Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Welke winterband voor de M3?

This site may earn commission on affiliate links.
Misschien is er al een draadje over maar ik weet niet goed welk band ik moet kiezen.. ik zit te denken aan de Sottozero 3.
Ik wil graag een stille band. Volgens de garage is de sottozero erg stil.
Ik lees graag jullie reactie.
 
Misschien is er al een draadje over maar ik weet niet goed welk band ik moet kiezen.. ik zit te denken aan de Sottozero 3.
Ik wil graag een stille band. Volgens de garage is de sottozero erg stil.
Ik lees graag jullie reactie.
Stottozero’s slijten sneller. Is er ook Conti winter beschikbaar? Die heb ik als zeer stil ervaren. Ik heb ze wel als extra zelf van foam voorzien om het interieurgeluid omlaag te krijgen. Db’s die de fabrikant vermeld zijn alleen buiten de auto gemeten dus zegt weinig over de ervaring in het voertuig.
 
Stottozero’s slijten sneller. Is er ook Conti winter beschikbaar? Die heb ik als zeer stil ervaren. Ik heb ze wel als extra zelf van foam voorzien om het interieurgeluid omlaag te krijgen. Db’s die de fabrikant vermeld zijn alleen buiten de auto gemeten dus zegt weinig over de ervaring in het voertuig.

Zie de post boven je: de 850P en 860S zijn beschikbaar (in 18" iig, ik heb niet naar andere maten gekeken). De 860S is wat meer performancegericht en dat zie je terug in een hogere rolweerstand. Voor mij vallen ze daarom al af (minder range richting wintersport).

Binnenkort komen de nieuwe tests weer van AMS en SportAuto. Afgelopen jaar won de 850P de test ruim bij SportAuto en de 860 (zonder S) bij AMS. Band presteert goed zowel op droog, nat als in de sneeuw. Voor als je in een omgeving woont waar het veel sneeuwt kun je beter een band nemen die vooral goed is op sneeuw en dan op droog en nat wat laat liggen, maar voor Nederlanders is Continental gewoon de beste keuze. Dat is eigenlijk al jaren zo.

ps In Duitsland bij ATU tegen een hele mooie prijs verkrijgbaar. Inclusief verzending was ik € 140,50 per band kwijt.
 
  • Like
  • Informative
Reactions: OttoR and Bas.
Op de S en de X altijd Nokian winterbanden gehad. Op de 3 gaan ze er ook weer onder. Goed label voor geluid en verbruik.

Nokian is inderdaad als het gaat om rolweerstand een absolute topper (volgens mij ook de enige in 18" die een B label haalt op dat gebied). Nadeel is wel dat deze in de regen teleurstellend presteert en ook op sneeuw te wensen overlaat.
 
  • Informative
Reactions: CJA Hulskamp
Nokian is inderdaad als het gaat om rolweerstand een absolute topper (volgens mij ook de enige in 18" die een B label haalt op dat gebied). Nadeel is wel dat deze in de regen teleurstellend presteert en ook op sneeuw te wensen overlaat.
Dus een prima winterband voor in de zomer. Ik denk dat ik het niet goed begrijp maar Nokia is wel voordelig maar niet veilig.
 
Dus een prima winterband voor in de zomer. Ik denk dat ik het niet goed begrijp maar Nokia is wel voordelig maar niet veilig.

Het is nog steeds een veilige band, maar presteert gewoon minder goed. Overigens kwam ik een andere test tegen gisteravond waar een andere maat juist wel goed op sneeuw scoorde, maar dan op droog minder en wederom zwak in de regen.

Geen enkele winterband is goed in de zomer overigens.
 
Ik ben mij nu ook aan het verdiepen in winterbanden voor mijn Model 3 AWD. Ik heb er nu 19inch zomerbanden vanuit de Tesla levering opzitten. In de NL shop van Tesla kan ik, vanuit mijn account, geen winterbanden bestellen. Ik heb altijd gehoord dat het verstandiger is om een set op velg te kopen ipv losse banden en die dan te wisselen op dezelfde velg. Maar wat zijn de ervaringen van mensen op dit forum? En zijn er in (omgeving) Rotterdam goede en betrouwbare adressen voor het kopen/wisselen van de banden?
 
Veel S rijders hebben deze band gehad. Weinig klachten over gehoord. Dat was met Pirelli banden wel anders.

Pirelli heeft op de een of andere manier altijd wel een probleem bij mij opgeleverd. Vaak onrond na enige tijd stilstaan. Veel onbalans. Slijten hard.

Voor zomerbanden is Michelin momenteel echt de beste band in het prestatiesegment (de 4S, voorheen was het de SuperSport). Winterbanden heeft Continental al heel lang de beste posities in de tests uitgaande van ons klimaat (meer allround band, in landen waar de sneeuw de halve winter op de straten blijft liggen zijn er betere opties, die dan ook gewoon beter presteren op sneeuw). Dunlop zit daar doorgaans niet ver achter, ook meestal heel allround, geen zwakke plekken. En vaak net wat voordeliger.
 
Ik ben mij nu ook aan het verdiepen in winterbanden voor mijn Model 3 AWD. Ik heb er nu 19inch zomerbanden vanuit de Tesla levering opzitten. In de NL shop van Tesla kan ik, vanuit mijn account, geen winterbanden bestellen. Ik heb altijd gehoord dat het verstandiger is om een set op velg te kopen ipv losse banden en die dan te wisselen op dezelfde velg. Maar wat zijn de ervaringen van mensen op dit forum? En zijn er in (omgeving) Rotterdam goede en betrouwbare adressen voor het kopen/wisselen van de banden?

Leen Post te Sliedrecht.

En inderdaad gewoon een wielenset nemen. Zou kiezen voor 18" bij winterbanden, omdat die graag wat meer wang willen hebben.
 
  • Like
Reactions: MrRvdH
Ik ben mij nu ook aan het verdiepen in winterbanden voor mijn Model 3 AWD. Ik heb er nu 19inch zomerbanden vanuit de Tesla levering opzitten. In de NL shop van Tesla kan ik, vanuit mijn account, geen winterbanden bestellen. Ik heb altijd gehoord dat het verstandiger is om een set op velg te kopen ipv losse banden en die dan te wisselen op dezelfde velg. Maar wat zijn de ervaringen van mensen op dit forum? En zijn er in (omgeving) Rotterdam goede en betrouwbare adressen voor het kopen/wisselen van de banden?

Een zeer betrouwbaar adres is PA Service | Webshop. Zit in Rotterdam. Kan alles leveren incl velgen.
Dave is eigenaar en diverse leden van de NewMINIclub komen al jaren bij hem ivm de service die hij levert. Als ik aan die kant van het land zou wonen zou ik er ook heen gaan!
 
  • Like
Reactions: MrRvdH