Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Verzekering

This site may earn commission on affiliate links.
Hoop dat Tesla hier een goed antwoord op gaat geven. Tesla is goed bezig met het voorkomen van ongelukken en dat is het belangrijkste. Als je dan toch in een ongeluk komt, wil je zo weinig mogelijk onkosten hebben. Omdat er veel kleine wijzigen doorgevoerd worden, lijkt het kostbaar te zijn om de schade gerepareerd te krijgen:
 
Hoop dat Tesla hier een goed antwoord op gaat geven. Tesla is goed bezig met het voorkomen van ongelukken en dat is het belangrijkste. Als je dan toch in een ongeluk komt, wil je zo weinig mogelijk onkosten hebben. Omdat er veel kleine wijzigen doorgevoerd worden, lijkt het kostbaar te zijn om de schade gerepareerd te krijgen:
Heeft dat niet voor een deel te maken dat er veel aluminium wordt gebruikt. Dit is duurder om te repareren. Ook andere auto’s met veel aluminium zouden er dan ook last van moeten hebben.
 
Interessant .
Geldt dat voor alle X en S Tesla’s die je inruilt met levenslang gratis superchargen?

Eigenlijk niet voor dit “Verzekering"-draadje, maar antwoord op je vraag:

In de mail van Tesla die ik kreeg is het volgende aangegeven:

"Koop een nieuwe Tesla en behoud gratis onbeperkt Supercharging
Voor een beperkte tijd kunt u nu uw gratis, onbeperkt Supercharging van uw huidige auto uitwisselen naar uw nieuwe Model S, Model X of Model Y aankoop of lease—inruil is niet nodig.

U komt hiervoor in aanmerking als de bestelling en levering van uw nieuwe Tesla vóór het einde van het jaar plaatsvinden.*

*Gratis onbeperkt Supercharging mag bij uw huidige auto niet verstreken zijn en hij mag geen zware schade hebben of total loss zijn verklaard. Kan niet worden gecombineerd met andere voorraad- of verkoopaanbiedingen. Op het moment van levering van het nieuwe voertuig dient u de eigenaar te zijn van uw huidige voertuig. Gratis onbeperkt Supercharging voor het nieuwe voertuig is van toepassing zolang u eigenaar bent van het nieuwe voertuig. Er zijn aanvullende voorwaarden van toepassing."
 
Last edited:
  • Like
Reactions: NicoV and Maurice1
Int

Interessant .
Geldt dat voor alle X en S Tesla’s die je inruilt met levenslang gratis superchargen?
Ik denk van wel, bijgaande de inhoud van de mail:

Koop een nieuwe Tesla en behoud gratis onbeperkt Supercharging
Voor een beperkte tijd kunt u nu uw gratis, onbeperkt Supercharging van uw huidige auto uitwisselen naar uw nieuwe Model S, Model X of Model Y aankoop of lease—inruil is niet nodig.

U komt hiervoor in aanmerking als de bestelling en levering van uw nieuwe Tesla vóór het einde van het jaar plaatsvinden.*
 
  • Like
Reactions: job-lek
Dit is niet uit te leggen.
Toch wel: vermogen en hoge herstelkosten.
Met dat vermogen zat je vroeger in de categorie ‘extravagantie’. En dan vragen verzekeringen extravagante prijzen.
In den beginne (2013-2017) waren Tesla verzekeringen echt onbetaalbaar.
2 Belgische makelaars die zelf Tesla reden, hebben toen gelobbyd bij hun verzekeraars en die mochten toen een lager vermogen ingeven in de formule voor de premie. Iedereen zat toen bij 1 van die 2 (Coverbel, Ooigem en Van Dessel, Berlaar).
Nadien zijn andere verzekeraars gevolgd, maar nu lijken de prijzen weer te stijgen. Lessons learned vanwege de hoge herstelkosten en lange wachttijden voor wisselstukken (lang gebruik van vervangwagens).
 
  • Helpful
Reactions: Maurice1
Ik ben overgestapt naar de verzekering waar ik hier over schreef. (Link website).
Het bleek dat ze zelfs iets goedkoper waren dan mijn Centraal Beheer verzekering van afgelopen jaar.
Om maar niet te praten over de prijsverhoging die Centraal Beheer meende te moeten doorvoeren voor komend jaar.
Puntje van aandacht: de prijzen die ze noemen zijn excl. assurantiebelasting; die moet je er nog wel even bij optellen.
Alles werd netjes en correct afgehandeld.
 
Ik ben overgestapt naar de verzekering waar ik hier over schreef. (Link website).
Het bleek dat ze zelfs iets goedkoper waren dan mijn Centraal Beheer verzekering van afgelopen jaar.
Om maar niet te praten over de prijsverhoging die Centraal Beheer meende te moeten doorvoeren voor komend jaar.
Puntje van aandacht: de prijzen die ze noemen zijn excl. assurantiebelasting; die moet je er nog wel even bij optellen.
Alles werd netjes en correct afgehandeld.
CB heeft de prijzen keihard opgevoerd. Bij mij ging er 40% ondanks de vele schadevrije jaren.
Nu bij Alianz die qua prijs ook net iets onder die van CB in de oude situatie zat,.
 
  • Like
Reactions: Maarten
Af en toe flikker ik ‘m er maar weer in: Interpolis is supergoedkoop zonder LoJack-eisen. Maar let op art. 19 van hun polis. Boven 50.000 nieuwwaarde ga je in de eerste 3 jaar naar dagwaarde+10 % (die gok neem ik dan maar, na 1 x de aanschafwaarde (TWEEDEHANDS geldt dat ook NOTA BENE) na een jaar gecasht te hebben. De kans dat dat een tweede keer nodig is ignoreer ik gewoon (en met een model y is de kans nog kleiner dat het nogmaals door eigen schuld gaat gebeuren. (Waar is dat stuk ongeschaafd hout om het erop af te kloppen nou weer?))
alleen vooor Rabo-rekeninghouders..