Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Wat heb jij het laatst gekocht voor je Tesla Model 3

This site may earn commission on affiliate links.
Iemand hier die al een zonnescherm gekocht heeft. Heeft het zin? Ik merk dat mijn M3 in de zon geparkeerd vrolijk staat te blazen. In de instellingen staan de opties voor oververhittingsbescherming in grijs dus ik kan ze niet wijzigen. Iemand dezelfde ervaring?

Oververhittingsbescherming staat altijd aan als tilt/intrusion aan staat. Geen idee wat het verband is eigenlijk.
 
Iemand hier die al een zonnescherm gekocht heeft. Heeft het zin? Ik merk dat mijn M3 in de zon geparkeerd vrolijk staat te blazen. In de instellingen staan de opties voor oververhittingsbescherming in grijs dus ik kan ze niet wijzigen. Iemand dezelfde ervaring?
Mijn M3 staat ook lekker te bakken in de zon. Regelmatig raadpleeg ik de app. Vaak is de binentemperatuur 53 tot 55 graden. Dan loop ik even naar buiten doe de deuren open en doe de tegenover gestelde deuren even open en met een gooi dicht. Maar dat helpt maar voor een paar minuten. Dus ook ik zit naar een oplossing te zoeken.
En als ik ga rijden doe ik niet de AC aan, maar doe de raampjes open, dan valt het op een gegeven moment ook wel mee. Maar de stoel en het stuur blijven wel lekker heet. Bijna niet om aan te raken.

Dit valt mij wel tegen van Tesla, temeer omdat zij weten hoe heet het kan worden in California. Mijn Vroegere Toyota Auris was op dit punt veel beter.
 
Model 3 rond de 45-50 in de zon..... de i3 ernaast is ook heet van binnen, beide kan ik via de app koelen of niks doen instappen en airco aan...... model 3 doet dat veel sneller en beter (gewoon paar minuten airco aan via de app en klaar). Kost wat kw....wel gemak (kan met een EV... ICE wat lastiger).
 
Last edited:
  • Like
Reactions: M.W.
Het scheelt 6db, zeker de moeite om het te doen

Weet je wel hoeveel 6db is ? Echt niet .....
Overigens vindt ik zelf de banden ook behoorlijk aanwezig op bepaald wegdek (soms gewoon stil en soms een partij herrie).
Die dakrubbers ga ik wel eens testen, die deurrubbers zullen zeker wat doen, maar ziet er zo kit-car montage uit, dus wacht wel op profi set (seamless met "geleiding" zodat ze super strak zitten). Dit doet me beetje denken aan van die raamtochtstrips op rol monteren....

En wat laatst gekocht (on-topic): 7m laadkabel (al zal ik die zelden gebruiken denk ik, meer soort backup).
 
Last edited:
  • Like
Reactions: DeHakkelaar
Voor de aflevering afgelopen zaterdag had ik al het een en ander besteld en geleverd gekregen.

Inmiddels gemonteerd:
- naafdoppen en wielmoer covers in plaats van de aero wieldoppen,
- ventieldopjes met Tesla logo :rolleyes:,
- deurknop labeltjes (stickertjes op de knoppen voor de deuren van binnenuit te openen),
- rubber matjes in de opbergvakken en bekerhouders,
- afdichtingsrubber in de naad rond het voorste dak paneel.

Nog te monteren:
- screen protector,
- extra rubbers in de deuren.

Besteld en onderweg:
- sportpedalen en voetsteun,
- organizer/bakje voor het voorste opbergvak (het vak voor de bekerhouders),
- organizer voor de truck,
- wrap voor de middenconsole.

En verder moet er ook nog:
- een lakbehandeling en verzegeling worden uitgevoerd, waarschijnlijk een ceramic coating,
- de ruiten getint worden, in ieder geval de achterste zijruiten en de achterruit en ik twijfel nog over de voorste zijruiten.
 
  • Like
Reactions: M.W.
Weet je wel hoeveel 6db is ? Echt niet .....
Overigens vindt ik zelf de banden ook behoorlijk aanwezig op bepaald wegdek (soms gewoon stil en soms een partij herrie).
Die dakrubbers ga ik wel eens testen, die deurrubbers zullen zeker wat doen, maar ziet er zo kit-car montage uit, dus wacht wel op profi set (seamless met "geleiding" zodat ze super strak zitten). Dit doet me beetje denken aan van die raamtochtstrips op rol monteren....

