Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Wat als... de wagen zichzelf afsluit - met de kleine op de achterbank

This site may earn commission on affiliate links.
Heb ik ook al gehad met een loaner, dus geen reservesleutel of toegang via de app. De fob lag gewoon op de "jachtvloer" maar bleek onzichtbaar voor de auto... zijn ze van het SEC met de reservesleutel moeten komen!
De app is gewoon broodnodig als oplossing voor dergelijke "imperfecties".

Das toch raar met een loaner......het is mij ook overkomen met een loaner (nota bene bij het verzamelen bij de voetbal voor een uitwedstrijd op de parkeerplaats). De loaner werd gewoon op afstand door het service center geopend........(gaf vele verbaasde gezichten van de omstanders)
 
  • Like
Reactions: S-19910
Das toch raar met een loaner......het is mij ook overkomen met een loaner (nota bene bij het verzamelen bij de voetbal voor een uitwedstrijd op de parkeerplaats). De loaner werd gewoon op afstand door het service center geopend........(gaf vele verbaasde gezichten van de omstanders)

Net deze externe hulp door derden is een van de grootste security issues in de IT wereld. Ik begrijp eerlijk gezegd niet dat ze dit zomaar mogen doen.
 
Voor een loaner kan ik nog begrijpen dat ze het recht tot controle behouden. Maar op je eigen wagen is dat een andere zaak natuurlijk.
Steeds een beetje de afweging van juist wel of niet. Wat als je zo'n situatie zit (zoals ik op zondag) en dit snel even verholpen kan worden door het SEC...

Maar goed ik blijf het toch maar een beetje een raar verhaal vinden. Te meer omdat ik merk, na wat opzoekingswerk, er al cases gerapporteerd werden in 2014 waarbij de wagen zichzelf afsloot met de keyfob erin (zonder telefoon in de buurt).

Dit heb ik trouwens ook al voorgehad in de garage waar de sleutel iedere nacht gewoon in de wagen blijft liggen. Toen heb ik er verder geen aandacht aan gegeven omdat het zonder erg was en snel verholpen met de app.

Een verwittigd man...
 
Alarm werkt trouwens niet, denk ik, met automatische temperatuurbeveiliging
Klopt het is het een of het ander,..maar hoe gaat jouw verzekering ermee om als het alarm uitstaat en er vind een inbraak of diefstal plaats? Die van mij keert niets meer uit.

de kids willen nog wel eens even 5 minuten met de gordels open in de auto blijven zitten omdat ik even snel een boodschap doe. Ik haal dan even het alarm eraf.
Maar ja, vergeet dan wel het er weer op te zetten voor niet nader te noemen tijdsbestek. Ik moet er niet aan denken dat ze de wagen dan meenemen.

Accepteer je dit risico?
 
Net deze externe hulp door derden is een van de grootste security issues in de IT wereld. Ik begrijp eerlijk gezegd niet dat ze dit zomaar mogen doen.

Ze stellen eerst een x aantal vragen om je identiteit te verifiëren voordat ze hem remote openen.
- wanneer je de wagen hebt gekocht
- hoeveel km er ongeveer op de wagen staat
- geboortedatum dacht ik
Wellicht uit te breiden met naam van je eerste huisdier, lagere school etcetera :)
 
  • Informative
Reactions: Rubinho
Je kan ook het "Tilt" alarm uitzetten.
Dan reageert het alarm niet op bewegingen in de auto. En wanneer auto volgende keer vergrendeld springt dit automatisch opnieuw aan.

Tilt alarm kan je dus niet definitief uitzetten.
Tilt is het afsleep alarm, als de auto schuin komt te staan doordat de voor of achterwielen de lucht in gaan.
Maar bij tesla is dat een gecombineerde setting: tilt/intrusion, waarbij intrusion de bewegingssensor is
 
Het lijkt ook keyfob gerelateerd. Mijn vorige Tesla MS ging altijd open als ik de fob in de auto had liggen. Tot dat ik issues had met de key fob en toen ben ik simpelweg de 2e (reserve) keyfob gaan gebruiken. En toen ging het fout want toen kreeg ik de auto dus niet meer open met een druk op de deurklink..... Telefoon ook in de auto. Maar gelukkig had mijn zoon ook de Tesla app op zijn telefoon en konden we de auto openen. Nieuwe batterij in de originele keyfob en het werkte weer als van ouds en die weer gaan gebruiken. Heel bijzonder
 
Das toch raar met een loaner......het is mij ook overkomen met een loaner (nota bene bij het verzamelen bij de voetbal voor een uitwedstrijd op de parkeerplaats). De loaner werd gewoon op afstand door het service center geopend........(gaf vele verbaasde gezichten van de omstanders)

Klopt, maar remote access stond blijkbaar af dus het sec kon er met de app niet snel bij. Dan had het via trumpstates gemoeten om toegang te krijgen tot de wagen maar met het sec op een km afstand bleek de goeie ouwe reservesleutel brengen toch de snelste oplossing...
 
Maar goed ik blijf het toch maar een beetje een raar verhaal vinden. Te meer omdat ik merk, na wat opzoekingswerk, er al cases gerapporteerd werden in 2014 waarbij de wagen zichzelf afsloot met de keyfob erin (zonder telefoon in de buurt).

Dit heb ik trouwens ook al voorgehad in de garage waar de sleutel iedere nacht gewoon in de wagen blijft liggen. Toen heb ik er verder geen aandacht aan gegeven omdat het zonder erg was en snel verholpen met de app.

Een verwittigd man...

Niet echt veilig, toch?
 
Niet echt veilig, toch?

De garage is inpanding onder het huis (kelder) - lijkt me gewoon gedekt in de diefstalverzekering, neen?
Of de sleutel dan ergens in huis ligt of in de auto maakt mijn inziens geen verschil. Als ze voor de wagen komen heb ik liever dat ze me niet komen opzoeken in de slaapkamer en gewoon de wagen zo meenemen - heb niet graag dat ze me wakker maken midden in de nacht ;-)
 
  • Informative
Reactions: Xfrank