Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Werkelijke wachttijd - Model S

This site may earn commission on affiliate links.
Je zou dus moeten weten op welke wie de deepsea-carrier is en dan proberen te achterhalen op welke zeeboot ze meegaan. Zal niet zo eenvoudig te vinden zijn ben ik bang, uit security overwegingen. Uit de prefix van de container op de foto is in ieder geval op te maken dat het om MEARSK gaat als carrier.

Kan je via jouw tool de naam van het schip achterhalen? Als het een lijndienst is, kan je dan zijn overtochten beginnen tracen. Maar je weet nooit zeker of je wagen op dat schip zal zitten. Om allerlei redenen kunnen er aanpassingen zijn zodat men toch een lading met een ander schip meestuurt. Het is in elk geval een leuke bezigheid in afwachting van de wagen. Ik heb het destijds ook gedaan. :smile:
 
Kan je via jouw tool de naam van het schip achterhalen? Als het een lijndienst is, kan je dan zijn overtochten beginnen tracen. Maar je weet nooit zeker of je wagen op dat schip zal zitten. Om allerlei redenen kunnen er aanpassingen zijn zodat men toch een lading met een ander schip meestuurt. Het is in elk geval een leuke bezigheid in afwachting van de wagen. Ik heb het destijds ook gedaan. :smile:

Ik denk dat het niet te achterhalen is want je krijgt niet te weten in welke container, te herkennen aan het containernummer, je wagen zal zitten. En voor een carrier is een container gewoon een doos met een inhoud die van A naar B gebracht moet worden binnen een afgesproken tijd. Die zeeschepen zijn inderdaad lijndiensten en varen volgens een spoorboekje. Er vetrekken er bijvoorbeeld één op zondag en één op woensdag uit New York en is dan drie weken later in Rotterdam op een bepaalde dag in de week, één en ander afhankelijk of hij nog meer havens langs de Amerikaanse kust aan moet doen of in Europa. Mist de container de boot op zondag, dan gaat hij de volgende boot mee op woensdag en is dan een halve week later in Rotterdam.

Uit security overweging wordt ook ladinginformatie niet openbaar gemaakt omdat anders containers spontaan "verdwijnen" omdat de inhoud aantrekkelijk is. Zo verscheept Nike zijn schoenen gescheiden, in de ene container de linker, en in een andere de rechter schoenen. Dit doen ze om het zo onaantrekkelijk mogelijk te maken om een container ergens te laten verdwijnen. Ik heb vroeger wel een containers gehad met sigaretten, was heel spannend want je werd gedurende de gehele reis gecontroleerd of de container nog steeds ongeschonden aan boord stond.
 
Die zeeschepen zijn inderdaad lijndiensten en varen volgens een spoorboekje.

Als je weet dat er doorgaans met MAERSK wordt gevaren en je hoort van je DS dat het schip vertrokken is in NY, heb je toch een redelijke kans te achterhalen welke MAERSK lijndienst met stopplaats Rotterdam die onlangs in NY is vertrokken onderweg is met je S. Je kan dan via e-mail triggers de signalen van het schip beginnen volgen, zijn snelheid etc... Leuk voor iemand met het Tesla virus. :wink:
 
Als je weet dat er doorgaans met MAERSK wordt gevaren en je hoort van je DS dat het schip vertrokken is in NY, heb je toch een redelijke kans te achterhalen welke MAERSK lijndienst met stopplaats Rotterdam die onlangs in NY is vertrokken onderweg is met je S. Je kan dan via e-mail triggers de signalen van het schip beginnen volgen, zijn snelheid etc... Leuk voor iemand met het Tesla virus. :wink:

zoals dit ?
Maersk Line shipping containers worldwide

- - - Updated - - -

Als je weet dat er doorgaans met MAERSK wordt gevaren en je hoort van je DS dat het schip vertrokken is in NY, heb je toch een redelijke kans te achterhalen welke MAERSK lijndienst met stopplaats Rotterdam die onlangs in NY is vertrokken onderweg is met je S. Je kan dan via e-mail triggers de signalen van het schip beginnen volgen, zijn snelheid etc... Leuk voor iemand met het Tesla virus. :wink:

zoals dit ?
Maersk Line shipping containers worldwide
 
Yep, ook telefoontje gekregen.
Onze auto's reizen dus samen… .
Voorspelling aflevering 1 december, mogelijks nog een paar dagen ervoor… .

Xavier

yep mijn witte van zichem reist met de jouwe mee ;-)

- - - Updated - - -

Bij de opening van de assemblagefabriek, twee weken geleden, werd verteld dat de Tesla's inderdaad per container vanuit New York over zee naar Rotterdam gebracht worden, en dan vanuit Rotterdam per binnenvaartschip naar Tilburg.

