Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Verzekering

This site may earn commission on affiliate links.
Je zou verwachten dat de all risk premie van een 2013 S een stuk lager is dan van een nieuwe omdat de dagwaarde een stuk lager is.
Even los van de premieverhogingen, zou de all risk premie bij geen schade elk jaar moeten dalen, maar dat heb ik nog nooit meegemaakt.
Kan het zo zijn dat ze de premie baseren op de gemiddelde dagwaarde over een aantal jaar? (naast het reparatie schade risico, wat elk jaar hetzelfde zal zijn).
 
Ik heb voor mijn Used model S uit 2015 inmiddels een aantal offertes aangevraagd. Veel premies komen bij dezelfde verzekeraar vandaan. Voor zover ik het nu zie zijn er nog maar 3 'echte' verzekeraars, de rest is tussenpersoon die doorverkoopt. De prijs wordt in de basis bepaald door:

- Schadevrije jaren (in mijn geval 9)
- Aantal KM's per jaar (ene verzekeraar is onder de 20K KM goedkoper, bij de andere heeft dit geen invloed)
- Eigen risico (Het is mij nog niet helemaal duidelijk hoeveel maar volgens mij heeft dit wel invloed en is het aanpasbaar. Het hoogste wat ik nu gezien heb is 680).
- Beveiligingseisen. In alle gevallen moet er minimaal een LoJack geïnstalleerd worden. Hier zit ook nog weer de mogelijkheid in om voordeel te krijgen omdat de verzekeraars allemaal losse afspraken maken met LoJack waardoor de prijs daarvan ook nog eens kan verschillen van verzekeraar tot verzekeraar
- Wil je wel of geen ongevallen inzittenden en schade inzittenden of rechtsbijstandsdekking. Voor de vergelijking heb ik dit zelf buiten beschouwing gelaten. Deze zijn ook relatief goedkoop dus zorgen niet voor grote verschillen tussen de verzekeraars.

Het aantal maanden nieuwwaarderegeling is ook wel iets om naar te kijken. In mijn geval maakt dit niets uit volgens mij omdat ik een used Tesla koop en dus te maken heb met dagwaarde, maar als je een nieuwe verzekerd kan kan dit van belang zijn. Ik heb overigens de indruk dat je dit niet kunt kiezen en je er dus de premie ook niet mee kunt beïnvloeden. Als je twee verzekeraars hebt die dezelfde premie hebben kan het natuurlijk wel een voordeel zijn als je 36 in plaats van 24 maanden hebt...

Tot slot is een belangrijke factor de korting die de tussenpersoon bereid is door te geven naar ons rijders, dat verschilt per tussenpersoon waardoor een verzekering van dezelfde verzekeraar in uiteindelijke prijs kan verschillen.

Het beste aanbod wat ik tot nu toe gehad heb is rond de 100 euro per maand (wel op basis van mx 20K KM per jaar en omdat de auto zakelijk wordt aangeschaft op een uitkering excl. BTW).

Is nog hogere wiskunde dus zo'n verzekering regelen :)
 
Nee hoor, premie is gewoon afhankelijk van de cataloguswaarde en niet van de dagwaarde. De gedachte erachter is dat een reparatie bij een model van 3 jaar oud net zoveel is als bij een nieuwer exemplaar. Soms wordt er nog wel eens wat korting op een premie gegeven bij een wat oudere auto als de eigenaar akkoord kan gaan met een eventuele reparatie met gebruikte onderdelen. En ja, ergens is het oneerlijk want bij diefstal of total loss hoeft er minder uitgekeerd te worden dan bij een nieuw(er) exemplaar.
 
Gents,

Ik wilde morgen een used Tesla ophalen en nu verzekeren bij ANWB, kom ik erachter dat ze het niet online doen en na lezen op de forum waarschijnlijk ook niet per telefoon.

Dus ik moet nu een goed partij vinden wil ik morgen alsnog me tessie kunnen rijden. Iemand goede recente ervaring met een verzekeraar voor een used tesla 2014, model s, 20dkm?
 
Zeker EAS. Ik heb drie maanden vergeleken via en met mijn vaste tussenpersoon. Uiteindelijk heb ik een dag voor levering toch nog even gebeld met EAS en zij konden mij een prima voorstel doen, ruim vijftig euro per maand goedkoper onder dezelfde voorwaarden. En die dag nog geregeld.