Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Wat heb jij het laatst gekocht voor je Tesla Model 3

This site may earn commission on affiliate links.
In dit draadje is maanden geleden een aantal posts voorbij gekomen over de jack pads of een soort hockey pucks om de auto op de juiste plaats en manier op te krikken. Omdat ik deze nu nodig heb, heb ik de laatste dagen weer gezocht maar kan het niet (zo gauw) meer vinden. Waar hadden jullie de pads gekocht? Tesland verkoopt ze niet meer had ik al gezien.
 
Last edited:
In dit draadje is maanden geleden een aantal posts voorbij gekomen over de jack pads of een soort hockey pucks om de auto op de juiste plaats en manier op te krikken. Omdat ik deze nu nodig heb, heb ik de laatste dagen weer gezocht maar kan het niet (zo gauw) meer vinden. Waar hadden jullie de pads gekocht? Tesland verkoopt ze niet meer had ik al gezien.

Gewoon zelf maken, koop 4 hockeypucks bij Decathlon en 4 deurstoppers bij de bouwmarkt. 4 schroeven erdoor en klaar ben je voor 15 euro.

Artistiek opgestapeld:
IMG_20190313_181029.jpg

Dit weekend heb ik trouwens de Z-rubbers en P-rubbers (Amazon.de) voor de deuren alsook de whisperkit V2 (Ebay) voor het glazen dak ontvangen en gemonteerd.
Ik heb nog geen wetenschappelijke metingen gedaan v.w.b. geluidsniveau en ik denk dat ik dat ook niet ga doen :p
Door de deurrubbers zal de binnenkant van de deuren in ieder geval schoner blijven.
 
Last edited:
Gewoon zelf maken, koop 4 hockeypucks bij Decathlon en 4 deurstoppers bij de bouwmarkt. 4 schroeven erdoor en klaar ben je voor 15 euro.

Artistiek opgestapeld:
View attachment 422040

Dit weekend heb ik trouwens de Z-rubbers en P-rubbers (Amazon.de) voor de deuren alsook de whisperkit V2 (Ebay) voor het glazen dak ontvangen en gemonteerd.
Ik heb nog geen wetenschappelijke metingen gedaan v.w.b. geluidsniveau en ik denk dat ik dat ook niet ga doen :p
Door de deurrubbers zal de binnenkant van de deuren in ieder geval schoner blijven.
Het scheelt 6db, zeker de moeite om het te doen
 
Gewoon zelf maken, koop 4 hockeypucks bij Decathlon en 4 deurstoppers bij de bouwmarkt. 4 schroeven erdoor en klaar ben je voor 15 euro.

Artistiek opgestapeld:
View attachment 422040

Dit weekend heb ik trouwens de Z-rubbers en P-rubbers (Amazon.de) voor de deuren alsook de whisperkit V2 (Ebay) voor het glazen dak ontvangen en gemonteerd.
Ik heb nog geen wetenschappelijke metingen gedaan v.w.b. geluidsniveau en ik denk dat ik dat ook niet ga doen :p
Door de deurrubbers zal de binnenkant van de deuren in ieder geval schoner blijven.
Dank voor de tip.
 
5A8B00D6-19FC-46FE-A02A-6F4E1E367E16.jpeg
1ED38CE8-0627-4474-94F4-BB9B51E59B01.jpeg


Voor gedaan en blijft schoon.

888EA75F-1B0F-476E-A748-91B34C08A2C2.jpeg


Achter nog niet ( ondertussen ook gedaan ) en daar nog vies.


Gewoon zelf maken, koop 4 hockeypucks bij Decathlon en 4 deurstoppers bij de bouwmarkt. 4 schroeven erdoor en klaar ben je voor 15 euro.

Artistiek opgestapeld:
View attachment 422040

Dit weekend heb ik trouwens de Z-rubbers en P-rubbers (Amazon.de) voor de deuren alsook de whisperkit V2 (Ebay) voor het glazen dak ontvangen en gemonteerd.
Ik heb nog geen wetenschappelijke metingen gedaan v.w.b. geluidsniveau en ik denk dat ik dat ook niet ga doen :p
Door de deurrubbers zal de binnenkant van de deuren in ieder geval schoner blijven.
 
