Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Verzekering

This site may earn commission on affiliate links.
Je moet toch echt even bij insuremytesla.nl kijken, zij stellen geen aanvullende beveiligingseisen als je het securitypack hebt.

Mijn Model S nieuwwaarde € 99. 650; ik heb 23 schadevrije jaren.

Ik heb hem zonder AP1 verzekerd toen ik hem kocht in oktober 2018. vorig jaar all riscs € 1124,48.

In december 2018 autopilot laten activeren en toen werd de premie € 929,33 (werd dus direct gewoon aangepast en ik kreeg de rest terug).

De verzekering is onlangs verlengd voor € 808,29 voor een heel jaar casco/all riscs .

Alle bedragen bij jaarbetaling. (Ik betaal dat soort bedragen overigens liever ineens, de rente is toch bijna nul)

Kortom, zij verlagen de premie en dat is wel uniek te noemen in dit wereldje.


Uhhh "security pack" op Models S? Help me even svp: is dat een optie? wat zie ik over het hoofd? dank
 
Standaard al vele jaren op de S/X en in Europa volgens mij altijd al standaard.

With all due respect: Niet waar, ik heb vaak het securitypack gezien, toen ik mijn S kocht, maar ik heb er ook een zonder gezien. En ook bij Ove Kröger, die heel wat Teslas via Snellers naar Duitsland geimporteerd heeft, zie je er zonder.
Gemakkelijk te herkennen aan de afdekking boven de binnenspiegel, waar je bij het securitypack de twee uitsparingen ziet van de interieurbewaking.

Hier zie je het bewijs bij 17:48 en bij 22:21 van een NederlandseTesla zonder securitypack.
 
Last edited:
Hi,

Ik heb wat problemen om een verzekering af te sluiten. Ik ben werknemer van een bedrijf die de auto's koopt. Mijn baas heeft dus een Model 3 LR voor mij aangeschaft. Via onze huidige partij en via Tesla insurance kom ik op een maandbedrag van 200 euro uit voor een verzekering.

Ik heb meerdere mensen gezien die ook positief waren over Promovendum. Die heb ik gebeld en verzekeren alleen particulier. Als mijn werkgever het aantal schadevrije jaren van de huidige polis (= 8 jaar) wilt overdragen kan dat, maar aangezien ik pas 5 jaar bij mijn werkgever zit voldoe ik niet aan de eisen van 8 jaar rijden.

Wie heeft er tips voor een goede zakelijke verzekering die dus niet zo duur is. Wat ik ook belangrijk vindt is dat de verzekeraar geen eisen stelt zoals een verplichte beveiligingscode.

Iemand tips?
 
Iemand hier al een verzekering zonder volledig casco afgesloten? Nu mijn S ruim 6 jaar ongevalvrij is gebleven overweeg ik het sterk.

Goed dat je al 6 jaar zonder claim rijdt, maar ik zou het dan nog niet durven of aanraden om een beperkt casco verzekering af te sluiten.
Jouw Tesla is altijd nog veel meer waard dan menig nieuwe auto. De reparatie bij schade is bij een S waarschijnlijk ook erg duur: het is tenslotte een aluminium auto en als de batterij geraakt zou worden, dan ben je aan de beurt. En de prijzen die ze bij Tesla rekenen, zijn de hoofdprijzen.

Bovendien: bij mij is het WA gedeelte van de premie bijna gelijk aan het casco gedeelte. WA gedeelte is gerelateerd aan het gewicht en dat is bij Tesla nu eenmaal erg hoog.
 
With all due respect: Niet waar, ik heb vaak het securitypack gezien, toen ik mijn S kocht, maar ik heb er ook een zonder gezien. En ook bij Ove Kröger, die heel wat Teslas via Snellers naar Duitsland geimporteerd heeft, zie je er zonder.
Gemakkelijk te herkennen aan de afdekking boven de binnenspiegel, waar je bij het securitypack de twee uitsparingen ziet van de interieurbewaking.

Hier zie je het bewijs bij 17:48 en bij 22:21 van een NederlandseTesla zonder securitypack.

Dan zou het toch een optie moeten zijn bij n S die je kunt kiezen (lees: "aanvinken')? Is niet het geval...
 
Iemand hier al een verzekering zonder volledig casco afgesloten? Nu mijn S ruim 6 jaar ongevalvrij is gebleven overweeg ik het sterk.
Ik maak dezer dagen dezelfde afweging voor mijn auto.
Turien via PM&P
All risk 2020 = € 1.670 offerte
WA 2020 = € 1.160 offerte
(beide incl. assurantiebelasting)

Dus voor ruim € 500 verzeker ik me jaarlijks tegen mijn eigen stommiteiten op een risico van € 20K ofzo....

Daar ben ik nog niet uit. Vraag ook nog wel even wat WA via mijn ‘reguliere’ verzekeringsagent zou moeten kosten.
 
Iemand hier al een verzekering zonder volledig casco afgesloten? Nu mijn S ruim 6 jaar ongevalvrij is gebleven overweeg ik het sterk.

Ja. Beetje hierboven las ik wat van @michelh volgens mij.

Mijn P85 uit 2013 is alleen WA verzekerd. Niet casco, niet beperkt casco.

Principekwestie: ik ben in het algemeen alleen verzekerd tegen dat wat ik echt niet kan betalen of wettelijk verplicht is. Wanneer ik mijn Model S total loss rij, ga ik niet failliet. Dus ben ik daar niet voor verzekerd.

Ik heb in de zomer een inventory X gekocht. Die is evenmin all-risk verzekerd.
 
  • Informative
Reactions: ERvee
Ik ben me maar eens gaan verdiepen en insuremytesla gebeld. Deze geven aan dat het genoemde bedrag INCLUSIEF assurantiebelasting is maar dat er nog wel éénmaling 20 euro bij komt.

Uitgaande van een jaarbetaling en max eigen risico kom ik dan op 1.722,65 / 12 = 143.55/m en dat is stukken aantrekkelijker dan de premie die ABN aanbied.