Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Wat heb jij het laatst gekocht voor je Tesla Model Y

This site may earn commission on affiliate links.
Lees ik het nu goed van de mudflaps:

Over dit item​

  • Tesla Model Y vuilvanger: het originele autodesign is hij compatibel met Tesla Model Y 2021, 2022, 2023 (Niet beschikbaar voor Tesla Model Y Berlijn 2024). Let op: controleer zorgvuldig de inbouwpositie, met name de vuilvanger achter
Wat kunnen we verwachten?
 
"Kickdown
[...] The power will be increased gradually in 2-3 seconds."

Ah, stond dat er altijd al bij? Dan heb ik dat gemist. Maar zo heb je er ook weinig aan. Kickdown moet je direct merken, anders is het al te laat. Waarschijnlijk kunnen ze het niet sneller regelen, net als het switchen van de regeneratie-sterkte wat ook een paar seconden duurt.

Maar toch ben ik wel benieuwd hoe Nick-m het in de praktijk ervaart. Scheelt mij weer testen.. ;)
 
Ik heb dit al een hele tijd actief. Werkt prima vind ik zelf. Ik kom eigenlijk nooit een situatie tegen waar ik meteen meer vermogen nodig heb, en wil ik een keer vlot weg bij het verkeerslicht geef ik even vol gas voordat ik stil kom te staan. Dan staat hij klaar om bij groen nog vlotter weg te rijden :)
 
Ah, stond dat er altijd al bij? Dan heb ik dat gemist. Maar zo heb je er ook weinig aan. Kickdown moet je direct merken, anders is het al te laat. Waarschijnlijk kunnen ze het niet sneller regelen, net als het switchen van de regeneratie-sterkte wat ook een paar seconden duurt.

Maar toch ben ik wel benieuwd hoe Nick-m het in de praktijk ervaart. Scheelt mij weer testen.. ;)
Je merkt dat de auto toch sneller optrekt, maar wel zo dat het te behappen is. Geleidelijk kan ook in 1 a 2 seconden zijn. Bevalt me toe nu toe fijn, die 2 keer dat het nodig was om sneller in te voegen of om het groene licht te halen.
 
  • Like
Reactions: PriOkkie
Ik rij zelf in Standard mode, maar mijn vrouw rijdt liever in Chill. Ook dan is die nog veel sneller dan haar auto. Zij heeft ook geen behoefte aan die Kickdown.

Zelf kreeg ik de feedback dat het voor passagiers rustiger aanvoelt als ik ook in Chill rijd. Hoewel ik persoonlijk er van overtuigd was met een fluwelen voet te rijden, blijkt het geschommel achterin best voelbaar te zijn. Zet ik hem in chill en regeneratie op 50%, dan geeft het ze veel meer een rustige comfortabele limousine-ervaring. Maar voor mezelf voelt het alsof de handrem er op staat, dus zodra de auto leeg is: Standard mode.

Al met al heb ik die Kickdown dus nooit getest.
 
  • Like
Reactions: MikerG_MC
Zelf kreeg ik de feedback dat het voor passagiers rustiger aanvoelt als ik ook in Chill rijd.
Ik denk dat het probleem met passagiers vooral veroorzaakt wordt doordat ze geen motor horen vertragen of versnellen.
Wat ze voelen gaat in tegen wat ze verwachten. Bij een ICE worden de hersenen er door het motorgeluid van verwittigd dat er een vertraging of versnelling zal komen. Dat helpt om het niet onaangenaam te vinden of niet ziek te worden.
Bij een ICE heb je dat ook als je leest in de wagen. Dan zie je een bocht niet aankomen en worden jouw hersenen niet voorbereid op wat ze gaan voelen.
Bij een EV is dat niet enkel in een bocht maar ook bij versnellingen of vertragingen dus en ook als je niet leest, want die snelheidswijzigingen zie je vaak als passagier niet visueel aankomen. In Chill worden die snelheidswijzigingen trager ingezet en dat inzetten wordt dan als verwittiging gecapteerd nog voor er gevoelseffecten zijn.
 
Ga je geen spijt van krijgen! Ik gebruik de frunk nu vrijwel dagelijks, terwijl ik hem voorheen weken niet opende.
Ik zou daar toch mee opletten. Ik weet niet of het in de MY ondertussen beter ontworpen is, maar in de MS was de frunk niet gemaakt om heel veel te gebruiken.
Meerderen hebben problemen gehad met een frunk die niet meer open ging. Bij de MS was er nog een plan B voor noodgevallen. Die optie is er bij de MY niet, bij mijn weten.
 
Ga je geen spijt van krijgen! Ik gebruik de frunk nu vrijwel dagelijks, terwijl ik hem voorheen weken niet opende.

ik gebruik de frunk In combinatie met de commander waarmee ik de frunk via mijn linkerdeurklink kan openen.
Ik gebruik de frunk bijna elke dag. Het is inderdaad gemakkelijker te bedienen nu. Ik denk dat ik de grendel een beetje heb verplaatst tijdens het opnieuw monteren. De openingen van het paneel aan beide zijden van mijn motorkap zijn niet langer gelijk. Ik overweeg om dit later in de week nog wat bij te stellen.
 
  • Like
Reactions: Kiprich