Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Werkelijke wachttijd - Model X

This site may earn commission on affiliate links.
Oh, ik las dat als je in zo'n stoel zit dat je met je rug eigenlijk al die gaatjes afdekt waardoor het weinig effect had. Maargoed, voor mijn tijd. Ik geloof je op je woord :)

"Tesla owners with the upgrade would soon begin questioning the true value of having the feature, after reports that owners were not able to feel or see any effects of the ventilated seats began circulating across the greater community. One can assume that Tesla ultimately decided to remove the feature due to unpopularity."

Aldus Teslarati
Stand 1 en 2 merk je weinig maar in stand 3 merk ik echt verschil.
 
Heeft iemand enig idee wat de uiterste besteldatum is voor een nog nieuw te produceren model X om deze nog in december 2018 op kenteken te zetten?
Helaas is die niet "hard" te geven. Zelf uiteindelijk een MX besteld in Maart omdat ik hem graag wilde hebben. Er is een verwachting (glaze bol werkt niet altijd goed...) dat er rond de zomer een ware run zal gaan komen gezien mensen dan de auto nog op tijd hopen te krijgen. Ikzelf heb ook getwijfeld om hem later te bestellen maar gezien ze nergens een garantie geven voor levering voor december 2018 en indien je wilt annuleren terwijl de order loopt je dit minimaal je bestel fee kost (a 4.000 euro) is dit een prijzige keuze.
helaas is het verschil in bijtelling (meestal de reden dat je dit wil) ook een extreem verschil tussen december 2018 en januari (of later) 2019.

Er is door Tesla (SeC Duiven) ook niet direct de verwachting geuit dat er ook veel extra geproduceerd zal worden voor de markt in Nederland.. met de ervaring van de PHEV auto's lijkt het er echter wel op dat diverse lease partijen genoeg auto's op tijd op kenteken zullen proberen te zetten zodat ze hier nog een leuke deal mee kunnen maken voor het leasen van de tesla's...
 
Heeft iemand enig idee wat de uiterste besteldatum is voor een nog nieuw te produceren model X om deze nog in december 2018 op kenteken te zetten?
November op kenteken zetten bedoel je, december is te laat daar de belastingdienst kijkt naar de 1ste dag van de volgende maand voor de bijtelling althans dat dacht ik. Maargoed er is niks op te zeggen als je in juni bestel kunnen ze in september of oktober leveren die 2 maanden maakt toch niet zoveel uit? Let wel als je kiest voor een late levering en de auto is al in NL gaat hij naar een parkeerterrein buiten waar hij staat te wachten op aflevering.
 
November op kenteken zetten bedoel je, december is te laat daar de belastingdienst kijkt naar de 1ste dag van de volgende maand voor de bijtelling althans dat dacht ik. Maargoed er is niks op te zeggen als je in juni bestel kunnen ze in september of oktober leveren die 2 maanden maakt toch niet zoveel uit? Let wel als je kiest voor een late levering en de auto is al in NL gaat hij naar een parkeerterrein buiten waar hij staat te wachten op aflevering.
Eerste toelating van de auto moet voor de 4%-over-de-gehele-cataloguswaarde-bijtelling uiterlijk in december 2018 vallen, niet november.
Op verzoek late levering betekent late productie. Tesla Tilburg wil nieuwe auto’s niet een paar maanden parkeren. Ik heb dat verzoek gedaan, maar kon niet.