Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Verzekering

This site may earn commission on affiliate links.
Supergoedkoop? Met 32 schadevrije jaren en een landelijke woonomgeving kom ik op 114 Euro All-risk! Bij Promovendum zit ik nu, ook zonder volgsysteem-eis, op 79 Euro met mijn Model 3 RWD SR+.
Ik betaal met 13 schadevrije jaren en een model Y LR AWD 96 euro, dus ergens klopt er iets niet.
en bij Promovendum krijg ik de mijne niet eens verzekerd
  • Het vermogen van de auto valt niet binnen de acceptatiecriteria.
 
Ik betaal met 13 schadevrije jaren en een model Y LR AWD 96 euro, dus ergens klopt er iets niet.
en bij Promovendum krijg ik de mijne niet eens verzekerd
  • Het vermogen van de auto valt niet binnen de acceptatiecriteria.
Vreemd, ligt wellicht zoals Maurice zegt aan leeftijd en woonplaats.

Mijn MY LR is via Promovendum verzekerd, met ook 13 schadevrije jaren zit ik daar op 82 Euro per maand voor All-Risk.
 
  • Informative
Reactions: SpeedyEddy
Ik ben overgestapt naar de verzekering waar ik hier over schreef. (Link website).
Het bleek dat ze zelfs iets goedkoper waren dan mijn Centraal Beheer verzekering van afgelopen jaar.
Om maar niet te praten over de prijsverhoging die Centraal Beheer meende te moeten doorvoeren voor komend jaar.
Puntje van aandacht: de prijzen die ze noemen zijn excl. assurantiebelasting; die moet je er nog wel even bij optellen.
Alles werd netjes en correct afgehandeld.
Namens een familielid: ENORM bedankt voor deze tip. Scheelt heel veel t.o.v. CB.
 
Gedaan, en per 1 jan over naar ZLM 👌🏻
Me too!
Top dat jullie dit hier delen, ook al woon ik middenin ZLM-area ( wie kent ze nog als de Zeeuwse Landbouw Mij...?! ), je moet er maar net achter komen... Alweer bijna 5 jaar gelden kwam onze Model 3 echt niet in aanmerking! Idd je moet wel bellen, aanmelden via de website lukt (nog) niet. € 0,- eigen risico, lage premie, nette voorwaarden en dit hopen we natuurlijk te vermijden!
1702031357600.png
 
  • Like
Reactions: adjego
Heeft er iemand ervaring met Neerlandse autoverzekering?
Is blijkbaar een nieuwe speler op de autoverzekering markt sinds mei 2023

Zie info hieronder:
RISK en rhion lanceren met 'Neerlandse' een nieuwe en onderscheidende particuliere autoverzekering. De Nederlandse insurtechprovider RISK heeft met de Duitse verzekeraar rhion een volmacht-autoverzekering ontwikkeld onder de naam Neerlandse.
 
Ik krijg nu bericht van FBTO. Mijn model 3 gaat van € 106 naar € 216 per maand, inclusief no-claim beschermer. De uitleg is alsvolgt:
"Dat komt vooral doordat de reparatiekosten en de prijzen vanonderdelen zijn gestegen. Ook is de verkeersdrukte toegenomen, waardoor er steeds meerschades worden gemeld."

Meer mensen die hier last van hebben?
 
Thanks, ik ben aan het vergelijken geslagen. Interessant dat ANWB eerst aangeeft dat er een Lojack in moet maar even later aangeven van niet omdat de model 3 inmiddels vijf jaar oud is (oke oke, over twee weken pas, maar toch)
Ik kwam vorige week bij Unive uit met de 2019 M3.
Verschilt overigens niet zo veel met Interpolis.

Nb: er kan vooral verschil ontstaan tussen dekking glazen dak en/of volgsysteem (vooral met glazen dak even opletten -> soms niet meeverzekerd)
 
  • Like
Reactions: Laurens_S
Wie heeft er ervaring met ZLM wat betreft het afhandelen van een schade, en dan bedoel ik de kwaliteit van de communicatie, klantvriendelijkheid etc.?

Ik ben nu via Tesla zelf verzekerd, maar die besteden dat uit aan Helvetia (in Liechtenstein!), Helevetia besteedt de administratie weer uit aan Qover (in Brussel ) en Qover besteedt de schadeafhandeling weer uit aan Van Ameyde in Nederland.
Met Van Ameyde heb ik recentelijk zeer slechte ervaringen en ik heb zelden een bedrijf meegemaakt met zo'n slechte en langzame communicatie, waardeloze bereikbaarheid en klantvriendelijkheid (of beter gezegd klantonvriendelijkheid).

Als ik de lopende schades heb afgehandeld wil ik daar zo snel mogelijk weg.
 
Wie heeft er ervaring met ZLM wat betreft het afhandelen van een schade, en dan bedoel ik de kwaliteit van de communicatie, klantvriendelijkheid etc.?

Ik heb daar een vorige auto verzekerd, was toen tevreden over de klantenservice. Ik heb echter geen schadeafwikkeling via ZLM meegemaakt. Je weet dat deze verzekeraar enkel verzekert in de provincies Noord-Brabant en Zeeland?