Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Werkelijke wachttijd - Model S

This site may earn commission on affiliate links.
Wie weet staat ze gewoon op dezelfde boot... ;)

hier een foto van de boot die op komst is!
containerschip.jpg
 
Afgelopen week eindelijk (besteld in oktober) S85 opgehaald. Helaas had het een P85 moeten zijn, foutje van de leasemaatschappij. Tesla was zeer behulpzaam in het zoeken naar een alternatief en liet ons meekijken op het inventory-scherm. Het leek er op dat er een groot aantal P85 Teslas in Nederland beschikbaar zijn (aflevering binnen 2 weken) voornamelijk in de full options uitvoeringen. Nadere navraag leerde ons echter dat deze alleen tegen de oude/oorspronkelijke prijzen beschikbaar gesteld konden worden en dus duizender euros duurder dan een nieuwe bestellen. Er rest dus niet anders dan een nieuwe P85 te bestellen en 4 maanden te wachten. Gelukkig kan ik tot dan in de S85 rijden... Voor mij een onbegrijpelijke gang van zaken bij Tesla maar wellicht ingegeven door accounting rules in de VS. Indien dit zo zou zijn zou je verwachten dat bij prijsdalingen er een eenmalige afwaardering plaats vind nu het onwaarschijnlijk is dat die Teslas voor het volle pond zullen worden verkocht. Heeft iemand soortgelijke ervaringen?

Ik zie dit bericht nu pas (ik houd me niet meer zo bezig met levertijd). Hoe kom je bij de naam 'deep blue'? Zo heet mijn bedrijf. En voor zover ik weet ben je geen collega....
 
Ik zie dit bericht nu pas (ik houd me niet meer zo bezig met levertijd). Hoe kom je bij de naam 'deep blue'? Zo heet mijn bedrijf. En voor zover ik weet ben je geen collega....

Werk van maken, Maurice. Intellectueel eigendom... :smile:

- - - Updated - - -

Sorry, niets met bedrijven te maken, gewoon de kleur van mijn Tesla en een gebrek aan creativiteit voor het bedenken van een nieuwe user-name....

Gebrek aan creativiteit? Klinkt goed wat mij betreft! Klopt ook wel denk ik, hoewel blauw de enige kleur is waar ik nog niet live bij heb gestaan.

Zeg DeepBlue, kun jij schaken?
 
Last edited:
Ik ben net benaderd voor een afspraak..... wordt donderdag 22 mei...... oef dat is nog 6 weken....

als 22 mei gehaald wordt dan is de levertijd 4 maanden + 1 week.. dat is dan weer niet gek, je hoopt natuurlijk op sneller maar het is keurig zoals beloofd
 
Mijne komt 8 mei aan in nl... word week erop leveren..en daarna 1 weekje monaco f1 en dan 3 weken vakantie..ik kan pas in 20 juni gaan genieten ervan. Ik moet even kijken of hij het uithoud 3 weken zonder laden.
 
Ik begrijp er niet veel van... De mijne besteld in december, anderhalve week geleden gebeld met Tesla Amsterdam en gevraagd wanneer ik hem kon verwachten. Er werd tegen mij gezegd uiterlijk half mei. Vandaag krijg ik een mail waarin gezegd wordt dat hij op transport staat en dat de levering 12 juni is.
Levertijd is dan 5 en halve maand geweest...:crying:
 
Het leven is hard :wink:

Ik begrijp er niet veel van... De mijne besteld in december, anderhalve week geleden gebeld met Tesla Amsterdam en gevraagd wanneer ik hem kon verwachten. Er werd tegen mij gezegd uiterlijk half mei. Vandaag krijg ik een mail waarin gezegd wordt dat hij op transport staat en dat de levering 12 juni is.
Levertijd is dan 5 en halve maand geweest...:crying:
 
Ik begrijp er niet veel van... De mijne besteld in december, anderhalve week geleden gebeld met Tesla Amsterdam en gevraagd wanneer ik hem kon verwachten. Er werd tegen mij gezegd uiterlijk half mei. Vandaag krijg ik een mail waarin gezegd wordt dat hij op transport staat en dat de levering 12 juni is.
Levertijd is dan 5 en halve maand geweest...:crying:
60 KWh model besteld?