Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Werkelijke wachttijd - Model S

This site may earn commission on affiliate links.
De containers zijn speciaal voor Tesla verlengd, dus dat verbaast mij ergens niets.

Met alle respect, deze aanname is niet juist.
Zeecontainers heb je in verschillende gestandaardiseerde maten, anders zouden ze gewoonweg niet aan boord in de cellen passen.

empty_deck.jpg


Ze moeten namelijk gestapeld kunnen worden.
In mijn beleving is het dus een 40', ofwel (een verlengde 40') een 45'.
 
Last edited:
Met alle respect, deze aanname is niet juist.
Zeecontainers heb je in verschillende gestandaardiseerde maten, anders zouden ze gewoonweg niet aan boord in de cellen passen.

Met alle respect, maar het is geen aanname dat die containers zijn verlengd ;). Dit wordt zo verteld tijdens de Factory tour en men laat zelfs zien dat er een stuk van (als ik me het getal goed herinner) 30 cm aangelast is.
 
Als het wachten dan eindelijk afgelopen is lijkt het me wel leuk om een roadtripje te gaan maken, zodra we de Tesla hebben.
Iemand nog tips qua bestemming voor een lang weekend in december?

speel Super-Charge-Dice.
hiervoor heb je nodig: een tesla model S en een dobbelsteen.
Laad de auto thuis vol en kijk op het scherm naar de bereikbare SuCs. nummer deze van 1 tot 6 (je hoeft hievoor niet met een stift op uw scherm te schrijven:wink:) gooi met de dobbelsteen en rij dan naar de suC met het overeenkomende nummer. Daar nummer je opnieuw alle bereikbare SuCs behalve diegene waar je net vandaan komt. enz....
tip. terug naar huis komen doe je best op de gewone manier
 
Met alle respect, maar het is geen aanname dat die containers zijn verlengd ;). Dit wordt zo verteld tijdens de Factory tour en men laat zelfs zien dat er een stuk van (als ik me het getal goed herinner) 30 cm aangelast is.

Een 45' is een standaard maat welke inderdaad geen 4 maar 8 corner-castings heeft.
Dit omdat er anders geen 40' op een 45', of een 45' op een 40' gestapeld kan worden.
Het zijn, voor zover ik weet, echt geen verlengde 40' containers al ziet het er wel zo uit.
De container die er twee weken geleden bij de opening in Tilburg stond, met de Tesla's er nog in, had het nummer MSKU 4768714[2] is wel degelijk een High-Cube 45' container.
Een High-Cube is een 9,6' hoge container in plaats van de standaard 8,6'.
Dit is inderdaad een verschil van circa 30 centimeter, in hoogte in dit geval.
 
Fijn dat jullie MS's er aan komen!!!!

Wanneer hadden jullie besteld?

Ik 19/8 en bij mij staat sinds begin nog steeds op levering eind Nov, begin Dec maar moet er bij zeggen dat ik vergeten was!!! een pano dak te bestellen.

(Ik zag me al zonder schuifdak rijden en er dan dus een MS leven lang aan te worden herinnerd dat ik deze vergeten was

Gelukkig is het me toch gelukt er één in te krijgen ondanks het feit dat de bestelling al lang liep, ruim langer dan de twee weken waarin je nog kunt wijzigen.

Dus dat kan de reden zijn dat de mijne wat vertraagd is.
Ik hoor graag wanneer jullie je configuratie definitief hebben bevestigd.

Ik heb niet zo'n moeite met wachten omdat ik er één rij maar kijk er wel naar uit.

Hi,

Op 17/08 besteld en onmiddellijk bevestigd én voorschot via MasterCard betaald.

Xavier
 
idd ;-) dank aan desiré en jpet, AnalysiZ , Simon en alle anderen voor de hints, na my tesla 25 keer per dag te checken nu marinetraffic.com ;-)

geduld is een mooie deugd ... enkel niet de mijne ;-)

Voor degenen die niet kunnen wachten:

Als troostprijs voor de Zwitserland road-trip heb ik gedacht op 17 oktober (kon de kandidaten daarvoor niet teleurstellen) en 24 oktober (meer forumleden kunnen op die dag) 2x een dagtrip Urmond - Ardennen - Eiffel - Urmond te plannen. Op 17 oktober nog geen andere tesla rijders, maar zelf al wel 3 bijrijders (dus extra Tesla en bijrijders gezocht :biggrin:) en op 24 oktober al wel een paar aanmeldingen. Ik zal hier even een draadje voor aanmaken zodat diegenen die nog geen tesla hebben zich daar kunnen melden, zodat barmhartige teslarijders ze mee kunnen nemen....:cool:


Reacties graag in het daarvoor aangemaakte draadje....
 
Last edited:
Dit is zo grappig.
Een paar maanden geleden zat ik zelf de hele tijd op het forum (en eigenlijk heel internet) alles van Tesla te zoeken. Tot het absurde toe!
Men heeft mij hier toen meer dan eens gesteund in het wachten!!!

Nu 1.5 maand en al meer dan 8000km verder, kan ik alleen maar zeggen dat deze wagen het wachten echt wel waard is!

Volhouden mannen.
 
Taz 2 is sinds gister in productie !:smile:
Dank je Thor!
Ik had niet gekeken omdat ik dacht dat de boodschap in het weekend niet zou veranderen MAAR de mijne is dus ook onderweg, hoi hoi hoi!!!
En dan rij ik er al één!

Wist van geen enkele auto ooit de datum dat ik hem kreeg maar van de huidige weet ik dat scherp want ik zag er destijds zo naar uit!
Dacht dat het nu minder zou zijn maar niets is minder waar en dat realiseer ik me pas nu hoe fijn ik dit bericht vind!

Denk over 4 weken in Rotterdam, dan een paar dagen later in Tilburg, dus denk dat eind November echt haalbaar is!