Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Werkelijke wachttijd - Model S

This site may earn commission on affiliate links.
Of als die onderweg door.....

Geluk bij een ongeluk is de auto van Wim op de heenweg gecrashed, dus nog bewijslast vanuit de camera....

Even iets meer on topic... er is een tijd geweest dat er via de app naar de auto gekeken kon worden terwijl die nog in de VS op het terrein stond...
Helaas, een paar keer toeteren op afstand :biggrin: heeft er voor gezorgd dat deze pas wordt ingeschakeld bij aflevering....
 
Of als die onderweg door.....

Geluk bij een ongeluk is de auto van Wim op de heenweg gecrashed, dus nog bewijslast vanuit de camera....

Even iets meer on topic... er is een tijd geweest dat er via de app naar de auto gekeken kon worden terwijl die nog in de VS op het terrein stond...
Helaas, een paar keer toeteren op afstand :biggrin: heeft er voor gezorgd dat deze pas wordt ingeschakeld bij aflevering....

Gezien de wagens voor Europa zonder batterij de oversteek maken is het best mogelijk dat de kleine 12V batterij dit geen 8 weken kan volhouden.
 
Heb mijn 85D besteld begin september. Leverdata aangepast naar maart 2016.
Momenteel staat de verwachte levering op eind februari - maart.

Voorlopig nog enkel een reservatie nummer. Wanneer zou er een VIN nummer moeten bekend worden?
Vermoed dat indien levering begin maart is de wagen geproduceerd zal worden begin januari?
 
Zo ziet mijn timeline er momenteel uit:

* 17-Aug Thank you for your order (exp. november)
* 22-Aug Your order is confirmed (exp. november)
* 02-Oct Tesla factory is building your Model S (exp. end november - december)
* 11-Oct Your Model S is in transit from the factory (exp. december - early january)
* 25-Nov Final invoice

De laatste update die ik kreeg was dat de levering tegen half december verwacht kon worden.
 
Zo ziet mijn timeline er momenteel uit:

* 17-Aug Thank you for your order (exp. november)
* 22-Aug Your order is confirmed (exp. november)
* 02-Oct Tesla factory is building your Model S (exp. end november - december)
* 11-Oct Your Model S is in transit from the factory (exp. december - early january)
* 25-Nov Final invoice

De laatste update die ik kreeg was dat de levering tegen half december verwacht kon worden.

Ik heb gisteren ook de eindfactuur gevonden bij Mijn Tesla. Dan wel 28 augustus besteld, 1 september bevestigd, 23 oktober in productie, 30 oktober onderweg en 24 november met de boot vertrokken uit New York richting Europa. Levering staat gepland voor de week van 21 december.
 
Last edited:
Ik heb gisteren ook de eindfactuur gevonden bij Mijn Tesla. Dan wel 28 augustus besteld, 1 september bevestigd, 23 oktober in productie, 30 oktober onderweg en 23 24 november met de boot vertrokken uit New York richting Europa. Levering staat gepland voor de week van 21 december.

Zoals we al eerder hadden geconcludeerd zitten wij in dezelfde batch: ik heb deze week ook een mailtje van Tesla ontvangen waarin wordt gezegd dat mijn S in de week van 21-25 december geleverd gaat worden. Op de eindfactuur staat echter een leveringsdatum van 18 december 2015. Wat staat er op jouw factuur?

Levering op 18 Dec voor het weekend zou eigenlijk wel goed uitkomen omdat ik dan een bezoekje aan Duitsland gepland heb staan!:smile:
 
Ik heb het ergens op deze 252 pagina's gemist volgens mij maar hoe weten jullie waar hij zich bevindt/op welke boot? :)

Samen met Phil_BE begin oktober het één en ander uitgezocht en toen kwamen we tot de conclusie dat de betreffende containers meegaan op een lijndienst van MAERSK vanaf de Oostkust naar Rotterdam, en wel de http://classic.maerskline.com/link/?page=brochure&path=/routemaps/newnetwork/MEIS/TA2 EAB. Ze vertrekken af New York (Newark) naar Rotterdam

Op de pagina https://classic.maerskline.com/frameset.jsp (Schedules - by Port) zoek je op de haven (Newark) en kun je dan terugvinden op welke boot ze mee gaan. Ik kreeg de 24ste bericht van mijn DS dat mijn Model S New York verlaten heeft dus heb ik gezocht in dat tijdsbestek.

Newark.png


Op dezelfde pagina (Schedules - by vessel), kun je dan één voor één terugvinden welke bestemmingen en het vaarschema wat de betreffende schepen hebben. Dan denk ik dat het, in mijn geval, de "MAERSK KENTUCKY" is welke de 21ste vertrokken is en de enigste is in dit tijdsbestek die Rotterdam aan doet.

MAERSK KENTUCKY.JPG


Uit zijn vaarschema is dus op te maken dat hij de 14de december lost in Rotterdam aan de APM2 terminal op de 2e Maasvlakte.

http://www.maersk.com/en/hardware/fleet/vesselfinder leert dat de "MAERSK KENTUCKY" momenteel onderweg is in de Golf van Mexico met een snelheid van 4,72 knopen.

Vesselfinder.JPG


En nu sta ik bij Hoek van Holland op de uitkijk en wacht tot hij binnen loopt. :wink:
 
Zoals we al eerder hadden geconcludeerd zitten wij in dezelfde batch: ik heb deze week ook een mailtje van Tesla ontvangen waarin wordt gezegd dat mijn S in de week van 21-25 december geleverd gaat worden. Op de eindfactuur staat echter een leveringsdatum van 18 december 2015. Wat staat er op jouw factuur?

Levering op 18 Dec voor het weekend zou eigenlijk wel goed uitkomen omdat ik dan een bezoekje aan Duitsland gepland heb staan!:smile:

Op mijn eindfactuur staat een afleveringsdatum van 20-12-2015, maar dat is een zondag. Lijkt me dat ze dan gesloten zijn maar je weet het niet! :wink: Maar mijn DS heeft laten weten "Zover nu bekend zal de levering van uw Model S in de week van 21 december plaatsvinden". Dus... wachten we rustig af want hij moet eerst nog de grote plas over.
 
Samen met Phil_BE begin oktober het één en ander uitgezocht en toen kwamen we tot de conclusie dat de betreffende containers meegaan op een lijndienst van MAERSK vanaf de Oostkust naar Rotterdam, en wel de http://classic.maerskline.com/link/?page=brochure&path=/routemaps/newnetwork/MEIS/TA2 EAB. Ze vertrekken af New York (Newark) naar Rotterdam

[ ...............]

En nu sta ik bij Hoek van Holland op de uitkijk en wacht tot hij binnen loopt. :wink:

Dank voor het uitzoeken!! mijn S85 zit denk ik ook op deze Maersk KFC ;-)