Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Verzekering

This site may earn commission on affiliate links.
Destijds ook problemen gehad om mijn Model S (2013) te verzekeren vanwege de combinatie van catalogusprijs, motorvermogen, leeftijd bestuurder (< 40 jr.) en geen schadevrij verleden in de vijf jaar daarvoor. Ik heb toen besloten de auto alleen WA te verzekeren.

Ik rij nu al jaren voor vier tientjes per maand verzekerd rond. En bespaarde daarmee al zo’n 6.000 euro ten opzichte van casco.

Waar heb je dat afgesloten? ik betaal met 17 schadevrije jaren een WA+ van 87 euro per maand voor mijn 6jaar oude classic met een restwaarde van de som van de losse onderdelen..... Nu bij ASR verzekerd na veel zoeken maar ik vind het belachelijk veel geld voor het verzekeren van schade van een ander!
 
Last edited:
Waar heb je de info vandaan dat ze niet tegen diefstal verzekeren? via mijn contactpersoon bij Rabo Bedrijven kreeg ik over mijn vraag over het omzetten van huidige auto naar de M3, het volgende antwoord:
"Voor Tesla's is het af-fabriek gemonteerde anti-diefstal systeem voldoende voor diefstaldekking."

Dit stond niet in het verzekeringsoverzicht. Maar nadat ik vandaag had gebeld blijkt dat ze inderdaad voor diefstal verzekeren. Echter kreeg ik een prijsopgave van 180 euro ex assurantiebelasting. Van Carmeleon kreeg ik een prijsopgave voor 188 euro inc assurantiebelasting EN bijtelling beschermer. Ik ben dus voor Carmeleon gegaan.
 
Interpolis: Prima deal maar let op dat je dan (bij aanschafprijs > 50.000) maximaal restwaarde +10% verzekerd hebt (OOK bij diefstal, maar wie krijgt dat bij pin-to-drive voor elkaar zonder bedreiging), altijd nog stukken veiliger dan WA.
Ik vond dat (na mijn eerste total loss in 1.000.000+ kilometers) eerst lastig, maar ja, als ik de tesla binnen 3 jaar in zou ruilen zou ik ook niet veel meer dan dat terugkrijgen bij mijn huidige 50.000 km per jaar.
 
Vandaag een mooie brief ontvangen van ABN Amro. Volgens de brief is de verzekeringstak overgenomen door Nationale Nederlanden.

Mijn maandpremie afgelopen jaar was 163 EUR/m en deze brief geeft aan dat dit 206 EUR/m wordt. Dat is een toename van meer dan 25%!

Wat een ontzettende boevenbende! Zit je dan met je goede gedrag en 15 schadevrije jaren.
 
WA, geen WA+. Bij Centraal Beheer.

Dit overweeg ik ook maar de auto is pas één jaar oud maar door de waanzinnige extra afschrijving door de gigantische reductie in prijs eerste kwartaal dit jaar is de catalogusprijs veel lager.

WA+ is eigenlijk al afdoende. Het risico dat ik zelf schade rijd wil ik wel nemen maar denk dat het nog te vroeg is om niet verzekerd te zijn tegen natuurschade of vandalisme.
 
Vandaag een mooie brief ontvangen van ABN Amro. Volgens de brief is de verzekeringstak overgenomen door Nationale Nederlanden.

Mijn maandpremie afgelopen jaar was 163 EUR/m en deze brief geeft aan dat dit 206 EUR/m wordt. Dat is een toename van meer dan 25%!

Wat een ontzettende boevenbende! Zit je dan met je goede gedrag en 15 schadevrije jaren.
Je kunt per direct opzeggen als eenzijdig de voorwaarden worden aangepast. Daaronder de premie.
 
  • Informative
Reactions: ramonneke
Verzekeren is een kriem, en ook grote verschillen als je particulier of zakelijk wil verzekeren. Gaat in mijn geval om (nieuwe) S.
Begrijp ik uit bovenstaande threads dat er iets van een lijst van verzekeraars circuleert? If yes, waar kan ik die vinden?
Dank.
 
