Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Werkelijke wachttijd - Model S

This site may earn commission on affiliate links.
Dit is toch hetzelfde als de 2 pagina pdf onder View Spec? Of mis ik iets.

Er zit bij mijn bestelling een verschil. In de pdf 'delivery configuration' staan de black next gen seats, dus de 'oude' stoelen. In de 'view specifications' pdf via de homepage van my tesla staat dus premium seats. Ik heb om een bevestiging gevraagd.

Voor de volledigheid (uit mijn hoofd). Besteld op 17/11, productie start op 29/12 en nu dus schijnbaar op de boot.
 
Er zit bij mijn bestelling een verschil. In de pdf 'delivery configuration' staan de black next gen seats, dus de 'oude' stoelen. In de 'view specifications' pdf via de homepage van my tesla staat dus premium seats. Ik heb om een bevestiging gevraagd.

Voor de volledigheid (uit mijn hoofd). Besteld op 17/11, productie start op 29/12 en nu dus schijnbaar op de boot.

Bedankt. De 'View spec' pdf toon bij mij de NextGen seats. 'Delivery configuration' heb ik niet maar op de 'Orderagreement.." van 28/10 staat hetzelfde. Wat mij betreft allemaal goed. We gaan het zien!
 
Ik ben ook 29/12 in productie gegaan, en zie ook nog overal (orderagreement en "view specs") de Next Gens staan. Zeker ook meer dan tevreden mee!!

Wel is MyTesla voor de rest alle info kwijt. Ik heb daar contact over gehad met mijn DeS en die wist te vertellen dat ze daar momenteel stevig aan sleutelen.

The wait... it's unbearable!! :eek:;)
 
Er zit bij mijn bestelling een verschil. In de pdf 'delivery configuration' staan de black next gen seats, dus de 'oude' stoelen. In de 'view specifications' pdf via de homepage van my tesla staat dus premium seats. Ik heb om een bevestiging gevraagd.

Voor de volledigheid (uit mijn hoofd). Besteld op 17/11, productie start op 29/12 en nu dus schijnbaar op de boot.
Op de trein naar de boot ;-)
 
Op de trein naar de boot ;-)

Wishful thinking dat het wagentje al op de boot zou staan ;)

PS. Het is een midnight zilvere 75D (lang getwijfeld tussen deze en de 90D) met AP 2.0, premium package, sound upgrade, schuif/kantel dak, zwarte next gen of premium stoelen, essenhout en zwarte headliner. De zelfrijdende functie ga ik aanschaffen zodra daar meer nieuws over is en het ook daadwerkelijk wat doet. Vind dat nu nog lastig te achterhalen.
 
Vreemd dat iedereen zo twijfelt over FSD... met de gedachte dat die auto zelf ergens heen zou kunnen rijden. Naar mijn idee id FSD dadelijk wat AP1 nu doet maar dan ook in de stad met stoplichten en kruisingen etc. Dus met iemand (bij voorkeur ikzelf) achter het stuur.
Dat is naar mijn idee helemaal niet zover weg, en hoeft ook niet te wachten op regulering. Dat is de volgende fase, en dat kon nog wel eens lang duren.
Ik denk dat FSD voorlopig een soort uber EAP wordt. Nou laat maar komen.
 
Vreemd dat iedereen zo twijfelt over FSD... met de gedachte dat die auto zelf ergens heen zou kunnen rijden. Naar mijn idee id FSD dadelijk wat AP1 nu doet maar dan ook in de stad met stoplichten en kruisingen etc. Dus met iemand (bij voorkeur ikzelf) achter het stuur.
Dat is naar mijn idee helemaal niet zover weg, en hoeft ook niet te wachten op regulering. Dat is de volgende fase, en dat kon nog wel eens lang duren.
Ik denk dat FSD voorlopig een soort uber EAP wordt. Nou laat maar komen.
Waar jij het over hebt is EAP, FSD is dat je de kids zaterdagochtend in de auto zet zonder er zelf in te zitten en de auto ze naar bvb voetbal rijd en dan weer naar huis rijd. ;-)
 
Waar jij het over hebt is EAP, FSD is dat je de kids zaterdagochtend in de auto zet zonder er zelf in te zitten en de auto ze naar bvb voetbal rijd en dan weer naar huis rijd. ;-)

Nee, dat is hoe iedereen FSD interpreteert. Ik denk dat het precies is zoals in die video van Tesla, bestuurder achter het stuur maar de auto kan autonoom rijden. Je kinderen naar voetbal laten brengen gaat nog jaren duren. Regulering en de onverwachte obstakels die een bestuurderloze auto tegen gaat komen zal nog veel tijd vragen om dat op te lossen. Als er een mens het proces overziet kan die overnemen zoals nu in AP mode, en dat kan eind jaar wel eens realiteit zijn.
Ik denk dat ook EAP zal ophouden zogauw de eerste kruising in zicht komt.
 
