Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Wat heb jij het laatst gekocht voor je Tesla Model S

This site may earn commission on affiliate links.
Dank, volg dit draadje ook gretig. Ik ging er eigenlijk automatisch van uit dat het de achterruit en evt. het panodak betrof .. Zal hem nog eens vragen!

Heb inderdaad alleen de Tesla pano roof en achterklap zonneschermen.
Had geloof ik al ergens gemeld dat ik niet echt een fan ben van spullen op mijn zijruiten. Maar buiten dat hebben we de zonneschermen aan de zijkant ook niet echt gemist.
Zal vast nog wat schelen, maar over het algemeen hebben we het lekker koel gehad binnen. Airco doet het wat dat betreft prima.
 
Heb inderdaad alleen de Tesla pano roof en achterklap zonneschermen.
Had geloof ik al ergens gemeld dat ik niet echt een fan ben van spullen op mijn zijruiten. Maar buiten dat hebben we de zonneschermen aan de zijkant ook niet echt gemist.
Zal vast nog wat schelen, maar over het algemeen hebben we het lekker koel gehad binnen. Airco doet het wat dat betreft prima.
Bedankt voor de update. Voor mij zouden ze handig zijn om de zoninval wat te temperen, zodat mijn kids de film op hun Ipad nog een beetje kunnen zien. Mooiste oplossing is natuurlijk het wegwerken van de rolgordijntjes in de protieren, zoals ik in de Audi had.
Veel plezier nog in Turkije!

- - - Updated - - -

Ik heb van die ovale schermpjes met 1 zuignap in t midden. Werkt ook prima, komt alleen altijd langs de rand(en) wel wat zon langs.
Merci. Zal morgen even gaan shoppen bij de Halfords; zien wat het wordt.
 
Zelf heb ik mijn achterramen laten tinten. Dat scheelt veel zonlicht en warmte (heb ook kind achterin zitten).
Van binnenuit kun je nog zeer goed naar buiten kijken overigens - daarvoor hoef je het echt niet te laten.
Was 295 Euro kwijt bij Tinttotaal in Amsterdam. Dus daarvoor hoef je het ook niet te laten.
 
Ter voorkoming van misverstanden: die folie-boys rekenen in % transparantie.

Je voorste zijruiten hebben af fabriek 75% transparantie. Wettelijk moeten ze minstens 55% transparant zijn. Handhaving vindt plaats met 50% als grens, daaronder is het foute boel.

Je kunt dus (dat bedoelt Herbie ook) met een gerust hart 80% transparante folie op die ruiten (laten) plakken. Dan is het eindresultaat 80% x 75% = 60% resterende transparantie.

Ik heb de grens opgezocht en 70% transparante folie op die ruiten geplakt. (Achterruiten 40% transparant en achterklep 20% transparant, daar 'mag' alles.)
 
1af5db29c6b523f29839ac91604ef89b.jpg


Een mini Model S. Voor in de vitrine
 
Toen ik vorige weeg doodleuk tussen de soep en de petatten vertelde dat ik een nieuwe tesla had besteld, waren ze hier "not amused".:smile:
Ik moest dus al vrij vlug tot bekentenissen over gaan.
Deze dus gekocht op Ebay en vandaag binnen gekomen uit Engeland voor slechts 12€ incl.verzending.
20150821_175058.jpg

20150821_175240.jpg

dus kan toch nog mijn eigen tesla mee naar Noorwegen.
 
Toen ik vorige weeg doodleuk tussen de soep en de petatten vertelde dat ik een nieuwe tesla had besteld, waren ze hier "not amused".:smile:
Ik moest dus al vrij vlug tot bekentenissen over gaan.
Deze dus gekocht op Ebay en vandaag binnen gekomen uit Engeland voor slechts 12€ incl.verzending.
View attachment 91336
View attachment 91337
dus kan toch nog mijn eigen tesla mee naar Noorwegen.

Anke had er ook zo 2 meegebracht van de action: 1,40 €/st.