Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Wie heeft versie 7.0 al?

This site may earn commission on affiliate links.
Ehm nou, zijn communicatie was dat hij hoopte vandaag approval te krijgen voor Europa.
Mocht dat al zo snel zijn gebeurd dan is het nog maar de vraag of dat niet een mondelinge uitslag zou zijn en dat ze nog moeten wachten op de officiele papieren. Ambtenarij !
Daarna moet de update nog daadwerkelijk gepusht worden. En daar lijken ze in de US ook even een pause te hebben ingelast.
Wellicht zoeken ze naar een manier om te voorkomen dat er nog meer "kijk eens; zonder handjes!" videos op Youtube worden geplaatst.
 
Nou ik zou daar niet meer teveel op hopen.
Zo staat op de Twitter van de RDW dat systemen zonder handen aan het stuur (zoals inparkeren) slechts tot 12kmpu zijn toegestaan.
De discussie was enkele uren geleden nog actueel met "we kunnen niet vertellen wanneer er een beslissing is".
Dat klinkt niet als "binnen enkele uren heb je 'm op je auto zitten".
En dan hebben we het alleen nog over het relatief slagvaardige Nederland. In Frankrijk, Spanje of Italie gaan dit soort discussies zeker langer duren!
 
Wel raar. De 21ste zei RDW
RDW@RDWnl 21 okt.
@Eddysoft @Lennart81 @vincente @melaniesvh De bestuurder blijft de baas over de auto. De handen moeten altijd aan het stuur blijven. ^MR
0 retweets0 favorieten
Beantwoorden

Retweeten


Favoriet


Meer









Met andere woorden: bij autopilot blijft de bestuurder verantwoordelijk want hij/zij moet de handen aan het stuur houden. Dat staat ook zo heel duidelijk in de releasenotes. Dus dat hoeft geen belemmering te zijn.

Het is en blijft een raar iets...
 
Het total gebrek aan (zinvolle) communicatie vanuit Tesla over wat de status van AP nu precies is begin ik toch wel meer dan een beetje vervelend te vinden. Er is een CEO die Twitter als medium gekozen heeft om belangrijke zaken te communiceren - maar dan wel elke dag met een andere boodschap. De Nederlandse Tesla site meldt dat de huidige versie van de software v7.0 is ("
Autopilot functies worden na verloop van tijd geleidelijk geactiveerd door middel van software-updates. De huidige softwareversie is 7.0. Hierin is automatisch sturen en fileparkeren opgenomen.").
En als je Tesla direct naar de stand van zaken vraagt krijg je geen antwoord. (Althans ik niet). Ik ben een jaar geleden nogal overhaast van een P85 naar een P85D gewisseld (nagenoeg enkel voor AP - en heb van de wissel overigens echt nog geen seconde van spijt van gehad) - maar als ik het echte tijdspad van de uitrol van AP geweten zou hebben had ik vorig jaar niet zo snel geacteerd. Maar dat terzijde..
 
Last edited:
Unbenannt.JPG


Twitter update... Het zal nu dan echt wel snel gaan komen!
 
Ben blij dat er eindelijk de Europese uitrol is :D

vlcsnap-2015-10-24-15h18m12s952.png

P.s.: had gewoon 1 hand aan het stuur en als dat niet voldoende had geweest, had ik mijn mobiel wel gewoon gedropt (liever een gevallen mobiel, dan schade uiteraard) - en het is overigens ook echt wel te adviseren op dit punt om je handen aan het stuur te houden :)