Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Verzekering

This site may earn commission on affiliate links.
Hoi Maurice1,
Heel bijzonder, want ik heb van twee alarm-inbouwfirma's onafhankelijk van elkaar een mail terug gehad dat het niet kan. Terwijl juist de goedkopere verzekeraars het wel eisen. Ik heb de Tesla gisteren gekregen. En nu blijkt er wel degelijk een beveiliging in de Tesla ingebouwd te zijn, pas twee maanden geleden.
De leaserijder die de auto had was een zzp-er en die heeft de auto zelf gekocht. De leasemaatschappij heeft hij er eerst nog vier nieuwe banden op laten leggen en ook een startonderbreker (van Vodafone) laten inbouwen en een peilzender. Dus dat zit er bij mij wel in en wel net nieuw. En goedgekeurd, maar dus niet klasse 4/5. En ook bij mij is de startonderbrekersleutel behoorlijk groot.
Omdat ik nu bij insuremytesla verzekerd ben, hoef ik in ieder geval geen maandelijks abonnement voor die peilzender.
 
Hoi Maurice1,
Heel bijzonder, want ik heb van twee alarm-inbouwfirma's onafhankelijk van elkaar een mail terug gehad dat het niet kan. Terwijl juist de goedkopere verzekeraars het wel eisen.
Het verhaal dat er in een Tesla niet achteraf een alarmsysteem (bij)gebouwd kan worden is achterhaald, maar erg hardnekkig. Zoals Maurice al schreef kan dat wel.
Ik heb een Vodafone alarmsysteem in laten bouwen bij autotec in Made. Eenmanszaak van Rene Stoop die al heel veel Tesla's voorzien heeft. Hij weet precies welke bekledingsstukken je los moet halen en hoe je dat moet doen zonder geweld te gebruiken. Gaf veel vertrouwen.

ook een startonderbreker (van Vodafone) laten inbouwen en een peilzender. En goedgekeurd, maar dus niet klasse 4/5.
De startonderbreker van Vodafone is samen met het bestaande alarm van Tesla wel degelijk klasse 4/5. Je krijgt gewoon een certificaat.
 
  • Informative
Reactions: job-lek
Nou, dan heeft Fleetaccess in Nuenen die de startonderbreker en het voertuigvolgsysteem in augustus in de auto ingebouwd heeft, me verkeerd voorgelicht. Ik had daar toevallig een offerte aangevraagd omdat ik nog niet wist dat er al iets ingebouwd was. En werd door hen teruggebeld dat zij het maximale al ingebouwd hadden voor de vorige eigenaar. Ik heb dus twee certificaten bij de auto gekregen, 1 voor de startonderbreker en 1 voor het voertuigvolgsysteem
Al die goedkope verzekeringsmaatschappijen eisen echter een goedgekeurde hellinghoekdetectie en die heb ik dus niet. Want, dat kan volgens Fleetaccess.nl dus niet in een Tesla. Niet mijn woorden, maar hun woorden.

Het verschil in de premie voor WA plus casco is dan aanmerkelijk.

Turien vraagt voor mijn auto € 126 per maand (plus de maandelijkse meldkamerkosten). Bij Centraal Beheer zou het met hellinghoekdetectie € 80 per maand zijn (plus de maandelijkse meldkamerkosten) en nu zit ik dus bij insuremytesla en zij vragen per maand € 96 euro en zij eisen geen meldkamer of beveiliging maar alleen het originele Tesla alarm en dat zit er bij mij in(security package):

De meeste Tesla auto’s hebben standaard een security package. Als u dat heeft en uw auto netjes up-to-date houdt hoeft u verder niets te doen. Heeft uw auto geen security package? U dient zelf te zorgen voor een beveiliging conform SCM klasse 5 of gelijkwaardig. U moet dit aan kunnen tonen als er ingebroken is in uw auto of als uw auto gestolen is.
 
