Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Wat heb jij het laatst gekocht voor je Tesla Model 3

This site may earn commission on affiliate links.
Die formule heb je zo te zien niet nodig.
Alle variabelen blijven namelijk hetzelfde op ρ (rho) na.
Dus als je het verschil in ρ weet, weet je ook het verschil in kracht (F) die nodig is (linear verband).

Wat ik dus concreet zou willen weten is hoeveel ρ verschilt in de winter tov de zomer?
Temperatuur (°C) Luchtdichtheid van droge lucht (kg/m³)
-15 1,368
-10 1,342
-5 1,317
0 1,292
5 1,269
10 1,247
15 1,225
20 1,204
25 1,184
30 1,165
Dus verschil in luchtweerstand bij 20 graden temperatuurverschil is al bijna 10%!
 
Temperatuur (°C) Luchtdichtheid van droge lucht (kg/m³)
-15 1,368
-10 1,342
-5 1,317
0 1,292
5 1,269
10 1,247
15 1,225
20 1,204
25 1,184
30 1,165
Dus verschil in luchtweerstand bij 20 graden temperatuurverschil is al bijna 10%!

10% is een redelijk verschil. In beide gevallen zal echter waarschijnlijk niet dezelfde luchtvochtigheid heersen, als in een hogere luchtvochtigheid in de zomer. Dit zal het cijfer ongetwijfeld nog wat beïnvloeden.
 
Is dat het gehele setje van tesland, of los aangeschaft via aliexpress oid? Kan me voorstellen dat tesland een setje samen heeft gesteld wat probleemloos werkt?
Nee, gasveren van Amazon.com een het trekveertje zoals gezegd uit een bak met veren op m'n werk. Vrijdag het veertje omgeruild voor een iets sterkere en kortere. Sluiten gaat nog net zo makkelijk maar probleem lijkt verholpen.
 
Na de aflevering van onze zwarte Model 3 LR AWD op 26 juni reeds geplaatst of gemonteerd:

Tesla All-weather cargo matten voor frunk en trunk
  • luxe velours matten van Just Carpets
  • lakwerk (na correctie/polijsten) voorzien van Gyeon Quartz keramische coating bij Maxime Car Cleaning in Wassenaar
  • lampjes trunk vervangen (kunnen we ook in het donker iets zien)
  • console organizer
  • ventieldopjes met Tesla logo

Besteld en onderweg:
  • rubbers voor in deuren
  • rubber voor naad rond voorste dakpaneel
  • wireless charger
  • 2 inserts voor bekerhouders
  • 18'' Aero velgen met Pirelli winter Sottozero banden (via SeC Den Haag)
Voor ons is de auto nu helemaal af.
 
  • Like
Reactions: M.W.
Bedoel een ´decal´/sticker erop a la Model 3 vinyl carbon look deurgreep wrap

Dit is een soort dikke sticker die je op de deurgreep plakt zo te zien. Heb zelf ook dit soort stickers gehad voor op de naafkappen, mijn ervaring ermee was niet goed, liet al snel los. Ik zou bij de deurgrepen echt voor een wrap gaan. Dit is prima zelf te doen met een goede kwaliteit wrap.


Deze stickers zou je kunnen doen maar je blijft bij de emblemen wel wat chroom zien, vraag is of je dat erg vindt.
 
Niet echt voor de model 3.
Originele mini supercharger van Tesla om de telefoon op te laden.
Niet geprint maar mooi afgewerkte spuitgietstukken.38€
20190724_102712.jpg
 
  • Like
Reactions: Arnout 2904
Niet mee gekregen wel kunnen bestellen, ik verwacht ze begin september.
Als het goed is wordt het deze set
Ik heb bij SeC Rotterdam aangegeven deze set ook te willen hebben maar wanneer deze set leverbaar zou zijn in NL kon geen enkele uitspraak over worden gedaan. September zou qua temperatuur te vroeg zijn. Gezien de lange doorlooptijden van alles bij Tesla hoop ik de set wel te hebben voordat ik op wintersport ga ..

Ik heb ook meteen de 18" sneeuwkettingen erbij laten zetten. Mocht iemand ze willen lenen, zelf heb ik ze maar 1 week nodig. PM maar bij interesse!
 
Telt bijna gekocht ook?

Even nagevraagd bij de SeC of de Tesla Sunshades van de US shop (Model 3 Glass Roof Sunshade) ook in NL leverbaar zijn, en binnen uurtje response, ter info:

"Deze zijn niet via de NL webshop verkrijgbaar maar wij kunnen ze wel voor u bestellen.
Levertijd is 3-5 werkdagen na opdracht."

1135833-00-B - M3 SUNSHADE FIXED GLASS - REAR

78.51

1135832-00-A - M3 Fixed Glass Sunshade, Front

70.25

( prijzen ex )
 
Telt bijna gekocht ook?

Even nagevraagd bij de SeC of de Tesla Sunshades van de US shop (Model 3 Glass Roof Sunshade) ook in NL leverbaar zijn, en binnen uurtje response, ter info:

"Deze zijn niet via de NL webshop verkrijgbaar maar wij kunnen ze wel voor u bestellen.
Levertijd is 3-5 werkdagen na opdracht."

1135833-00-B - M3 SUNSHADE FIXED GLASS - REAR

78.51

1135832-00-A - M3 Fixed Glass Sunshade, Front

70.25

( prijzen ex )

Hou er rekening mee dat het achterste scherm het HELE raam bedekt...ook het gedeelte waardoor je naar je achterburen tuurt ;). Tesland heeft ook een set...met een achterscherm die het onderste deel open laat ;).