Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Verzekering

This site may earn commission on affiliate links.
Turien via CM van Tol: WA 497, casco 797, belasting 271. Totaal 1565 euro per jaar.

Model S 2014, nieuwwaarde 90000, 10 schadevrije jaren, korting 75%

Overigens mogelijk ten overvloede: hoedt u voor zogenaamde no-claim beschermers. Want na claimen van een schade gaat dan wel je premie niet direct omhoog, er vindt wel aftrek van schadevrije jaren plaats. Je kunt dan een aantal jaar niet ongestraft van verzekeraar wisselen dus kunnen ze je premie zomaar flink verhogen.

Daarom vorig jaar mijn parkeerschade gewoon zelf betaald.
 
  • Informative
Reactions: HWS
Zojuist met EAS gebeld. De partij waarvan ze nu de offerte hadden gedaan houdt er per januari mee op. Sterker nog, die royeren zelfs al hun bestaande verzekeringen!

Ik krijg nu een nieuwe offerte, waarschijnlijk via Turien.

Toevallig of niet....augustus een offerte ontvangen van EAS....gisteren contact opnieuw contact gehad aangezien ik mijn kenteken heb ontvangen van Tesla... Nieuw voorstel 3X duurder!!!
Werken nu samen met Turien voorheen MS Amlin....
 
Hmmm... apart. Op 30 september een verzekering afgesloten bij EAS en per mail werd de voorlopige dekking bevestigd. Sindsdien niets meer gehoord (wachten op de groene kaart, vrijgeven schadevrije jaren oude verzekering, etc.). Maar als ik het bovenstaande lees zal er dus binnenkort een melding volgen dat de bestaande verzekering(en) geroyeerd worden? (kan dat zomaar?)

Zag net allianz voor 150 in de maand, iemand andere suggesties? Alvast bedankt voor de tips
Allianz was mijn bestaande verzekeraar en die heb ik ook overwogen. De premie was relatief laag, ze repten niet over volgsystemen, maar er was wel een eigen risico van 1500 euro(!) en een vergoeding op basis van dagwaarde ipv nieuw.
 
Hmmm... apart. Op 30 september een verzekering afgesloten bij EAS en per mail werd de voorlopige dekking bevestigd. Sindsdien niets meer gehoord (wachten op de groene kaart, vrijgeven schadevrije jaren oude verzekering, etc.). Maar als ik het bovenstaande lees zal er dus binnenkort een melding volgen dat de bestaande verzekering(en) geroyeerd worden? (kan dat zomaar?)


Allianz was mijn bestaande verzekeraar en die heb ik ook overwogen. De premie was relatief laag, ze repten niet over volgsystemen, maar er was wel een eigen risico van 1500 euro(!) en een vergoeding op basis van dagwaarde ipv nieuw.

Ik zag bij allianz nieuwwaarde tot 2019, 0 eigen risico en ze begonnen meteen over scm5 dus wellicht hebben ze ook wat aanpassingen gemaakt? Ik denk dat ik die morgen afsluit. Wacht nog even op Veenstra maar EAS kon niets meer voor me doen buit 350 euro per maand rekenen
 
Hmmm... apart. Op 30 september een verzekering afgesloten bij EAS en per mail werd de voorlopige dekking bevestigd. Sindsdien niets meer gehoord (wachten op de groene kaart, vrijgeven schadevrije jaren oude verzekering, etc.). Maar als ik het bovenstaande lees zal er dus binnenkort een melding volgen dat de bestaande verzekering(en) geroyeerd worden? (kan dat zomaar?)[/

Daar ben ik ook bang voor. Ik heb na een mailtje eind september dat de auto in voorlopige dekking is niks meer gehoord. Geen bevestiging, geen premie afgeschreven. Vreemd verhaal dit. Ben benieuwd wat Turien gaat kosten als ik een nieuwe offerte daar moet aanvragen.
 
Er blijven zo weinig partijen over inderdaad. Veel grote verzekeringsmaatschappijen durven niet meer en veel tussenpersonen kwamen bij mijn offertes allemaal bij Turien uit, die zo een monopolie krijgen en bijna kunnen vragen wat ze willen. Geen goede zaak allemaal...
 
Last edited:
Tsja, ze dachten waarschijnlijk allemaal een leuke markt voor zich te zien, zijn gaan stunten met prijzen, en na een jaar komt de analyse binnen dat het allemaal zwaar verlieslatend is wegens hoge schade bedragen zelfs bij kleine gevallen. En dan kiezen velen om er maar mee te stoppen ipv de prijs x3 te doen en gezichtsverlies te lijden.