Nou, dan heeft Fleetaccess in Nuenen die de startonderbreker en het voertuigvolgsysteem in augustus in de auto ingebouwd heeft, me verkeerd voorgelicht. Ik had daar toevallig een offerte aangevraagd omdat ik nog niet wist dat er al iets ingebouwd was. En werd door hen teruggebeld dat zij het maximale al ingebouwd hadden voor de vorige eigenaar. Ik heb dus twee certificaten bij de auto gekregen, 1 voor de startonderbreker en 1 voor het voertuigvolgsysteem
Al die goedkope verzekeringsmaatschappijen eisen echter een goedgekeurde hellinghoekdetectie en die heb ik dus niet. Want, dat kan volgens Fleetaccess.nl dus niet in een Tesla. Niet mijn woorden, maar hun woorden.

Het verschil in de premie voor WA plus casco is dan aanmerkelijk.

Turien vraagt voor mijn auto € 126 per maand (plus de maandelijkse meldkamerkosten). Bij Centraal Beheer zou het met hellinghoekdetectie € 80 per maand zijn (plus de maandelijkse meldkamerkosten) en nu zit ik dus bij insuremytesla en zij vragen per maand € 96 euro en zij eisen geen meldkamer of beveiliging maar alleen het originele Tesla alarm en dat zit er bij mij in(security package):

De meeste Tesla auto’s hebben standaard een security package. Als u dat heeft en uw auto netjes up-to-date houdt hoeft u verder niets te doen. Heeft uw auto geen security package? U dient zelf te zorgen voor een beveiliging conform SCM klasse 5 of gelijkwaardig. U moet dit aan kunnen tonen als er ingebroken is in uw auto of als uw auto gestolen is.
Lees mijn ervaringen met Centraal Beheer op: Verzekering
 
ja maar het probleem met al die maatschappijen is dat ze een goedgekeurde hellingdetectie klasse 4/5 willen. Je moet er ernstig rekening mee houden dat een verzekeringmaatschappij, die onder betaling van de schade uit kan komen omdat ze ook maar iets gevonden hebben dat niet volgens de voorwaarden is, dat gaat doen.
Ik wil geen risico lopen, stel je voor je dacht dat diefstal verzekerd is en dan blijkt dat niet zo te zijn. Ik heb lang genoeg met Centraal beheer aan de lijn gehangen: ze gaan hem niet tegen diefstal verzekeren ondanks de huidige beveiliging: Tesla security package, startonderbreker SVM en goedgekeurd volgsysteem met goedgekeurde meldkamer.
Ze boden me zelfs 6 euro korting aan als ik diefstal niet zou verzekeren omdat ze dat toch niet zouden dekken.
Dus daarom heb ik insuremytesla genomen. Scheelt uiteindelijk bijna niets, want ik hoef nou geen meldkamerabonnement af te sluiten.
 
ja maar het probleem met al die maatschappijen is dat ze een goedgekeurde hellingdetectie klasse 4/5 willen. Je moet er ernstig rekening mee houden dat een verzekeringmaatschappij, die onder betaling van de schade uit kan komen omdat ze ook maar iets gevonden hebben dat niet volgens de voorwaarden is, dat gaat doen.
Ik wil geen risico lopen, stel je voor je dacht dat diefstal verzekerd is en dan blijkt dat niet zo te zijn. Ik heb lang genoeg met Centraal beheer aan de lijn gehangen: ze gaan hem niet tegen diefstal verzekeren ondanks de huidige beveiliging: Tesla security package, startonderbreker SVM en goedgekeurd volgsysteem met goedgekeurde meldkamer.
Ze boden me zelfs 6 euro korting aan als ik diefstal niet zou verzekeren omdat ze dat toch niet zouden dekken.
Dus daarom heb ik insuremytesla genomen. Scheelt uiteindelijk bijna niets, want ik hoef nou geen meldkamerabonnement af te sluiten.
Verzekeraars zijn net als banken, als de zon schijnt krijg je een paraplu van ze, als het regent wordt die even gemakkelijk weer afgepakt.
 
