Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Werkelijke wachttijd - Model S

This site may earn commission on affiliate links.
Ik neem aan dat er meerdere treinen per week vertrekken vanuit Tesla (of althans daar langskomen), Er gaat niet iedere dag een boot, dus hoeft niet allemaal op dezelfde boot te komen, maar het zal allemaal niet heel veel uit elkaar liggen...
 
Die van mij kreeg een dag na bevestiging een zg. VIN (28/10) maar de productie startte pas op 26/12.
Wat ik inmiddels begrijp uit reacties van anderen op dit forum is dat de productie en levering afhankelijk is van vele (onbekende) factoren maar dat configuratie en zeker de regio beslist een rol spelen. Kennelijk worden de auto's per regio geproduceerd.
Er is een online spreadsheet waarin kopers hun gegevens en datums invoeren, wellicht dat je hieruit enige conclusie kunt trekken.
Helaas nog geduldig afwachten, maar 'ze' zeggen dat het wachten het dubbel en dwars waard is.
 
ik heb nu een chassisnummer op mijn Tesla! Levering een maand naar voren maart/april! In welke fase werd bij jullie het chassisnummer zichtbaar?
Bij bestelling stond de levering op feb/maart. Ik kreeg daarna een VIN en daarna ook een maand achteruit naar maart/april. Na een tijdje kreeg ik dan een mail (eind december) dat de productie gestart was en toen werd de leveringsdatum terug geupdate naar feb/maart.

Die van mij kreeg een dag na bevestiging een zg. VIN (28/10) maar de productie startte pas op 26/12.
Ik heb bijna exact dezelfde data :cool:. Besteld 9/11, productie 26/12
 
Weten jullie wellicht wat er wordt gedaan in Fremont en wat in Tilburg? Ik bedoel dus te vragen wat wordt nu precies gedaan als 'eind assemblage'. Ik sprak gisteren iemand die zei dat er geen of minder importheffingen zijn omdat de Tesla 'in stukken' wordt aangeleverd.
 
Weten jullie wellicht wat er wordt gedaan in Fremont en wat in Tilburg? Ik bedoel dus te vragen wat wordt nu precies gedaan als 'eind assemblage'. Ik sprak gisteren iemand die zei dat er geen of minder importheffingen zijn omdat de Tesla 'in stukken' wordt aangeleverd.
In principe wordt het onderstel en motoren aan de body bevestigd als ik het goed heb
 
Ik heb begrepen, van iemand die in Duiven bij Tesla werkt, dat het onderstel (dus de batterij en elektromotor) er onder worden gezet. Op deze manier is het een halffabrikaat en geen gereed product en dat is fiscaal aantrekkelijk voor Tesla.
Daarna vinden er allerlei testen plaats en worden wat zaken herstelt die niet helemaal correct zijn opgeleverd.
Dit alles neemt ca. twee weken in beslag.
 
Ik heb begrepen, van iemand die in Duiven bij Tesla werkt, dat het onderstel (dus de batterij en elektromotor) er onder worden gezet. Op deze manier is het een halffabrikaat en geen gereed product en dat is fiscaal aantrekkelijk voor Tesla.
Daarna vinden er allerlei testen plaats en worden wat zaken herstelt die niet helemaal correct zijn opgeleverd.
Dit alles neemt ca. twee weken in beslag.

Ik heb ook gehoord dat ze zonder wielen gemonteerd verscheept worden, om zo ook bijkomstige taksen te vermijden.
 
Sinds vandaag op My Tesla:
Uw Tesla wordt nu verscheept en is onderweg naar Europa.

En toevallig ligt net nu de Maersk Missouri in Houston, TX (Vessel details for: MAERSK MISSOURI (Container Ship) - IMO 9155121, MMSI 369708000, Call Sign WAHV Registered in USA | AIS Marine Traffic) Coincidence? I think not! Nog 10 dagen wachten voor mijn blauwe bolide de plas over is gestoken :).

Mijne staat ook op de boot / in de haven. Komt dus een hele kudde deze kant op.

Volhouden jongens !! :cool: