You can install our site as a web app on your iOS device by utilizing the Add to Home Screen feature in Safari. Please see this thread for more details on this.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Ahum... mijn reactie, inclusief , was gericht aan robertvg... niet aan Hans.
We hebben gewoon geconstateerd, even los van alle onderliggende en achterliggende feiten en veronderstellingen, dat bij hetzelfde gebruik er na het rijden van de afstand van 245 km er nog 60 km restte. Bij elkaar 325 km en dat onder omstandigheden waarin de drie Tesla's een totale range van 381 (voor de S75) tot 454 km (voor de X 100D) laten zien.
Hans & team hebben het verbruik afgelezen in de auto. Daarmee kan ik het eerlijk gezegd geen test noemen; het zijn verschillende boordcomputers die het verbruik berekenen.
#Dabbedoelikmaar-niemandiehetweet.Mijn eigen Model S100D geeft steevast een lager gebruik aan in het display dan wat ik moet bijladen, cq de afname in energie%. Misschien is de i-Pace wel nauwkeuriger....
Ik ben in dienst van het GR/GL*-concernGoh... het lijkt hier wel dat je stiekem in dienst bent bij het VW-concern of zo... of bij Jaguar...
Hans, rustig, denk aan je bloeddruk!Gaan we weer op die tour? Dit is serieus. We hebben gewoon geconstateerd, even los van alle onderliggende en achterliggende feiten en veronderstellingen, dat bij hetzelfde gebruik er na het rijden van de afstand van 245 km er nog 60 km restte. Bij elkaar 325 km en dat onder omstandigheden waarin de drie Tesla's een totale range van 381 (voor de S75) tot 454 km (voor de X 100D) laten zien. Voor velen is dit niet relevante informatie als hun rijprofiel deze omstandigheden niet kent en men kortere afstanden rijdt en vaker kan laden.
Ik heb dit zojuist nog even benadrukt onderaan in het verslag.
Overigens is veel van de kritiek die ik krijg gericht op het niet noemen van de laadproblematiek, geen 3 fase, nog (schijnt met update van 70 naar 100Kw te gaan binnenkort) niet echt snelladen en (nog, want dat verbetert zich wel) gebrekkige infra. Dat hebben we buiten de test gelaten hoewel het eigenlijk een nachtmerrie was, kan ik hier zeggen.
En natuurlijk kunnen er, zoals in de software/boordcomputer verschillen in de output optreden. Zoe het verschil een paar procent zijn dan zou het geen punt zijn maar een dergelijk groot verschil laat zich niet daarmee verklaren.
De Jaguar heeft tegen meerdere, toch echt wel bekende, aerodynamische principes gezondigd.
Eindelijk een goede review/vergelijking waarbij ook aandacht voor echte praktijk-range (ook hier duidelijk het verschil). belang van laadmogelijkheden en laadinfra. Complimenten voor auteur @roykleijwegt
Mooi ook dat hij tot nagenoeg precies dezelfde conclusie komt wat bereik betreft. Toch knap dat de 75D met een 17% kleinere batterij tussen 25 en 30% verder komt.
Volgens mij is Roy de enige (auto)journalist die TMC leest, erg onder de indruk Roy!Eindelijk een goede review/vergelijking waarbij ook aandacht voor echte praktijk-range (ook hier duidelijk het verschil). belang van laadmogelijkheden en laadinfra. Complimenten voor auteur @roykleijwegt
Daar is wel zeker aandacht aan geschonken. In het ontwikkel lab van Jaguar zullen zeker voorontwerpen staan die een vergelijkbaar lage luchtweerstand hebben als de Tesla. Maar ... die zijn volgens de Jaguar marketingmensen lelijk, niet des Jaguars', en dus niet te verkopen.ja, of wat klungelig van Jaguar dat ze daar zo weinig aandacht aan hebben geschonken -
Ik heb de I-Pace vorig jaar van mijn lijstje geschrapt nadat ik dit interview had gezien met de "product marketing director" Jaguar I-Pace Concept - Special | Autonieuws - AutoWeek.nl . Op 2:25 antwoordt hij op de vraag van Frank Jacobs over de grote luchtinlaat:Maar ... die zijn volgens de Jaguar marketingmensen lelijk, niet des Jaguars', en dus niet te verkopen.
De neus van de Model 3 wordt door velen als lelijk beschouwd. Maar deze neus is cruciaal in het verkrijgen van een zeer lage luchtweerstand. De neus is zo laag mogelijk en in het midden wordt de luchtstroom gescheiden en daarna zowel naar boven als naar beneden geleid.Ik heb de I-Pace vorig jaar van mijn lijstje geschrapt nadat ik dit interview had gezien met de "product marketing director" Jaguar I-Pace Concept - Special | Autonieuws - AutoWeek.nl . Op 2:25 antwoordt hij op de vraag van Frank Jacobs over de grote luchtinlaat:
"of course we don’t need it for cooling but it’s an important signature design cue for the Jaguar brand".
Ik maakte me, naar nu blijkt terecht, grote zorgen over de functionaliteit van de auto als dit soort marketing geleuter leidend gaat zijn bij een ontwerp.