Het verhaal dat er in een Tesla niet achteraf een alarmsysteem (bij)gebouwd kan worden is achterhaald, maar erg hardnekkig. Zoals Maurice al schreef kan dat wel.
Ik heb een Vodafone alarmsysteem in laten bouwen bij autotec in Made. Eenmanszaak van Rene Stoop die al heel veel Tesla's voorzien heeft. Hij weet precies welke bekledingsstukken je los moet halen en hoe je dat moet doen zonder geweld te gebruiken. Gaf veel vertrouwen.


De startonderbreker van Vodafone is samen met het bestaande alarm van Tesla wel degelijk klasse 4/5. Je krijgt gewoon een certificaat.

Hoi Ger356 en slk-A4,
Vanuit Centraal beheer (CB) is ook een klasse 4/5 SCM gecertificeerd systeem vereist. Na een enorme zoektocht heb ik KiWA een mailtje gestuurd met de opmerking dat een alarm systeem als eis ligt, die gevaar brengt aan de rij-eigenschappen van de Tesla. De persoon bij KIWA gaf aan dat dit verhaal inderdaad rond ging, maar dat iemand in Apeldoorn al meerdere Tesla's voorzien heeft van dit alarm systeem van Alsetra en dat dit geen problemen levert. Nu rij ik zonder problemen met de Tesla rond. Is inderdaad met een Vodafone verbinding met de alarmcentrale
 
ja maar het probleem met al die maatschappijen is dat ze een goedgekeurde hellingdetectie klasse 4/5 willen. Je moet er ernstig rekening mee houden dat een verzekeringmaatschappij, die onder betaling van de schade uit kan komen omdat ze ook maar iets gevonden hebben dat niet volgens de voorwaarden is, dat gaat doen.
Ik wil geen risico lopen, stel je voor je dacht dat diefstal verzekerd is en dan blijkt dat niet zo te zijn. Ik heb lang genoeg met Centraal beheer aan de lijn gehangen: ze gaan hem niet tegen diefstal verzekeren ondanks de huidige beveiliging: Tesla security package, startonderbreker SVM en goedgekeurd volgsysteem met goedgekeurde meldkamer.
Ze boden me zelfs 6 euro korting aan als ik diefstal niet zou verzekeren omdat ze dat toch niet zouden dekken.
Dus daarom heb ik insuremytesla genomen. Scheelt uiteindelijk bijna niets, want ik hoef nou geen meldkamerabonnement af te sluiten.
Centraal beheer heeft bij mij de auto gewoon tegen diefstal verzekerd in combinatie met een SCM gecertificeerd alarmsysteem. Aan mijn kant heb ik aan de eisen van centraal beheer voldaan. En centraal beheer zal aan haar kant dan ook aan de eisen voldoen. Het abo van CB is in mijn geval significant goedkoper (factor 2) dan bij insuremytesla die ik ook heb geraadpleegd.
 
insuremytesla vraagt geen abonnement. Bij centraal beheer moet er een meldkamerabonnement zijn. Dus dat komt bovenop de premie. Ik kan t.z.t. (als de auto 5 jaar gaat worden over 2 jaar) naar CB overstappen.

Prima. Ieder zijn keuze :). Voor mij was het meldkamer abo en CB premie een stuk aantrekkelijker. Er is een keuze en het ene is gewoon bij insuremytesla en de andere is incl. inbouw van alarmsysteem.
 
@Maurice1, wat jeb je voor een alarm? Ik wil hem ook graag bij cb of de anwb verzekeren, dat scheelt behoorlijk.
Maar het onduidelijk wat je nu precies voor een alarm moet hebben. (Met of zonder hellinghoek?)

