf heden dus een of ander volg systeem, behalve Turien die deze eis per deze week heeft laten vervallen.

Helaas heeft EAS ook slechts twee jaar nieuwwaarde regeling. Zo wordt kiezen voor Turien toch weer redelijk eenvoudig.