Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Vraag omtrent winterset voor LR Model 3.

This site may earn commission on affiliate links.
Bij aanschaf van de model 3 heb ik geen winterset besteld. Graag zou ik dat alsnog doen, met goede winterbanden. Op de site van Tesla kan ik echter geen winterset vinden. Heeft iemand een aftermarket winterset besteld? Zo ja, welke specs, tegen welke prijs en waar?
 
Bij aanschaf van de model 3 heb ik geen winterset besteld. Graag zou ik dat alsnog doen, met goede winterbanden. Op de site van Tesla kan ik echter geen winterset vinden. Heeft iemand een aftermarket winterset besteld? Zo ja, welke specs, tegen welke prijs en waar?

Ik heb gekozen voor een after market zomerset en dan de aero als winterset te gaan gebruiken.

Alternatief is om de aerovelgen los te bestellen bij Tesla en daar zelf banden bij te kopen (voordeliger dan alles via Tesla).

Aerovelgen zijn iets van 1.000 euro voor een set incl. tpms sensoren.

Als je bij 18 inch wil blijven is dat natuurlijk een uitstekende optie.
 
Als je de 18 inch met aerovelgen al hebt zou ik gaan voor de optie zoals het ‘duivelszoontje‘ heeft gedaan: De aeroset op winterbanden voor range optimalisatie in de winter en voor in de zomer een kekke set daar dan de range een minder groot issue is.
 
Super bedankt voor jullie reacties. Daar kan ik wel wat mee. Had prijs opgevraagd bij Tesla (via service) en dan kost de set ruim 2.000 euro voor 18 inch aero met pirelli sz3. Ga nu ook aftermarket bestellen voor de zomer en winterbanden laten leggen op de aerovelgen. Nogmaals bedankt