Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Verzekering

This site may earn commission on affiliate links.
De premie bij Carmeleon gaat bij mij van zo'n 150 naar 188 per maand (125000 nieuwwaarde incl btw, 102K ex BTW).
Dus even elders geinformeerd. Allsecur: zie boven, lijkt me niet mogelijk als je er veel zakelijk mee rijdt.
Centraal beheer: op de site kwam ik op 110 per maand (300 euro eigen risico). Maar dat bleek alleen voor particulier te zijn. Even gebeld voor zakelijke quote (verzekerd ex BTW, dus zou toch goedkoper moeten zijn zou je denken): kost 249,- eur per maand (met eigen risico van 750 euro). 15 schadevrije jaren.
Nog tips?
Anders blijf ik toch maar bij Carmeleon lijkt me...
Nadat ik al vaak heb gereageerd vermoed ik dat je ook bij de KNAC hebt geïnformeerd? Bij Unigarant VIA de KNAC is geen extra beveiliging nodig. VIA de ANWB bij Unigarant kan je je Tesla-auto niet verzekeren; zeker niet zonder extra beveiligingssysteem. Lo/Jack wordt dan ook niet als beveiligingssysteem gezien. De verzekeringen via de twee maatschappijen zijn twee heel verschillende verzekeringen.
 
Last edited:
Nadat ik al vaak heb gereageerd vermoed ik dat je ook bij de KNAC hebt geïnformeerd? Bij Unigarant VIA de KNAC is geen extra beveiliging nodig. VIA de ANWB bij Unigarant kan je je Tesla-auto niet verzekeren; zeker niet zonder extra beveiligingssysteem. Lo/Jack wordt dan ook niet als beveiligingssysteem gezien. De verzekeringen via de twee maatschappijen zijn twee heel verschillende verzekeringen.
nu bij KNAC aangevraagd. Ben benieuwd. Is niet de eerste organisatie waar ik bij een Tesla verzekeren aan denk (eerder bij oldtimers)
 
De premie bij Carmeleon gaat bij mij van zo'n 150 naar 188 per maand (125000 nieuwwaarde incl btw, 102K ex BTW).
Dus even elders geinformeerd. Allsecur: zie boven, lijkt me niet mogelijk als je er veel zakelijk mee rijdt.
Centraal beheer: op de site kwam ik op 110 per maand (300 euro eigen risico). Maar dat bleek alleen voor particulier te zijn. Even gebeld voor zakelijke quote (verzekerd ex BTW, dus zou toch goedkoper moeten zijn zou je denken): kost 249,- eur per maand (met eigen risico van 750 euro). 15 schadevrije jaren.
Nog tips?
Anders blijf ik toch maar bij Carmeleon lijkt me...

Ook bij mij gaat de Carmeleon-premie flink omhoog. Ik heb nu mijn eigen risico verhoogd van 0 naar 1000 euro en ben daardoor goedkoper uit dan voorheen (1000 euro eigen risico leverde bijna 700 euro premiekorting op!).
 
  • Informative
Reactions: gelden
Ik ben benieuwd in hoeverre het belangrijk is om voor keuzevrijheid te kiezen mbt schadeherstellers, of dat de herstellers die de verzekering kiest ook goed genoeg zijn. Zie bijvoorbeeld wel ABS herstellers erbij staan die ook op de Website van tesla staan. Wat is jullie ervaring daarmee of advies daarin? Ik heb in dit topic niets kunnen vinden hierover namelijk ( al moet ik bekennen dat ik niet alle 140 pagina`s heb gelezen ;) )

Ik neig momenteel naar Allsecur om mijn Model 3 te gaan verzekeren. Dit lijkt vooralsnog een betaalbare oplossing te zijn, met nieuwwaarde garantie, en zonder extra alarmeisen.
 
Ik ben benieuwd in hoeverre het belangrijk is om voor keuzevrijheid te kiezen mbt schadeherstellers, of dat de herstellers die de verzekering kiest ook goed genoeg zijn. Zie bijvoorbeeld wel ABS herstellers erbij staan die ook op de Website van tesla staan. Wat is jullie ervaring daarmee of advies daarin? Ik heb in dit topic niets kunnen vinden hierover namelijk ( al moet ik bekennen dat ik niet alle 140 pagina`s heb gelezen ;) )

Ik neig momenteel naar Allsecur om mijn Model 3 te gaan verzekeren. Dit lijkt vooralsnog een betaalbare oplossing te zijn, met nieuwwaarde garantie, en zonder extra alarmeisen.
Ik ga er vanuit dat de herstellers die de verzekering kiest goed genoeg zijn.
Goed kijken wat bij jou het goede gevoel geeft. Ik ben blij met mijn 54 euro per maand bij Centraal Beheer voor de Model 3.
 