View attachment 97242

View attachment 97243
wel knap de hidden message msku .... goed gedaan mr Musk zelfs je letters gebruiken ze voor de container benaming ...

;-)
 
Je zou persoonlijk drie weken of zo bij de Delta terminal op de Maasvlakte kunnen gaan posten en dan moet je een keer één van de schepen terug gaan zien. En als je dan bijhoudt welke op welke dag er ligt, dan zou je inderdaad er iets te weten kunnen komen. Of je gaat thuis drie weken achter je monitor zitten en houdt Marine Traffic in de gaten met de AIS -data.
 
Je zou persoonlijk drie weken of zo bij de Delta terminal op de Maasvlakte kunnen gaan posten en dan moet je een keer één van de schepen terug gaan zien. En als je dan bijhoudt welke op welke dag er ligt, dan zou je inderdaad er iets te weten kunnen komen. Of je gaat thuis drie weken achter je monitor zitten en houdt Marine Traffic in de gaten met de AIS -data.

bedankt voor de tip maar denk dat ik hem gevonden heb

boat1.jpg
 
Je zou persoonlijk drie weken of zo bij de Delta terminal op de Maasvlakte kunnen gaan posten en dan moet je een keer één van de schepen terug gaan zien. En als je dan bijhoudt welke op welke dag er ligt, dan zou je inderdaad er iets te weten kunnen komen. Of je gaat thuis drie weken achter je monitor zitten en houdt Marine Traffic in de gaten met de AIS -data.

Pfft, heb wel wat beters te doen. Meer bepaald nog een paar "depannagekes" zodat ik mijn Tesla factuur kan betalen… :biggrin:
 
Yep, ook telefoontje gekregen.
Onze auto's reizen dus samen… .
Voorspelling aflevering 1 december, mogelijks nog een paar dagen ervoor… .

Xavier

Fijn dat jullie MS's er aan komen!!!!

Wanneer hadden jullie besteld?

Ik 19/8 en bij mij staat sinds begin nog steeds op levering eind Nov, begin Dec maar moet er bij zeggen dat ik vergeten was!!! een pano dak te bestellen.

(Ik zag me al zonder schuifdak rijden en er dan dus een MS leven lang aan te worden herinnerd dat ik deze vergeten was

Gelukkig is het me toch gelukt er één in te krijgen ondanks het feit dat de bestelling al lang liep, ruim langer dan de twee weken waarin je nog kunt wijzigen.

Dus dat kan de reden zijn dat de mijne wat vertraagd is.
Ik hoor graag wanneer jullie je configuratie definitief hebben bevestigd.

Ik heb niet zo'n moeite met wachten omdat ik er één rij maar kijk er wel naar uit.
 
Fijn dat jullie MS's er aan komen!!!!

Wanneer hadden jullie besteld?

Ik 19/8 en bij mij staat sinds begin nog steeds op levering eind Nov, begin Dec maar moet er bij zeggen dat ik vergeten was!!! een pano dak te bestellen.

(Ik zag me al zonder schuifdak rijden en er dan dus een MS leven lang aan te worden herinnerd dat ik deze vergeten was

Gelukkig is het me toch gelukt er één in te krijgen ondanks het feit dat de bestelling al lang liep, ruim langer dan de twee weken waarin je nog kunt wijzigen.

Dus dat kan de reden zijn dat de mijne wat vertraagd is.
Ik hoor graag wanneer jullie je configuratie definitief hebben bevestigd.

Ik heb niet zo'n moeite met wachten omdat ik er één rij maar kijk er wel naar uit.


Ik 10 augustus bevestigd.... fijn dat tesla je nog liet veranderen.

;-)
 
bedankt voor de tip maar denk dat ik hem gevonden heb

View attachment 97289

Knap zoekwerk, of ik heb niet genoeg de moeite genomen. :wink:
Je/jullie zijn nu inderdaad een stuk wijzer.
Succes met het tracken.

- - - Updated - - -

Om de hoeveel tijd vertrekt er een boot?
Ik dacht slechts 1x per maand, dus dat betekent dat de volgende lichting ten vroegste half december zal zijn.

Echt mee als één keer per maand, ligt ook een beetje aan de carrier hoeveel afvaarten hij heeft, maar in mijn tijd (aan boord) was dat twee per week.
Het is niet zo dat ze de Tesla's opsparen voor één bepaald schip, alles gaat mee als ze op de kant klaar staan.
Ben je te laat, dan gaat hij met de volgende mee.