Heb je tijd om hem in te bouwen of is de auto in de tussne periode niet verzekerd?
Als je een goede inbouwer weet hoor ik het graag.
( het is voor mijn nieuwe X, nie t voor de S)
 
@Maurice1, wat jeb je voor een alarm? Ik wil hem ook graag bij cb of de anwb verzekeren, dat scheelt behoorlijk.
Maar het onduidelijk wat je nu precies voor een alarm moet hebben. (Met of zonder hellinghoek?)

Heb je tijd om hem in te bouwen of is de auto in de tussne periode niet verzekerd?
Als je een goede inbouwer weet hoor ik het graag.
( het is voor mijn nieuwe X, nie t voor de S)
Hoi Mdobro,

De eis van CB is een klasse 4 of 5 SCM gecertificeerd alarmsysteem met startblokkering en jammingprotection. Dat plus een klasse 1 alarmsysteem heb ik in mijn Tesla laten bouwen. Klasse 4 is zonder hellingshoek en klasse 5 met hellingshoek. Maak je keuze ;).

Je krijgt 2 weken om het alarmsysteem te laten inbouwen na start van de verzekering (in elk geval bij CB).
Een goede inbouwer is Bjorn bij BJ elektronics (BJ-Electronics - Professioneel en gecertificeerd mobiel inbouw bedrijf).

Wat betreft de inbouw techniek, maakt het, volgens mij, weinig verschil of je een S of een X hebt. Dat weet Bjorn beter.
 
Hoi Mdobro,

De eis van CB is een klasse 4 of 5 SCM gecertificeerd alarmsysteem met startblokkering en jammingprotection. Dat plus een klasse 1 alarmsysteem heb ik in mijn Tesla laten bouwen. Klasse 4 is zonder hellingshoek en klasse 5 met hellingshoek. Maak je keuze ;).

Je krijgt 2 weken om het alarmsysteem te laten inbouwen na start van de verzekering (in elk geval bij CB).
Een goede inbouwer is Bjorn bij BJ elektronics (BJ-Electronics - Professioneel en gecertificeerd mobiel inbouw bedrijf).

Wat betreft de inbouw techniek, maakt het, volgens mij, weinig verschil of je een S of een X hebt. Dat weet Bjorn beter.

Net (hoopvol) met CB gebeld,
1) het goedkope tarief is enkel voor particulieren. daar moet wel een alarm in.
2) ze hebben ook een zakelijk verzekering maar die is vergelijkbaar met de kosten van insure my tesla. daarvoor gelden GEEN aanvullende eisen tav beveiliging. Wel eigen risico van 750 euro. ombeperkte km.

ik heb een BV ik heb enkel keuze 2.
 
  • Like
Reactions: Maurice1
Ter informatie.. Vorig jaar december ben ik achterover gevallen van de verzekeringskosten. Ik heb offertes gekregen van 400-500 euro per maand. Gelukkig heb ik toen via All-Secur een "goed" voorstel gekregen van 186 euro p/m (3 Schadevrije jaren - tijdje in het buitenland geweest zonder auto).

Ik vergeet nooit meer de woorden van mijn assurantie mannetje-> waarschijnlijk sta je volgend jaar weer op de stoep, maar voor nu moet je dit vooral doen.

Dus toen ik vanochtend een mail van All-Secur met de titel "Uw nieuwe premie" ontving was ik wel redelijk gespannen ;)

Trommelgeroffel... 178 euro.. zonder trackers etc. (en zakelijk)!

Net ook nog eens even gechecked bij InsureMyTesla maar die komt toch nog op 200 uit.
 
Ter informatie.. Vorig jaar december ben ik achterover gevallen van de verzekeringskosten. Ik heb offertes gekregen van 400-500 euro per maand. Gelukkig heb ik toen via All-Secur een "goed" voorstel gekregen van 186 euro p/m (3 Schadevrije jaren - tijdje in het buitenland geweest zonder auto).