De wegen van Tesla zijn ondoorgrondelijk.

op 3/11 is de auto besteld. Op 26/12 is deze in productie gegaan en dat staat deze nog steeds. Op alle documenten staan de Next Gen stoelen, geen premium stoelen. Krijgen sommige dan een upgrade naar premium stoelen? Ik heb ook een premium upgrade pakket besteld, of staat dat hier los van? Wat is trouwens het verschil, dat de premium stoelen luchtgaatjes heeft in de stoelen (ter verkoeling)? Of is het zitcomfort ook anders?
 
De wegen van Tesla zijn ondoorgrondelijk.

op 3/11 is de auto besteld. Op 26/12 is deze in productie gegaan en dat staat deze nog steeds. Op alle documenten staan de Next Gen stoelen, geen premium stoelen. Krijgen sommige dan een upgrade naar premium stoelen? Ik heb ook een premium upgrade pakket besteld, of staat dat hier los van? Wat is trouwens het verschil, dat de premium stoelen luchtgaatjes heeft in de stoelen (ter verkoeling)? Of is het zitcomfort ook anders?
Het zitcomfort is ook anders. Een DeS heeft mij verteld dat stoelventilatie standaard is bij de Premium seats, maar dat is maar afwachten, want het lijkt erop als je een nieuwe model s configureert dat dit extra is bij een Premium Upgrade (die ik dan weer niet heb genomen, want daarvan vond ikzelf eigenlijk alleen de automatische achterklep interessant en dat vond ik dan een dure optie).

Wel is mij verteld dat bij productie in 2016 de NextGen stoelen ook de Nextgen zouden blijven en bij productie in 2017 de NextGen stoelen Premium zouden worden. In het engelstalige gedeelte van dit forum staan foto's van de premium stoelen (met ventilatie). De één vindt deze wel beter, de ander vind de NextGen beter.

In ieder geval heb jij met redelijke mate van zekerheid nog gewoon de NextGen stoelen. Als je uitsluitsel wilt kun je waarschijnlijk het beste even je DeS contacten. Heb je gekeken bij "Specificaties weergeven" onder "Gegevens van uw voertuig"?
 
Nee, dat is hoe iedereen FSD interpreteert. Ik denk dat het precies is zoals in die video van Tesla, bestuurder achter het stuur maar de auto kan autonoom rijden. Je kinderen naar voetbal laten brengen gaat nog jaren duren. Regulering en de onverwachte obstakels die een bestuurderloze auto tegen gaat komen zal nog veel tijd vragen om dat op te lossen. Als er een mens het proces overziet kan die overnemen zoals nu in AP mode, en dat kan eind jaar wel eens realiteit zijn.
Ik denk dat ook EAP zal ophouden zogauw de eerste kruising in zicht komt.
Ach, de tijd zal het leren, Tesla is er zelf ook niet heel erg duidelijk over. Enerzijds zetten ze bij de optie "zelfrijdende functie":
"Het enige wat u hoeft te doen is instappen en uw auto vertellen waar u heen moet. Als u niets zegt, controleert de auto uw agenda en brengt u naar uw afspraak....." en verderop in het verhaal "Houd er rekening mee dat het gebruik van een zelfrijdende Tesla-auto voor carpoolen en vrienden en familie heen en weer brengen is toegestaan, maar dat uitvoering van dezelfde activiteiten met winstoogmerk slechts is toegestaan in het Tesla Network".

De eerste statement sluit inderdaad meer aan bij jouw interpretatie, de tweede denk ik meer bij die van mij.....
 
De wegen van Tesla zijn ondoorgrondelijk.

op 3/11 is de auto besteld. Op 26/12 is deze in productie gegaan en dat staat deze nog steeds. Op alle documenten staan de Next Gen stoelen, geen premium stoelen. Krijgen sommige dan een upgrade naar premium stoelen? Ik heb ook een premium upgrade pakket besteld, of staat dat hier los van? Wat is trouwens het verschil, dat de premium stoelen luchtgaatjes heeft in de stoelen (ter verkoeling)? Of is het zitcomfort ook anders?
Misschien hebben ze geen stoelen meer :eek:
 
Ik had vandaag even contact met Tesla. Mijn auto is uit productie gekomen en gaat ook speodig op de trein, ik begreep van de DeS dat hij ongeveer 3 weken op de trein staat.....waarschijnlijk levering eind feb, maar zodra de auto op de boot is wordt er kennelijk contact gezocht om een afspraak in te plannen.....
 
  • Like
Reactions: WouterNLD