Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Wie was / wie waren het?

This site may earn commission on affiliate links.
ImageUploadedByTapatalk1457092106.056689.jpg
Kingsfordweg Amsterdam, vandaag. Mooie T-Sportlinenvelgen, zeer strak! Wie o wie....?
 
Last edited:
Eigenlijk raar dat wij links laden. In 9 van de 10 gevallen zal je aan de rechterkant van de weg parkeren, en dan steekt de kabel altijd (mijn inziens) "gevaarlijk" uit, d.w.z. snel door een fietser of automobilist aan gort gereden...

Ik vind het eigenlijk wel een domme plek voor d charge port. Rechts was beter geweest, behalve natuurlijk voor Japan, Australie en UK, maar dat lijken mij niet de uitgangslanden qua marktaandeel in de ontwerp fase van de MS.
 
Je hebt gelijk, maar in Californië parkeert men blijkbaar niet aan de kant van de weg.
Op een parkeerplaats of op je eigen oprit/in je eigen garage.
En dan hoef je minder ver te lopen naar een laadpoort links.

Ideale plek vanuit gebruiksgemak zou inderdaad vooraan zijn.
 
Je hebt gelijk, maar in Californië parkeert men blijkbaar niet aan de kant van de weg.
Op een parkeerplaats of op je eigen oprit/in je eigen garage.
En dan hoef je minder ver te lopen naar een laadpoort links.

Ideale plek vanuit gebruiksgemak zou inderdaad vooraan zijn.

Hij had ook rechts mogen zitten maar de plaats achter vind ik wel mooier dan vooraan of ergens aan de zijkant. Ik weet niet waarom, misschien omdat het de auto niet zo erg een EV maakt maar dat men "tankt" op dezelfde plaats ala een ICE. Ik heb eerder 3 Chryslers gehad. Die hadden ook hun tankopening aan de linker kant.

En inderdaad is het stoeppaaltjes idee niet van oorsprong uit Californië. En bij een SuC is het wel de meest logische plaats, direct voor de bestuurder te bereiken zonder om te lopen.
 
Hij had ook rechts mogen zitten maar de plaats achter vind ik wel mooier dan vooraan of ergens aan de zijkant. Ik weet niet waarom, misschien omdat het de auto niet zo erg een EV maakt maar dat men "tankt" op dezelfde plaats ala een ICE. Ik heb eerder 3 Chryslers gehad. Die hadden ook hun tankopening aan de linker kant.

En inderdaad is het stoeppaaltjes idee niet van oorsprong uit Californië. En bij een SuC is het wel de meest logische plaats, direct voor de bestuurder te bereiken zonder om te lopen.
Waarom niet aan beide kanten een chargeport, dan bedienen ze alle markten met hetzelfde ontwerp. Moet intern te regelen zijn lijkt me.
 
Amerikanen en Japanse auto's hebben de tankdop meestal links, Europese auto's rechts... Tesla is daar kennelijk in mee gegaan. de midvoor positie van de Leaf en VW wijkt hier weer van af.....

Eigenlijk raar dat wij links laden. In 9 van de 10 gevallen zal je aan de rechterkant van de weg parkeren, en dan steekt de kabel altijd (mijn inziens) "gevaarlijk" uit, d.w.z. snel door een fietser of automobilist aan gort gereden...

Ik vind het eigenlijk wel een domme plek voor d charge port. Rechts was beter geweest, behalve natuurlijk voor Japan, Australie en UK, maar dat lijken mij niet de uitgangslanden qua marktaandeel in de ontwerp fase van de MS.
 
Amerikanen en Japanse auto's hebben de tankdop meestal links, Europese auto's rechts... Tesla is daar kennelijk in mee gegaan. de midvoor positie van de Leaf en VW wijkt hier weer van af.....

Je zegt het verkeerd: de tankdop zit meestal aan de andere zijde dan de uitlaat (is echt zo, let maar eens op in de praktijk). Waarom Tesla dan voor links gekozen heeft is mij een raadsel, behalve dat het de kortste afstand is tot de bestuurder en Amerikanen dik & lui zijn.... :wink:

Ik heb Elon een Tweet gestuurd over dit stuitende probleem.
 
Je zegt het verkeerd: de tankdop zit meestal aan de andere zijde dan de uitlaat (is echt zo, let maar eens op in de praktijk). Waarom Tesla dan voor links gekozen heeft is mij een raadsel, behalve dat het de kortste afstand is tot de bestuurder en Amerikanen dik & lui zijn.... :wink:

Ik heb Elon een Tweet gestuurd over dit stuitende probleem.

1st world problem zou ik zeggen. Voor mij heeft de zijde van de bestuurder echt wel de voorkeur. En achteraan is ook prima. Als ik mijn collega's met V60's, een Prius ofeen A3 af en toe zie klungelen met die kabels...
 
1st world problem zou ik zeggen. Voor mij heeft de zijde van de bestuurder echt wel de voorkeur. En achteraan is ook prima. Als ik mijn collega's met V60's, een Prius ofeen A3 af en toe zie klungelen met die kabels...

Ooit eens een Foutlander willen helpen bij de Chademo in Oosterhout. Ging niet. Kabel te kort. Auto 180 graden gedraaid. Zelfde probleem.

Ook hier de klant-onvriendelijkheid dat elke fabrikant zelf een plaatsje mag kiezen voor de laadpoort zodat de infra niet eenduidig kan zijn en de klanten staan te modderen.
 
Eigenlijk raar dat wij links laden. In 9 van de 10 gevallen zal je aan de rechterkant van de weg parkeren, en dan steekt de kabel altijd (mijn inziens) "gevaarlijk" uit, d.w.z. snel door een fietser of automobilist aan gort gereden...

Ik vind het eigenlijk wel een domme plek voor d charge port. Rechts was beter geweest, behalve natuurlijk voor Japan, Australie en UK, maar dat lijken mij niet de uitgangslanden qua marktaandeel in de ontwerp fase van de MS.

Het is niet zo gevaarlijk als je aangeeft, de foto laat zien dat het fietspad rechts ligt.

Maar!, je hebt gelijk, de chargeport had aan de andere kant moeten zitten.

Normaal, in zo'n situatie zet ik m'n MS een beetje schuin, achter meer van de weg af, zo te zien had dit hier ook mogelijk geweest.