Ik heb exact dezelfde combinatie en super tevreden van! Stille band met veel grip, super in de sneeuwIk heb de Nokian WR snowproof P op een extra set Tesla 19" en dat bevalt prima.
You can install our site as a web app on your iOS device by utilizing the Add to Home Screen feature in Safari. Please see this thread for more details on this.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Ik heb exact dezelfde combinatie en super tevreden van! Stille band met veel grip, super in de sneeuwIk heb de Nokian WR snowproof P op een extra set Tesla 19" en dat bevalt prima.
19 inch hier. Hoe meer de band kan vervormen, hoe beter de lamellen werken, hoe meer grip in de sneeuw.Zijn er mensen die banden wisselen op hun 21 inch Uberturbine velgen?
Of kiezen jullie allemaal voor een andere velgmaat en banden?
Hier voor de winter naar 20 inch. Bevalt me mbt rijcomfort zo goed dat ik nu ook 20 inch wielen heb gekocht voor de zomer ipv de uberturbines.Zijn er mensen die banden wisselen op hun 21 inch Uberturbine velgen?
Of kiezen jullie allemaal voor een andere velgmaat en banden?
Het mag, maar in Duitsland moet je dan een voor de bestuurder duidelijk zichtbare sticker plakken dat je niet harder dan 240 mag. Onzin natuurlijk, maar dat moet. Ik ben uitermate tevreden over de Goodyear Ultragrips, zie boveb,Heb 19" velgen besteld bij T-Sportline, puur voor de winst qua range t.o.v. 21". Nu dus de keuze voor banden.
Heb ze een beetje in volgorde van voorkeur gezet, en als range de prioriteit heeft zou de TS 870 P de beste moeten zijn (want laagste rolweerstand). Echter moet op een MY Performance eigenlijk een type W band (max snelheid 270) ipv type V (max 240).
- Continental WinterContact TS 870 P 255/45 R19 104V XL EVc. Laagste rolweerstand, goede testresultaten.
- Goodyear UltraGrip Performance 3 255/45 R19 104V XL. Scoort ook goed in tests.
- Michelin Pilot Alpin PA4 255/45 R19 104W XL. Enige W snelheid XL winterband naast de Pirelli, OK in tests.
- Continental WinterContact TS 860 S 255/45 R19 104V XL ContiSilent, EVc, T0. Ouder type, wel speciaal voor Tesla (T0) en met foam.
- Pirelli Winter SottoZero 3 255/45 R19 104W XL Elect, PNCS, T0 of T1. Dit krijg je bij Tesla zelf, maar scoort eigenlijk niet goed in tests.
Weet iemand of dat zondermeer mag? Zie mezelf toch geen 250 rijden in de winter dus wat dat betreft denk ik geen punt, maar weet niet of er nog iets anders mee speelt?
Volgens de verschillende tests die hiermee gedaan zijn en ook terug te vinden zijn op bijv. Youtube scheelt het nog 30 km in range.Weet iemand of het veel scheelt qua range tussen de 21 uberturbines en bijvoorbeeld 20 inches?
Moet je wel in context plaatsen he. Als het in de zomer is gedaan dan kan het in de winter met wind tegen en vrieskou wel eens aardig wat meer schelen.Volgens de verschillende tests die hiermee gedaan zijn en ook terug te vinden zijn op bijv. Youtube scheelt het nog 30 km in range.
Ik heb de beslissing genomen obv rijcomfort en niet op die (marginale) verbetering in range.
5 euro boete als je de sticker niet hebt. Ach. Foeilelijk overigens die stickerHet mag, maar in Duitsland moet je dan een voor de bestuurder duidelijk zichtbare sticker plakken dat je niet harder dan 240 mag. Onzin natuurlijk, maar dat moet. Ik ben uitermate tevreden over de Goodyear Ultragrips, zie boveb,
Die klapt vermoedelijk, zeker als het wat warmer is dan gepland. Daar word je serieus niet blij van als dat met 250 km/h rijdt, hoewel je er vermoedelijk weinig meer van zult merken.Moet je wel in context plaatsen he. Als het in de zomer is gedaan dan kan het in de winter met wind tegen en vrieskou wel eens aardig wat meer schelen.
