Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Wat heb jij het laatst gekocht voor je Tesla Model 3

This site may earn commission on affiliate links.
Ook ik heb die matten, maar dan met de naam van de auto alleen voorin, en zal morgen (na het wassen van de auto, want dat heeft vandaag weinig zin) de aero's verwijderen (tot aan de winter ga ik zonder rijden) en centercaps plus lugnutcovers plaatsen die passen bij velg en auto

IMG_2526.jpg
IMG_2527.jpg
 
Via marktplaats trof ik bij Grandado een aanbieding aan van
SanDisk SDWS4 Sluit Draadloze Stok USB Flash Drive 64 gb voor € 25,49 ik koop deze voor de app SentryView: For Tesla Cars
Op de site van Grandado kon ook 128 GB geselecteerd worden voor dezelfde prijs, maar eens zien wat er nu binnenkomt 16, 32 , 64 of 128gb
Het is een gokje want deze winkel heeft slechte reviews...;)
 
Last edited:
Hallo allemaal

Ik heb de hub cap set gekocht bij Tesla (heb de wagen nog niet maar soit ) maar ik vroeg me af of je de aero “deksels” er ook gewoon terug over kan plaatsen zonder de set te verwijderen.

Dan nog een andere vraag. Als je 19 inch velgen hebt, zit er in het midden zo een zwarte cover op.
Ik vroeg me af of je zoiets ook hebt voor de standaard velgen. (awd lr) Ik heb al rondgekeken maar tot hiertoe niets gevonden dus het zal waarschijnlijk niet bestaan.

Jan
 
Die matten van Tesla zijn zeer dun.

Ja klopt maar dat is toch geen probleem hoef er niet op te lopen en te springen op mijn blote voeten om dan terug te veren? Ze moeten voor mij althans alleen mooi zijn en makkelijk schoon te maken zijn als ze vies zijn. de sterkte ja na een paar jaar moet je toch nieuwe kopen omdat ze niet meer mooi zijn. Althans is mijn ervaring bij mijn voorgaande auto’s.
 
  • Like
Reactions: DeHakkelaar
Voor de aflevering afgelopen zaterdag had ik al het een en ander besteld en geleverd gekregen.

Inmiddels gemonteerd:
- naafdoppen en wielmoer covers in plaats van de aero wieldoppen,
- ventieldopjes met Tesla logo :rolleyes:,
- deurknop labeltjes (stickertjes op de knoppen voor de deuren van binnenuit te openen),
- rubber matjes in de opbergvakken en bekerhouders,
- afdichtingsrubber in de naad rond het voorste dak paneel.

Nog te monteren:
- screen protector,
- extra rubbers in de deuren.

Besteld en onderweg:
- sportpedalen en voetsteun,
- organizer/bakje voor het voorste opbergvak (het vak voor de bekerhouders),
- organizer voor de truck,
- wrap voor de middenconsole.

En verder moet er ook nog:
- een lakbehandeling en verzegeling worden uitgevoerd, waarschijnlijk een ceramic coating,
- de ruiten getint worden, in ieder geval de achterste zijruiten en de achterruit en ik twijfel nog over de voorste zijruiten.


Inmiddels bijna alles geleverd en gemonteerd. Gisteren in Someren de ruiten laten tinten, naast de zijruiten en achterruit ook een zonneband op de voorruit laten plaatsen waar ikzelf erg tevreden over ben, ziet er moo uit (vind ikzelf in ieder geval) en ook prettig met iets lager staande zon
20190721_095920782_iOS.jpg


Nu nog de ceramic lak coating, die staat voor begin augustus gepland.
 

Attachments

  • 20190721_095946477_iOS.jpg
    20190721_095946477_iOS.jpg
    439.5 KB · Views: 103
  • 20190721_100048330_iOS.jpg
    20190721_100048330_iOS.jpg
    483.7 KB · Views: 103
Inmiddels bijna alles geleverd en gemonteerd. Gisteren in Someren de ruiten laten tinten, naast de zijruiten en achterruit ook een zonneband op de voorruit laten plaatsen waar ikzelf erg tevreden over ben, ziet er moo uit (vind ikzelf in ieder geval) en ook prettig met iets lager staande zon
View attachment 432301

Nu nog de ceramic lak coating, die staat voor begin augustus gepland.

Nice, zo wil ik de mijne ook! Heb je info over waar je het laten doen hebt? (Adres + eventuele prijs indicatie + duur van heel de operatie)

Edit: heb het reeds gevonden
 
Nice, zo wil ik de mijne ook! Heb je info over waar je het laten doen hebt? (Adres + eventuele prijs indicatie + duur van heel de operatie)

Edit: heb het reeds gevonden
Mooi dat je het gevonden hebt, ik had het adres ook via dit forum gevonden. Ik heb de auto om 9 uur gebracht en om 12 uur was ie klaar, en in de tussentijd heb ik een leenauto mee gehad. Super service!
Ik weet niet of ik de prijzen hier mag posten maar volgens mij werken ze met standaard prijzen, ook reageren ze in ieder geval snel en duidelijk via email.
 
  • Like
Reactions: JanG007
Waarom rijd je in de zomer zonder aero’s?
Bijna goed is:
Waarschijnlijk omdat de range in de zomer veeeeel meer als genoeg is. En je in de winter wel wat aan range verliest door verwarming etc.
Maar in de zomer is de luchtweerstand sowieso een stuk kleiner dan in de winter en valt die paar % vrijwel weg. Verder zijn de aerocovers veel makkelijk te reinigen dan het aluminium eronder (zout!!!)
 
Hoeveel verschil hebben we het dan over?
De weerstandskracht die bij beweging op het voorwerp werkt is bij benadering te berekenen met onderstaande formule:

9aefe90983174c6ef1bc965d5ccb2de3.png


waarin:
F = kracht die op het voorwerp werkt tijdens de beweging
ρ = dichtheid van de stof waarin het voorwerp zich voortbeweegt
v = relatieve snelheid van het voorwerp ten opzichte van het medium waarin het voorwerp beweegt
A = geprojecteerde oppervlakte van het voorwerp loodrecht op de bewegingsrichting, gelijk aan (π x d2)/4
d = kaliber (bij munitie) of breedte van het voorwerp
Cw = weerstandscoëfficiënt afhankelijk van de vorm van het voorwerp


Even kijken wat temperatuur doet maar dat is meer dan je zou denken.
(Dat geldt uiteraard voor de hele auto; luchtweerstand neemt toe)

@Wim S. weet hier alles van
 
Last edited:
De weerstandskracht die bij beweging op het voorwerp werkt is bij benadering te berekenen met onderstaande formule:

9aefe90983174c6ef1bc965d5ccb2de3.png


waarin:
F = kracht die op het voorwerp werkt tijdens de beweging
ρ = dichtheid van de stof waarin het voorwerp zich voortbeweegt
v = relatieve snelheid van het voorwerp ten opzichte van het medium waarin het voorwerp beweegt
A = geprojecteerde oppervlakte van het voorwerp loodrecht op de bewegingsrichting, gelijk aan (π x d2)/4
d = kaliber (bij munitie) of breedte van het voorwerp
Cw = weerstandscoëfficiënt afhankelijk van de vorm van het voorwerp


Even kijken wat temperatuur doet maar dat is meer dan je zou denken.
(Dat geldt uiteraard voor de hele auto; luchtweerstand neemt toe)

Die formule heb je zo te zien niet nodig.
Alle variabelen blijven namelijk hetzelfde op ρ (rho) na.
Dus als je het verschil in ρ weet, weet je ook het verschil in kracht (F) die nodig is (linear verband).

Wat ik dus concreet zou willen weten is hoeveel ρ verschilt in de winter tov de zomer?