Gewoon zelf maken, koop 4 hockeypucks bij Decathlon en 4 deurstoppers bij de bouwmarkt. 4 schroeven erdoor en klaar ben je voor 15 euro.

Artistiek opgestapeld:
View attachment 422040

Dit weekend heb ik trouwens de Z-rubbers en P-rubbers (Amazon.de) voor de deuren alsook de whisperkit V2 (Ebay) voor het glazen dak ontvangen en gemonteerd.
Ik heb nog geen wetenschappelijke metingen gedaan v.w.b. geluidsniveau en ik denk dat ik dat ook niet ga doen :p
Door de deurrubbers zal de binnenkant van de deuren in ieder geval schoner blijven.

Heb je links naar de rubbers die je via amazon.de hebt gekocht?
 
Gewoon zelf maken, koop 4 hockeypucks bij Decathlon en 4 deurstoppers bij de bouwmarkt. 4 schroeven erdoor en klaar ben je voor 15 euro.

Artistiek opgestapeld:
View attachment 422040

Dit weekend heb ik trouwens de Z-rubbers en P-rubbers (Amazon.de) voor de deuren alsook de whisperkit V2 (Ebay) voor het glazen dak ontvangen en gemonteerd.
Ik heb nog geen wetenschappelijke metingen gedaan v.w.b. geluidsniveau en ik denk dat ik dat ook niet ga doen :p
Door de deurrubbers zal de binnenkant van de deuren in ieder geval schoner blijven.

Ok, maar is t nou echt een groot verschil? Of minimaal.
 
Ik merk niet heel veel verschil qua geluid. Het meeste dat ik hoor is windgeruis bij de ramen en dat is niet veranderd.
De whisperkit zou ik op hoge snelheid moeten testen (140+ km/u) maar daar heb ik nog geen gelegenheid toe gehad.

Ik overweeg ook een deurrubber setje maar nu ik er specifiek op let, is inderdaad het meeste geluid (los van de banden) inderdaad wind aan bovenzijde glas/ramen, daar gaan deurrubbers niks aan veranderen....

Ik heb wel de noise-reduction kit voorruit/dak geinstalleerd afgelopen weekend. Nu 300-400 km gereden en kan niet zeggen dat ik verschil merk, maar placebo effect is ook altijd fijn voor de geruststelling van de innerlijke autist
 
Iemand hier die al een zonnescherm gekocht heeft. Heeft het zin? Ik merk dat mijn M3 in de zon geparkeerd vrolijk staat te blazen. In de instellingen staan de opties voor oververhittingsbescherming in grijs dus ik kan ze niet wijzigen. Iemand dezelfde ervaring?
 
Ik merk niet heel veel verschil qua geluid. Het meeste dat ik hoor is windgeruis bij de ramen en dat is niet veranderd.
De whisperkit zou ik op hoge snelheid moeten testen (140+ km/u) maar daar heb ik nog geen gelegenheid toe gehad.

Ja geluid en de Model 3 is op fora al veel over gemopperd, gepost etc etc... Wij hebben al vrij snel na komst van ons wereldwonder via Herbie de M3NR-Kit ( Model 3 Noise Reduction Kit... jawel.. ) geïnstalleerd, ( soort gelast bindband in de gleuf van het dakraam ) ook al een keer vervangen ( Herbie bedankt ) er een hoop testjes met een dB-meter aan besteed ( die post met dB getallen is nog wel te vinden hier ergens.. ), ook met een Tesla monteur een aparte testrit gemaakt en ik en echtgentote zijn 'samen' ( geluid testen en bespreken moet je niet alleen doen... :rolleyes: ) stap voor stap tot de conclusie gekomen, dat de hoeveelheid wind én windrichting hét verschil maken... Tja en verder de rubbers met een deurrubberstick goed onderhouden, zodat ze max aansluiten. Dat is natuurlijk altijd goed.

PS... andere parameters zijn denk ik ook:
ja / nee nieuwe banden ( meestal wel bij de M3 rijders nu ) + weinig km's nog, soort asfalt, droog / nat wegdek, snelheid uiteraard, 18" Michelin (met het bekende schuimrubber erin ) of wellicht 19" Hankook ... etc etc....