Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Waar kopen jullie remblokken en schijven?

This site may earn commission on affiliate links.
Omdat er onderbemeten remmen worden gemonteerd?

file.php
 
  • Like
Reactions: Roel87
ik heb dat recent bij Tesla laten uitvoeren. Prijs voor de voorkant vond ik meevallen, iets van 600 euro voor schijven, blokken en montage.

Gedaan omdat er een grote trilling merkbaar was bij afremmen (bij circa 70 km/h). Afdraaien van schijven vond ik een beetje teveel gedoe voor een set die er al 6 jaar op ligt.
 
Volgens mij kan je gewoon bij online auto onderdelen winkels aan deze spullen komen, zou wel voor A merken gaan aangezien de remmen toch wel een belangrijk. Geloof dat Brembo OEM is maar Bosch is ook een goed product!
 
Het zou me niks verbazen als de remschijven te ver zijn versleten daarover een melding op je scherm komt.
De remmen gaan op een gegeven moment krijssen als het indicator haakje over de remschijf sleept, dan is het echt wel tijd om blokken te vervangen.
Edit: ik dacht dat dat haakje lawaai ging maken, maar het schijnt dat als haakje op de remschijf komt er dan een sluiting ontstaan met elektronische waarschuwing.