  • Informative
Reactions: JeroenReumkens
Voor de Belgen;
Na een rondje offertes opvragen kwam ik uit bij Ethias.
919,58 euro per jaar voor Full-omnium-plus voor een SR+
Burgerlijke aansprakelijkheid, rechtsbijstand plus, zonder vrijstelling, 30 maanden waardebehoud, verzekering bestuurder en vervangwagen bij ongeval of totaalverlies. Was de enige waar de ik bij schade niets uit eigen zak moest betalen.
Ik moet wel een kanttekening maken, elektrische wagens krijgen bij Ethias altijd 30% korting maar ik krijg via mijn werkgever nog eens een extra korting van 4% dus zal de offerte iets hoger liggen bij aanvraag door jullie.
 
Ik ben benieuwd in hoeverre het belangrijk is om voor keuzevrijheid te kiezen mbt schadeherstellers, of dat de herstellers die de verzekering kiest ook goed genoeg zijn. Zie bijvoorbeeld wel ABS herstellers erbij staan die ook op de Website van tesla staan. Wat is jullie ervaring daarmee of advies daarin? Ik heb in dit topic niets kunnen vinden hierover namelijk ( al moet ik bekennen dat ik niet alle 140 pagina`s heb gelezen ;) )

Ik neig momenteel naar Allsecur om mijn Model 3 te gaan verzekeren. Dit lijkt vooralsnog een betaalbare oplossing te zijn, met nieuwwaarde garantie, en zonder extra alarmeisen.

ik krijg toch echt deze melding te zien bij aanvragen van offerte:
  • De auto moet zijn beveiligd met een systeem dat minimaal voldoet aan de normen van VbV/SCM alarmsysteem met hellingshoekdetectie (voorheen SCM-klasse 3) aangevuld met een goedgekeurd VbV/SCM voertuigvolgsysteem (voorheen SCM klasse 4 of 5).
 
ik krijg toch echt deze melding te zien bij aanvragen van offerte:
  • De auto moet zijn beveiligd met een systeem dat minimaal voldoet aan de normen van VbV/SCM alarmsysteem met hellingshoekdetectie (voorheen SCM-klasse 3) aangevuld met een goedgekeurd VbV/SCM voertuigvolgsysteem (voorheen SCM klasse 4 of 5).

Klopt, dan is de website nog niet aangepast. Ik had om een bevestiging per mail dat de X is uitgesloten van die eis en die hebben ze netjes gestuurd. Dus vraag om bevestiging en dan komt het goed. Tesla’s zijn uitgesloten voor die eisen
 
  • Like
Reactions: Mergoscia
Klopt, dan is de website nog niet aangepast. Ik had om een bevestiging per mail dat de X is uitgesloten van die eis en die hebben ze netjes gestuurd. Dus vraag om bevestiging en dan komt het goed. Tesla’s zijn uitgesloten voor die eisen
Inderdaad. Ik heb het via de chat ook nogmaals gevraagd en ook die logs bewaren. Daarin werd hetzelfde verteld.
 
  • Like
Reactions: Mad P***y
ik krijg toch echt deze melding te zien bij aanvragen van offerte:
  • De auto moet zijn beveiligd met een systeem dat minimaal voldoet aan de normen van VbV/SCM alarmsysteem met hellingshoekdetectie (voorheen SCM-klasse 3) aangevuld met een goedgekeurd VbV/SCM voertuigvolgsysteem (voorheen SCM klasse 4 of 5).
De info en documenten van Tesla ( die ik al eerder in dit draadje hier heb geplaatst) kan je via een mondelinge offerte per mail toesturen aan diegene waarmee je de offerte opstelt. Mocht hij of zij twijfels hebben kan deze de backoffice raadplegen en je weet zo binnen 5 minuten of een offerte lukt of niet.
 
Klopt, dan is de website nog niet aangepast. Ik had om een bevestiging per mail dat de X is uitgesloten van die eis en die hebben ze netjes gestuurd. Dus vraag om bevestiging en dan komt het goed. Tesla’s zijn uitgesloten voor die eisen
Dat is ook een mogelijkheid. Excuus voor het late antwoord. Ben plotseling bezig met mijn eerste OG projectontwikkeling. En dan gelijk in het hoogste segment. Dus ik zal mogelijkerwijs minder inbreng kunnen geven.
 
even volgen dit
tipje:

upload_2019-5-1_11-10-7.png