Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Wat heb jij het laatst gekocht voor je Tesla Model S

This site may earn commission on affiliate links.
Heeft er intussen iemand passende zonneschermen voor de achterportieren gevonden?

Nee, maar ik heb vanmiddag bij Tintyourcar in Apeldoorn de ramen laten tinten. Voor 55, achterramen 30 en de klep 20%. Zo heb je toch nog een mooi verloop, (geen groot verschil tussen voor- en achterramen). 20% op de achterramen zou nog beter afschermen maar dat werd me te donker/lelijk/sjonnie.

Het is echt super netjes uitgevoerd voor zo ver ik nu heb kunnen zien.

71a89157bf2120437c8497a080a6e8ca.jpg


d029f6871fbf34bdff91bee780b32bef.jpg
 
Waarom helemaal in Apeldoorn? Je hebt binnen een straal van 15km meerdere topadressen hiervoor:confused:

I know, I know, maar ik was dit hele weekend in Zwolle en had eigenlijk alleen vandaag de tijd hiervoor (wilde het voor de vakantie volgende week geregeld hebben). Verschillende adressen aangesproken en deze meneer Eldert had tijd. Dus de keuze is dan snel gemaakt, en geen spijt van!
 
Heeft er intussen iemand passende zonneschermen voor de achterportieren gevonden?

LastNLSig heeft in het draadje over zijn avontuurlijke Turkije-reis zonneschermen vermeld. (draadje is een aanrader, dit is nog eens een rit naar onbekend terrein ver buiten het SuC-territorium)


Ik heb Daan gesproken voor zijn vertrek, en meen in een glimp gezien te hebben dat deze een Tesla-opschrift hadden; maar mogelijk was dat enkel voor de achterklep.
 
LastNLSig heeft in het draadje over zijn avontuurlijke Turkije-reis zonneschermen vermeld. (draadje is een aanrader, dit is nog eens een rit naar onbekend terrein ver buiten het SuC-territorium)

Ik heb Daan gesproken voor zijn vertrek, en meen in een glimp gezien te hebben dat deze een Tesla-opschrift hadden; maar mogelijk was dat enkel voor de achterklep.
Dank, volg dit draadje ook gretig. Ik ging er eigenlijk automatisch van uit dat het de achterruit en evt. het panodak betrof .. Zal hem nog eens vragen!
 
Er zijn helaas geen passende zonneschermen. Omdat de ruiten omlaag zakken bij het openen van de deur is het maar de vraag of je deze ooit zal vinden. Ramen tintje donkerder laten maken is prima oplossing. Grootste voordeel (vond ik vooral ook voor kleine kinderen), is dat goede folie ook het merendeel van de UV straling filtert.
 
Er zijn helaas geen passende zonneschermen. Omdat de ruiten omlaag zakken bij het openen van de deur is het maar de vraag of je deze ooit zal vinden. Ramen tintje donkerder laten maken is prima oplossing. Grootste voordeel (vond ik vooral ook voor kleine kinderen), is dat goede folie ook het merendeel van de UV straling filtert.
Ah ja, dat van die ramen die zakken, en dus het ontbreken van de bovenste stijl, daar had ik nog niet aan gedacht. Smaken verschillen; het tinten van de ramen vind ik niet mooi, anders was dat een prima oplossing. Ik ga wel van die schermpjes met zuignappen halen; ziet er wel niet uit maar is alleen voor onderweg in de vakantie.
 
Ah ja, dat van die ramen die zakken, en dus het ontbreken van de bovenste stijl, daar had ik nog niet aan gedacht. Smaken verschillen; het tinten van de ramen vind ik niet mooi, anders was dat een prima oplossing. Ik ga wel van die schermpjes met zuignappen halen; ziet er wel niet uit maar is alleen voor onderweg in de vakantie.
Als je het niet te donker tint, ziet het er wel mooi uit getinte ruiten!
 
Ik heb op mijn 2 laadlocaties rode CEE 32A stopcontacten geïnstalleerd. Met mijn Juice Booster heb ik zo een mobiel laadstation tot 22 kW. Om met de UMC te laden heb ik CEE 16 -> CEE 32 adapters nodig.
Ok, duidelijk. Dank. Zijn deze laders ook elders aanwezig in europa op publieke plekken? Oftewel is dit handig om bij je te hebben op een road trip? En heb je dan perse de juice booster nodig?
 
Ok, duidelijk. Dank. Zijn deze laders ook elders aanwezig in europa op publieke plekken?
Ja, rode CEE 32A wandcontacten komen overal voor.
Oftewel is dit handig om bij je te hebben op een road trip?
Ja, het is een goedkoop, handig klein verloopje (€ 40,00 ofzo) en kan soms van pas komen. Juist ook vanwege je volgende vraag.
En heb je dan perse de juice booster nodig?
Nee, je UMC met rode CEE 16A adapter doet het met zo'n verloopje ook op een CEE 32A wandcontact.
 
Ok, duidelijk. Dank. Zijn deze laders ook elders aanwezig in europa op publieke plekken? Oftewel is dit handig om bij je te hebben op een road trip? En heb je dan perse de juice booster nodig?

De UMC heeft een rode CEE 16A connector en die is iets kleiner dan de CEE 32A. Het is dus zeker handig om een verloop van 32A -> 16A te hebben zodat je de UMC zowel op 32A als 16A sockets kan gebruiken.

De Juice Booster heb ik gekocht om 2 redenen:
- omdat ik op 2 verschillende locaties moet kunnen laden is een vast 22 kW laadstation een dure oplossing (ik zou er 2 moeten aanschaffen), een draagbaar toestel is dus ideaal voor mij
- de UMC werkt niet wanneer er geen neuter aanwezig is en is ook wat gevoeliger wanneer de spanning laag of onregelmatig is; met een Juice Booster zijn er minder problemen