Ik vergeet nooit meer de woorden van mijn assurantie mannetje-> waarschijnlijk sta je volgend jaar weer op de stoep, maar voor nu moet je dit vooral doen.

Dus toen ik vanochtend een mail van All-Secur met de titel "Uw nieuwe premie" ontving was ik wel redelijk gespannen ;)

Trommelgeroffel... 178 euro.. zonder trackers etc. (en zakelijk)!

Net ook nog eens even gechecked bij InsureMyTesla maar die komt toch nog op 200 uit.

Ik ben nieuw op het forum, maar lees al 5 jaar mee. Voelde me nooit geroepen om mijn mening of ervaring te delen, daar er genoeg anderen waren die dit al wel deden. Dit is voor het eerst dat ik me geroepen voel om ook iets te delen.

Ik heb ook contact met All Secure gehad (telefonisch).
Zodra je online een offerte bij hun op de site bekijkt staat er aan de rechterkant:
  • De auto moet zijn beveiligd met een systeem dat minimaal voldoet aan de normen van VbV/SCM alarmsysteem met hellingshoekdetectie (voorheen SCM-klasse 3) aangevuld met een goedgekeurd VbV/SCM voertuigvolgsysteem (voorheen SCM klasse 4 of 5).
Hierover contact gehad met een medewerker van All Secure, deze kon mij bevestigen dat het standaard alarm systeem van Tesla voldoende was om door hun verzekerd te worden. Dit kunnen ze helaas niet schriftelijk bevestigen en staat ook niet in hun voorwaarden. Maar haar telefonische bevestiging was voldoende daar ze altijd dit soort telefoongesprekken terug kunnen beluisteren, ze worden allemaal opgenomen.
Beetje vreemd dat ze dit niet willen schriftelijk bevestigen.

Met een 15 jaar aan schadevrije jaren kwam ik, all-risc volledig casco op 85,55 per maand.
 
Ik ben nieuw op het forum, maar lees al 5 jaar mee. Voelde me nooit geroepen om mijn mening of ervaring te delen, daar er genoeg anderen waren die dit al wel deden. Dit is voor het eerst dat ik me geroepen voel om ook iets te delen.

Ik heb ook contact met All Secure gehad (telefonisch).
Zodra je online een offerte bij hun op de site bekijkt staat er aan de rechterkant:
  • De auto moet zijn beveiligd met een systeem dat minimaal voldoet aan de normen van VbV/SCM alarmsysteem met hellingshoekdetectie (voorheen SCM-klasse 3) aangevuld met een goedgekeurd VbV/SCM voertuigvolgsysteem (voorheen SCM klasse 4 of 5).
Hierover contact gehad met een medewerker van All Secure, deze kon mij bevestigen dat het standaard alarm systeem van Tesla voldoende was om door hun verzekerd te worden. Dit kunnen ze helaas niet schriftelijk bevestigen en staat ook niet in hun voorwaarden. Maar haar telefonische bevestiging was voldoende daar ze altijd dit soort telefoongesprekken terug kunnen beluisteren, ze worden allemaal opgenomen.
Beetje vreemd dat ze dit niet willen schriftelijk bevestigen.

Met een 15 jaar aan schadevrije jaren kwam ik, all-risc volledig casco op 85,55 per maand.
Kun je dan even een printje posten van je verzekeringsvoorwaarden waar dat in staat? Anders lijkt het mij een riskante actie als je ooit je gestolen tesla wilt claimen
 
Heb maar meteen even contact gezocht. Helaas, ze konden geen ZZP'ers volgens de medewerker verzekeren. Auto's die zakelijk worden aangeschaft kunnen enkel bij AllSecur verzekerd worden als deze op NIET op een privé BSN staan.

@Hakan In wat voor constructie heb jij (straks) een Tesla?

De medewerkers bleken niet te begrijpen dat een auto van de zaak bij een ZZP'er op je privé naam staat geregistreerd maar zakelijk op de balans staat.