Wat ik begrepen heb is 5% van 21" > 20" en 5% van 20" > 19". Voor zover ik weet is rijcomfort ook altijd beter met 19..
5 euro boete als je de sticker niet hebt. Ach. Foeilelijk overigens die sticker
Ik vraag me eerder af wat er gebeurt als je dan toch 250 zou rijden met een band gemaakt voor 240. Slijt het harder? Scheurt of klapt ie?
Ik vraag me eerder af wat er gebeurt als je dan toch 250 zou rijden met een band gemaakt voor 240. Slijt het harder? Scheurt of klapt ie?
Uiteraard. Maar los van de techniek, andere redenen kunnen zijn:MAAR ik zou NOOIT de maximale snelheid van een band gaan overschrijden. (afgezien van het feit dat je een ander en jezelf bij dergelijke snelheden ook om andere redenen in gevaar brengt)
Daar speelt het geen rol omdat de toegestane maximum snelheid ver onder de max snelheid van de auto zit.Uiteraard. Maar los van de techniek, andere redenen kunnen zijn:
- Verzekering niet (volledig) geldig bij te lage snelheidsindex
- Wetgeving van bepaalde landen vereist snelheidsindex op of hoger dan max snelheid, en anders boete
Wat ik begrijp is dat in ieder geval in Duitsland 1 snelheidsklasse lager toegestaan is op winterbanden, maar of dat in alle landen geldt vind ik verder nergens iets over. Er is de richtlijn 92/23/EEG van de EU, maar richtlijn is geen wet natuurlijk. Geen idee hoe dat zit in Frankrijk of Scandinavie.
Bij de Kwikfit zit er momenteel 25% korting op alle Pirelli banden. Dat maakt het prijsverschil met de continentals en michelins wel erg groot. Is het echt een slechte band?Heb 19" velgen besteld bij T-Sportline, puur voor de winst qua range t.o.v. 21". Nu dus de keuze voor banden.
Heb ze een beetje in volgorde van voorkeur gezet, en als range de prioriteit heeft zou de TS 870 P de beste moeten zijn (want laagste rolweerstand). Echter moet op een MY Performance eigenlijk een type W band (max snelheid 270) ipv type V (max 240).
- Continental WinterContact TS 870 P 255/45 R19 104V XL EVc. Laagste rolweerstand, goede testresultaten.
- Goodyear UltraGrip Performance 3 255/45 R19 104V XL. Scoort ook goed in tests.
- Michelin Pilot Alpin PA4 255/45 R19 104W XL. Enige W snelheid XL winterband naast de Pirelli, OK in tests.
- Continental WinterContact TS 860 S 255/45 R19 104V XL ContiSilent, EVc, T0. Ouder type, wel speciaal voor Tesla (T0) en met foam.
- Pirelli Winter SottoZero 3 255/45 R19 104W XL Elect, PNCS, T0 of T1. Dit krijg je bij Tesla zelf, maar scoort eigenlijk niet goed in tests.
Weet iemand of dat zondermeer mag? Zie mezelf toch geen 250 rijden in de winter dus wat dat betreft denk ik geen punt, maar weet niet of er nog iets anders mee speelt?
Ik heb nu voor het eerst Sottozero's terwijl ik decennia alleen Michelin heb gereden (zaten op de velgen die ik new old stock kocht voor de model S). Zijn erg fijne banden die stil zijn. Grip in de kou is ook erg goed. Ik was blij verrast.Bij de Kwikfit zit er momenteel 25% korting op alle Pirelli banden. Dat maakt het prijsverschil met de continentals en michelins wel erg groot. Is het echt een slechte band?