Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Werkelijke wachttijd - Model S

This site may earn commission on affiliate links.
Ik heb mijn Model S 85 besteld op 31 aug (via Lease maatschappij, nog net voor de prijsverhoging) en de verwachte levering staat gepland op December - begin Januari 2016. Ook ik stond eerst op november maar ben helaas een maandje opgeschoven (Maar de post hierboven van Jan legt duidelijk uit hoe dit werkt en ik hoop dat de levering inderdaad nog in december gaat plaatsvinden, Zou een mooi kerstkadootje zijn...).

Qua configuratie heb ik gekozen voor Deep blue metallic, next gen black, pano roof en autopilot. Kan niet wachten!! Maar in de tussentijd genoeg te lezen hier gelukkig :smile:
 
Tesla zal in elk geval al het mogelijke doen om de wagen nog op 2015 te kunnen uitleveren. Maar sommige zaken zijn buiten de controle van Tesla. Zo kan het weer voor vertraging zorgen bij de transatlantische oversteek of de trein waarmee de containers van de westkust naar de oostkust getransporteerd worden kunnen vast komen te zitten in de sneeuw. Onverwacht kunnen er stakingen zijn in de havens zodat de onderdelen nodig voor het assembleren van de wagen vertraging oplopen, etc, etc... Dit zijn allemaal echte voorbeelden van zaken die in 2014 een rol hebben gespeeld. De kans is echter groter dat alles loopt zoals verwacht. De productie van de wagen zelf is trouwens ook nog zoiets. Mijn wagen is meer dan 20 dagen in productie geweest, daar waar dit normaal niet langer dan een week duurt. Zeker geen zorgen maken als je dit ook ziet gebeuren bij je eigen wagen. Ik zou zelfs zeggen, hoe langer het duurt hoe beter. Als hij er wordt uitgepikt om volledig in detail geïnspecteerd te worden, heb je alleen maar meer kans op een perfect exemplaar. Hoe lang het wachten ook duurt, eenmaal je de wagen hebt is wat voorafging heel snel vergeten.
 
Die van mij hadden ze er ook mogen uitpikken dan hoefde ik nu niet zoveel te zeuren :wink:
Als je het YouTube filmpje ziet over de productie van de model S, en je ziet de controles die daar gebeuren had die van mij er nooit doorgekomen.
 
Ik heb voorlopig nog niet moeten gaan zeuren en ik ben een pietje precies op het maniakale af. Bij mijn extreem gedetailleerde inspectie van 2 uur bij aflevering ook geen echte problemen opgemerkt. De kleine opmerkingen die ik nu heb laat ik wel nakijken bij mijn eerste jaarlijks onderhoud. Mijn wagen piept noch kraakt. Mijn banden piepen soms wel maar dat heb ik zelf in de hand. :tongue:
 
Ik heb ook zo een paar dingen, vooral irriterend gekraak aan de linkse deurstijl juist naast mijn oor.
Bij de middelste deurstijl links zitten er blazen in de bekleding oogt niet zo mooi. ik zal binnenkort ook eens een afspraak maken in Aartselaar.
 
Wel, op de factuur staat leverdatum: 25/09.
DS had vermeld dat de Tesla op 19/09 in het SEC zou toekomen.

Dus ik vermoed dat ze zich hieraan wel zullen houden. Zeker gezien uw analyse mbt afsluiten van het kwartaal :smile:
Super enthousiast in ieder geval dat het zo dichtbij komt!!

Maak maar snel een vaste afspraak.

Ik ben een speciaal geval. Had gevraagd om mijn wagen een week na het afsluiten van het kwartaal te komen afhalen. Heb hem dus nog een week in het SeC laten staan omdat ik de controle niet wilde doen als het zo druk is. Heb er wel voor gezorgd dat ze hem konden meetellen in de uitgeleverde wagens van het kwartaal. Zo was iedereen tevreden.
 
Code:
Bestelling bevestigd
Uw Model S is in productie genomen in onze fabriek in Fremont, Californië.

Verwachte levering
December - Begin januari, 2016


Een 85D in midnight silver / next gen black / piano black met pano en autopilot. :love:



in productie genomen of in de productie queue ? bij mij productie queue verwachte levering november begin december ...
wanneer heb je besteld ?
 
Gisteren is de bestelling bevestigd. Het lijkt me dus sterk dat ie al in productie is. Wel heb ik reeds een VIN.

Switch eens naar de Engelse versie van My Tesla. De omschrijving van de status is veel duidelijker. Ik heb een jaar terug feedback gegeven aan Tesla voor een betere Nederlandstalige vertaling maar ze blijven blijkbaar liever met de onduidelijke tekst verder werken...
 
Heb mijn Tesla besteld op 23 juli 2015, aanvankelijke levertijd eind sept 2015, daarna kreeg ik te lezen eind oktober 2015 en nu mogelijk zelfs begin november 2015. Auto staat nu als "in transit from factory"

Mijn "configuratie" is
- S90D,
- AWD,
- Range extender,
- Midnight Silver,
- 21"
- Panorama dak
- Zwart NextGen
- Luchtvering
- Premium
- Autopilot
- Hifi en weer pakket

Nu heb ik een tweetal vragen:

1. Heeft iemand ervaring met de uitstel van de levering ivm specifieke opties? en zo ja, welke opties zijn de vertragende opties?
2. Omdat de levering waarschijnlijk in November - December plaatsvindt overweeg ik ivm mijn eigen beschikbaarheid in deze maanden de auto in Januari 2016 uit te laten leveren/op kenteken te laten zetten. Fiscaal maakt het m.i. niet uit maar wellicht voor de restwaarde wel-toch?