En wat laatst gekocht (on-topic): 7m laadkabel (al zal ik die zelden gebruiken denk ik, meer soort backup).
Ik vind ook met name de banden de herrie maken afhankelijk van het wegdek. Weinig isolatie.
Ipv de standaardbaarden heb ik all seasons en dat maakt het wel een stukje beter.
Rubbers in de deuren lijken mij dan ook niet veel te helpen tegen geluid.
 
  • Ik vind ook met name de banden de herrie maken afhankelijk van het wegdek. Weinig isolatie.
    Ipv de standaardbaarden heb ik all seasons en dat maakt het wel een stukje beter.
    Ook ik vind het bandengeruis van de Model 3 (standaard Michelin 18” banden, TO, dus incl schuimrubber) erg storend en wat vooral opvalt is het grote verschil tussen de verschillende soorten asfalt. Soms stil, soms heel rumoerig. Ik vind het bandengeluid ook minder, nu het zo warm is. Herkennen meer mensen dit?
    Ik erger mij er zo aan dat ik serieus op zoek ga naar methoden om met name de voorkant beter te isoleren. Heb wel wat gevonden op het Amerikaanse deel van het forum, maar veel is het niet. Nog tips voor geluidsisolatie?
    Misschien is het waard een apart draadje er voor te openen.
 
Mijn M3 staat ook lekker te bakken in de zon. Regelmatig raadpleeg ik de app. Vaak is de binentemperatuur 53 tot 55 graden. Dan loop ik even naar buiten doe de deuren open en doe de tegenover gestelde deuren even open en met een gooi dicht. Maar dat helpt maar voor een paar minuten. Dus ook ik zit naar een oplossing te zoeken.
En als ik ga rijden doe ik niet de AC aan, maar doe de raampjes open, dan valt het op een gegeven moment ook wel mee. Maar de stoel en het stuur blijven wel lekker heet. Bijna niet om aan te raken.

Dit valt mij wel tegen van Tesla, temeer omdat zij weten hoe heet het kan worden in California. Mijn Vroegere Toyota Auris was op dit punt veel beter.


Dit lijkt mij een mooi afgewerkte oplossing?

zonnescherm Model 3
 
Ik overweeg ook een deurrubber setje maar nu ik er specifiek op let, is inderdaad het meeste geluid (los van de banden) inderdaad wind aan bovenzijde glas/ramen, daar gaan deurrubbers niks aan veranderen....

Ik heb wel de noise-reduction kit voorruit/dak geinstalleerd afgelopen weekend. Nu 300-400 km gereden en kan niet zeggen dat ik verschil merk, maar placebo effect is ook altijd fijn voor de geruststelling van de innerlijke autist
Meten is weten!
 

  • Ook ik vind het bandengeruis van de Model 3 (standaard Michelin 18” banden, TO, dus incl schuimrubber) erg storend en wat vooral opvalt is het grote verschil tussen de verschillende soorten asfalt. Soms stil, soms heel rumoerig. Ik vind het bandengeluid ook minder, nu het zo warm is. Herkennen meer mensen dit?
    Ik erger mij er zo aan dat ik serieus op zoek ga naar methoden om met name de voorkant beter te isoleren. Heb wel wat gevonden op het Amerikaanse deel van het forum, maar veel is het niet. Nog tips voor geluidsisolatie?
    Misschien is het waard een apart draadje er voor te openen.
Precies wat ik ook ervaar met de Michelins onder mij MS. Conti was veel stiller.
 
Screen-Shot-2017-06-30-at-4.23.24-PM-940x616.png


Eerder iets voor de nieuwe model S?
 
Over smaak valt..............

Een vroegere vriend was er ook weg van. Mij deed de auto niets; anders dan een normaal gebruiksitem net zoals een Autobianchi.

Maar afgelopen dagen vier Ice hockey pucks, 4 deurstoppers en 4 schroefjes gekocht. Heb dus nu ' liftbeschermers'.