A charging Tesla is a happy Tesla.
@Limbo2121 De meeste Tesla's kunnen helemaal niet meer met 22 kW laden.
Dat wist ik niet. Betekent dat dan niet dat je je accu niet kunt voorverwarmen via een normale laadpaal?
You can install our site as a web app on your iOS device by utilizing the Add to Home Screen feature in Safari. Please see this thread for more details on this.
Note: This feature may not be available in some browsers.
A charging Tesla is a happy Tesla.
@Limbo2121 De meeste Tesla's kunnen helemaal niet meer met 22 kW laden.
Mijn bron is @Wim S. Die vertrouw ik blind.Overigens heb ik onwetenschappelijk onderzoek gedaan; met 11 kW laden zorgt er wel degelijk voor dat je je accu wat opwarmt en heb je sneller je regen terug. Het scheelt een yellow dot...
In de winter en bij kou start mijn laadproces rond 6:30 en verwarm ik de cabine vanaf 7:45 zodat ik om 8 in een verwarmde auto stap en de ergste kou uit de accu is...
Bedoel je niet: A charging Tesla owner is a happy Tesla owner?A charging Tesla is a happy Tesla, dus ja, het is verstandig om hem gewoon aan de lader te hangen. Als hij (of is het een zij?) dan gaat verwarmen dan doet hij (of is het een zij?) dat niet vanuit de batterij.
Overigens heb ik onwetenschappelijk onderzoek gedaan; met 11 kW laden zorgt er wel degelijk voor dat je je accu wat opwarmt en heb je sneller je regen terug. Het scheelt een yellow dot...
In de winter en bij kou start mijn laadproces rond 6:30 en verwarm ik de cabine vanaf 7:45 zodat ik om 8 in een verwarmde auto stap en de ergste kou uit de accu is...
Bedoel je niet: A charging Tesla owner is a happy Tesla owner?
Beetje flauw, maar wat je beschrijft is dat het beter is voor de range. En dat snap ik. Maar voor de auto is het toch niet perse beter? Conditionering gebeurt toch even goed wanneer de auto dat nodig vindt, aangesloten of niet? (uiteraard met een niet bijna lege accu)
Wim kan inderdaad behoorlijk stellig zijn (de mens zijn grote kracht is tevens zijn grote zwakte;-). Zijn overtuiging strookte vorige winter niet met mijn ervaringen en toen ben ik het een paar weken gaan bijhouden... Conclusie zie bovenstaand.Mijn bron is @Wim S. Die vertrouw ik blind.
Tnx!Moet je wel met tenminste 22 kW laden.
Maar ik bedoelde het serieus: is het inderdaad beter voor de auto zelf om hem in geplugd te laten?Het gaat natuurlijk over het verwarmen van het interieur. Dat heeft niet zo heel veel met de range te maken.
Ik heb niet gezegd dat laden met 11 kW helemaal niks doet. Als jij 1,5 uur laadt met 11 kW is er zeker effect.Wim kan inderdaad behoorlijk stellig zijn (de mens zijn grote kracht is tevens zijn grote zwakte;-). Zijn overtuiging strookte vorige winter niet met mijn ervaringen en toen ben ik het een paar weken gaan bijhouden... Conclusie zie bovenstaand.
Ik heb niet gezegd dat laden met 11 kW helemaal niks doet. Als jij 1,5 uur laadt met 11 kW is er zeker effect.
Het effect bij 22 kW is veel groter. In ruim een half uur tot 40 minuten is de re-gen volledig beschikbaar.
Dan heb ik je verkeerd begrepen. Sorry.Ik heb niet gezegd dat laden met 11 kW helemaal niks doet. Als jij 1,5 uur laadt met 11 kW is er zeker effect.
Het effect bij 22 kW is veel groter. In ruim een half uur tot 40 minuten is de re-gen volledig beschikbaar.
Goh, in de winter heb je de eerste 40 kilometer toch een verhoogd verbruik door de koudere temperaturen. Als je dat kan terugbrengen tot 20km of zelfs niks, dan scheelt dat toch wat. Dat boeit niet als je maar 40 km op een dag doet, maar wel als je 400km moet doen.Hoe dan ook, met het bereik van een model 3 zou ik hier niet eens aan gaan beginnen, dat voorverwarmen.
Deze was het. "Vrijwel". Wim, ik geloof je nog steeds!Ik laad met 22 kW. Dan is na een half uur laden in de ochtend vrijwel de gehele regen beschikbaar. Zelfs een kwartier met 22 kW laden levert al een merkbare toename van de regen op. Met 11 kW, ik heb dat vier jaar gedaan, is het effect vrijwel nihil.
Ik heb niet gezegd dat laden met 11 kW helemaal niks doet. Als jij 1,5 uur laadt met 11 kW is er zeker effect.
Het effect bij 22 kW is veel groter. In ruim een half uur tot 40 minuten is de re-gen volledig beschikbaar.
Ik heb nu 1 winter de MS bereden (huh?) en zonder wetenschappelijke onderbouwing denk ik dat het verlies op een lange afstand niet het gevolg is van een koude accu maar veeleer van de omgevingstemperatuur. Op korte stukken is het idd een ramp. Even op en neer naar de Lidl, 2 km, kost in de winter al snel 8 km. Rij ik naar het werk (90 km) dan is het gemiddelde 215 tegen nu 190. Tsja. Wie het weet mag het zeggen!Goh, in de winter heb je de eerste 40 kilometer toch een verhoogd verbruik door de koudere temperaturen. Als je dat kan terugbrengen tot 20km of zelfs niks, dan scheelt dat toch wat. Dat boeit niet als je maar 40 km op een dag doet, maar wel als je 400km moet doen.