Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Verzekering

This site may earn commission on affiliate links.
Acceptatiebeleid Carmeleon blijkt nogal pittig. Dat zal wel van invloed zijn op de pricing.

Ik rij 32 jaar schadevrij. In 2017 rij ik twee keer schuldschade, één keer foutief uitgevoegd op een rotonde zonder goede belijning in Spanje, één keer langzaam maar onhoudbaar gaan glijden in de sneeuw.
Carmeleon weigert me te accepteren :eek:.Helaas duurde het nogal voordat ik het te horen kreeg en had ik nog maar een paar uur de tijd om een alternatief te regelen.

Waarom? Carmeleon kijkt niet alleen naar schuldschade, maar naar het totaalplaatje. In mijn geval kwam erbij:

In 2015 putje a.g.v. steenslag, had destijds geen gevolgen voor B/M bij Turien, dus op advies van tussenpersoon geclaimd.
In 2016 fietser op mijn geparkeerd staande auto gevallen. Betaald door verzekeraar van de fietser.
In 2018 vandalisme. Dashcambeelden, dus ligt bij justitie en wordt natuurlijk vergoed, of ik betaal m zelf als het niet verhaalbaar blijkt.

Allemaal geen schuldschades. En toch.

't Is maar dat je weet waar je aan begint, want je kent de vraag: "is u ooit een verzekering geweigerd..." :mad:
 
Voor de X 100d die wij zaterdagochtend gaan ophalen heb ik vandaag een verzekering bij insuremytesla (marsh) afgesloten. Zo’n € 1600 op jaarbasis op basis van 19 zuivere schadevrije jaren. Carmeleon was een paar tientjes duurder en heeft een jaar langer nieuwwaarde regeling, maar ik had een beter gevoel bij marsh.

Ik heb ook nog offertes opgevraagd bij Allianz en Centraal Beheer, maar die zaten tussen de 2200 en 2400.
 
  • Like
Reactions: Rdam5314
Woensdag mijn Model X 100D opgehaald. Als een kind zo blij, wat een apparaat. Van een echte petrolhead naar een groenhead?

Heb uiteindelijk de verzekering bij Interpolis ondergebracht, scherp tarief (heb wel 14 schadevrije jaren). Lijkt voor nu in ieder geval een goede keuze. Kan ik me rustig verdiepen in de voorwaarden, ik weet nog niet hoe het zit met de nieuwwaarde regeling...
 
Woensdag mijn Model X 100D opgehaald. Als een kind zo blij, wat een apparaat. Van een echte petrolhead naar een groenhead?

Heb uiteindelijk de verzekering bij Interpolis ondergebracht, scherp tarief (heb wel 14 schadevrije jaren). Lijkt voor nu in ieder geval een goede keuze. Kan ik me rustig verdiepen in de voorwaarden, ik weet nog niet hoe het zit met de nieuwwaarde regeling...
Interpolis zei bij mij alleen te verzekeren zonder diefstal dekking. Zelfs na noemen van de Tesla clausule die ik hier op het forum tegen was gekomen.
 
Centraal Beheer Zakelijk bellen, vragen om clausule WBA14.
Even de polis er bij gepakt. Wat WBA14 inhoudt bij Centraal Beheer Zakelijk, is:

Beveiligingsverplichting af-fabriek Tesla WBA14

Welke beveiligingsplicht is er voor het motorrijtuig? Bij diefstal of verduistering met verzekerde waarde tot EUR 70.000,00:
- Een werkende startonderbreker.

Bij diefstal of verduistering met verzekerde waarde vanaf EUR 70.000,00:
- Een werkende startonderbreker en
- een geldig abonnement.
Houdt u zich niet aan deze plichten? Dan betalen wij niet.​

Ik vind de tekst dubieus, maar Centraal Beheer Zakelijk vindt het een abonnement (want Tesla zou het mogelijkerwijs af kunnen sluiten). De Model X is gecertificeerd Klasse Startonderbreker (sinds oktober 2017), maar telefonisch verzekerde de CBZ-man me dat dit ook voor Tesla Model S geldt (ik heb zelf een Model X).
 
Interpolis zei bij mij alleen te verzekeren zonder diefstal dekking. Zelfs na noemen van de Tesla clausule die ik hier op het forum tegen was gekomen.

De clausule is enkel van toepassing op de zakelijke verzekering hoe vreemd dat ook mag zijn. De voorwaarden van beide zijn eenvoudig te googlen en te vergelijken en je ziet dat het 2 verschillende werelden zijn.

Indien de auto op de balans van de zaak (zzper) staat mag de auto ook niet verzekerd worden met een consumenten verzekering bij Interpolis/Rabobank. Dit staat niet in de voorwaarden maar is wel onderdeel van de acceptatie criteria.
 
Ik heb inderdaad bij Interpolis de zakelijke verzekering, ik hoefde niets toe te voegen/te wijzigen qua alarm aan de auto (MX 100D). Dat vind ik een voordeel.
Met 14 jaar schadevrij was het 135 euro (auto 128.700 euro excl afleveringskosten) per maand. Bleek excl assurantiebelasting van 21% te zijn, komt ie plots op 165 euro.

Dit moet volgens mij nog wel ergens anders goedkoper kunnen als ik het zo lees?
 
Vanmorgen is LoJack in mijn auto ingebouwd. Waar in de auto ga ik niet zeggen :)

Ik heb nu:

- Passive Entry uit
- PIN to Drive
- LoJack
- Tesla Mobile Access

Nou, ik wens iemand echt nog heel veel succes met de auto stelen en daarna ook nog achter te houden.

Verzekerd bij Carmeleon. Wel heb ik nu even zonder diefstaldekking gezeten omdat ik niet binnen 10 dagen de LoJack kon laten inbouwen.
 
  • Like
Reactions: Geendiesel
Vanmorgen is LoJack in mijn auto ingebouwd. Waar in de auto ga ik niet zeggen :)

Ik heb nu:

- Passive Entry uit
- PIN to Drive
- LoJack
- Tesla Mobile Access

Nou, ik wens iemand echt nog heel veel succes met de auto stelen en daarna ook nog achter te houden.

Verzekerd bij Carmeleon. Wel heb ik nu even zonder diefstaldekking gezeten omdat ik niet binnen 10 dagen de LoJack kon laten inbouwen.

Weekje geleden, rest gelijk
 
Ik zie telkens 2 peilzender-oplossingen voorbij komen: LoJack en MI 9. Is er iemand die een van beide gebruikt in combinatie met een ritregistratiesysteem? Bij LoJack las ik op de website dat je daarvoor een extra module kunt kopen.
Over MI 9 werd door de verzekeringsagent aangegeven dat die zonder extra's een rittenregistratie zou kunnen produceren.
Kan iemand daar wat zinnigs over zeggen?