Interpolis: Prima deal maar let op dat je dan (bij aanschafprijs > 50.000) maximaal restwaarde +10% verzekerd hebt (OOK bij diefstal, maar wie krijgt dat bij pin-to-drive voor elkaar zonder bedreiging), altijd nog stukken veiliger dan WA.
Ik vond dat (na mijn eerste total loss in 1.000.000+ kilometers) eerst lastig, maar ja, als ik de tesla binnen 3 jaar in zou ruilen zou ik ook niet veel meer dan dat terugkrijgen bij mijn huidige 50.000 km per jaar.


En je moet je Tesla laten voorzien van een gecertificeerde Klasse 4 volg systeem
Maar moet zeggen dat ik nergens een aanbieding heb gekregen die zo laag is.
Met 4 jaar schade vrij €173 p/m
 
Daar gaan we weer hoor. De jaarlijkse stoelendans is weer begonnen. Voor het tweede opeenvolgende jaar verhoogt Allianz de verzekeringspremie, ondanks wederom een schadevrij jaar erbij. Vorig jaar was de stijging maar liefst 25% en dit jaar toch nog steeds een ruime 13%... Wat zijn jullie ervaringen? Wat zijn de betere alternatieven?
 
Is Tesla ondertussen niet op de markt gekomen in NL? En dan niet een halfbakken oplossing via een of andere tussenpersoon?
Pas als de Tesla rijders collectief ergens anders heengaan wordt dit uitmelken gestopt. We zouden zelf een schadefonds moeten oprichten voor rijders met tenminste xx schadevrije jaren. Dan hou je de notoire brokkenrijders erbuiten en de pot gevuld.
 
Daar gaan we weer hoor. De jaarlijkse stoelendans is weer begonnen. Voor het tweede opeenvolgende jaar verhoogt Allianz de verzekeringspremie, ondanks wederom een schadevrij jaar erbij. Vorig jaar was de stijging maar liefst 25% en dit jaar toch nog steeds een ruime 13%... Wat zijn jullie ervaringen? Wat zijn de betere alternatieven?

Hetzelfde hier, een 25% verhoging bij ABN maar door drukte nog niet goed kunnen oriënteren op alternatieven.
 
Iemand een tip voor een zakelijke verzekering voor een Tesla X? 40+ jaar 15 jaar schadevrij. Grote stad. Ik kom uit op 200 euro excl BTW

Vast een Tesla met nog de "oude" cataloguswaarden? Ik loop tegen hetzelfde probleem aan. Ik geef aan dat ik mijn Tesla voor de huidige 85k ex BTW wil verzekeren en niet voor oude 130k inclusief.

"Nee meneer, we kunnen echt enkel op basis van de cataloguswaarde werken"

Dieven!
 
Oké. Mooie tip volgens mij:
Model 3 LR. 10 schadevrije jaren.
ANWB 63 euro incl 3 jaar nieuwwaarde uitbetaling. Kan zakelijk en privé.
lojac plus abonnement verplicht. = 600 voor inbouw plus 5 jaar abonnement. (Oftewel 10 per maand)
Totaal 73 per maand
Is het ook echt gelukt om dit af te sluiten? Afgelopen jaren kreeg je bij ANWB altijd mooie offertes maar afsluiten kon opeens niet als je dat dan wilde doen.
 
Je moet toch echt even bij insuremytesla.nl kijken, zij stellen geen aanvullende beveiligingseisen als je het securitypack hebt.

Mijn Model S nieuwwaarde € 99. 650; ik heb 23 schadevrije jaren.

Ik heb hem zonder AP1 verzekerd toen ik hem kocht in oktober 2018. vorig jaar all riscs € 1124,48.

In december 2018 autopilot laten activeren en toen werd de premie € 929,33 (werd dus direct gewoon aangepast en ik kreeg de rest terug).

De verzekering is onlangs verlengd voor € 808,29 voor een heel jaar casco/all riscs .

Alle bedragen bij jaarbetaling. (Ik betaal dat soort bedragen overigens liever ineens, de rente is toch bijna nul)

Kortom, zij verlagen de premie en dat is wel uniek te noemen in dit wereldje.
 
Last edited:
  • Helpful
  • Informative
Reactions: ERvee and PaulusdB