Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Werkelijke wachttijd - Model S

This site may earn commission on affiliate links.
Verschil is wel "Gewenste" vs "Verwachte" levering.
Bij mij staat "Verwachte levering"
Ik zal binnenkort bij Tesla navragen of zei een concretere datum hebben ipv alleen "Late August"

Goed plan. Ik kreeg op 16 april een mail van Tesla " Levering van uw Model S" terwijl de status op My Tesla stond op "onderdelen worden gekocht". Ze gaven toen aan dat ie 2e helft van Juni zou komen.Later werd dat 2e week van juni.
 
Ik heb hem!!!

Vanochtend opgehaald in A'dam Zuidoost. Zo blij als een kleine jongen :biggrin:

DSC_4983.JPG
DSC_5002.JPG
DSC_5023.JPG
 
Verschil is wel "Gewenste" vs "Verwachte" levering.
Bij mij staat "Verwachte levering"
Ik zal binnenkort bij Tesla navragen of zei een concretere datum hebben ipv alleen "Late August"
ik heb begrepen dat de leveringsdatum die in je 'my tesla' staat de verwachte levering is in de VS. Daarna moet hij nog verscheept worden. Vandaar een paar weken later.

My tesla account loopt ook achter. Weet iemand hoe lang dat dat achterloopt?
 
ik heb begrepen dat de leveringsdatum die in je 'my tesla' staat de verwachte levering is in de VS. Daarna moet hij nog verscheept worden. Vandaar een paar weken later.

My tesla account loopt ook achter. Weet iemand hoe lang dat dat achterloopt?

Bij mij kreeg ik ongeveer 4 weken later, dan de mail van Tesla, te zien op My Tesla dat de auto onderweg is
 
Ik wordt er helemaal zenuwachtig van, kijk ik eergisteren is het 'juli', gisteren was het 'augustus' en nu is het weer 'eind juli'.
Stuur hem nou maar gewoon af ik kan hem nu al goed gebruiken want de motor van m'n Touareg had gisteren besloten maar in elkaar te lopen :scared: (wrs. wilde ie niet vervangen worden door een electrische auto:wink:)

is er iemand die zijn toevallig Tesla niet gebruikt tot eind juli? :tongue:
 
het wachten duurt lang ;-( pfffff.
Wacht nog steeds op de datum dat hij echt komt. Al sinds 19april op 'shipped'; das al weer bijna een maand. Is dus nu ergens tussen Californië en Rotterdam. (waarschijnlijk op de kade in New York)

Confirmed: 2 feb 2014
Planned delivery date: 28 mei 2014

Config: S85, Blauw metallic, Bruin Nappa, 19" velgen, Duo charger, Pano, Tech, Luchtvering, Parksensors, Alarm, Onder Nul, JumpSeats, binnen verlichting
 
Raar. Daar zit dus ruim een maand tussen en wanneer stond die van jou op 'shipped'?
Als hij bij mij nog niet op de boot staat dan redden ze het nooit op de 28ste. Ship time tussen NY en RTM is een week en dan nog op een binnenschip richting Tilburg. In elkaar schroeven en weer op de trailer naar DenHaag. Lijkt me lastig in de resterende 2 weken.....:crying:
 
De auto´s worden verscheept in standaard 40´zeecontainers waarin ze 4 auto´s kunnen laden met behulp van speciale rekken (mooi kostenbesparend systeem).
Ze gaan direct met de boot vanaf Los Angeles naar Rotterdam of soms Antwerpen. Het is een wekelijkse lijndienst die er ongeveer 23 dagen over doet.
Vanaf Rotterdam gaan de containers binnen 48uur na aankomst per vrachtwagen of binnenvaartschip naar Tilburg.
In Tilburg gaat eigenlijk alleen de aandrijving er nog onder (batterij en elektro unit), dit duurt ong 2 dagen, daarna gaan ze gelijk op transport naar Den Haag/Adam voor aflevering.

All in all duurt duurt het ongeveer 6 weken vanaf einde productie fabriek tot leverdatum BE/NL

Ik zou me niet blind staren op de status updates op My Tesla. Er kan onderweg het nodige tegen zitten... ik spreek uit ervaring..:wink:
 
Raar. Daar zit dus ruim een maand tussen en wanneer stond die van jou op 'shipped'?
Als hij bij mij nog niet op de boot staat dan redden ze het nooit op de 28ste. Ship time tussen NY en RTM is een week en dan nog op een binnenschip richting Tilburg. In elkaar schroeven en weer op de trailer naar DenHaag. Lijkt me lastig in de resterende 2 weken.....:crying:

Ik weet niet meer wanneer hij op shipped kwam. Het lijkt al een eeuwigheid.. :smile:
In eerste instantie was de datum 6 mei, werd verlaat naar 28.
 
wachten duurt lang, we zijn wat dat betreft net kinderen.:wink:
als je hem hebt ben je dat wachten snel vergeten.
ik zou gewoon een keer bellen of hij niet eerder kan worden afgeleverd.
heeft bij mij ook gewerkt(na eerst een vertraging).
sterkte met het wachten.:cool:
kom anders zaterdag morgen kijken in Oosterhout. meer dan 100 Tesla's.:rolleyes:
 
Als je toevallig in het centrum woont en uitkijkt op een klein eilandje dan zijn we buren...:biggrin:

Ik woon wel in het centrum, maar ik kijk op hele andere dingen uit :smile:
Heeft één van de Zoetermeerders wellicht nog een tip voor een goede elektricien uit de buurt die een laadpunt kan aansluiten op mijn parkeerplek in een gezamenlijke parkeergarage (VVE)?